Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche testuje hybridní čtyřválec v 911. Čeká legendární model historická změna?

Dominik Kovář
Diskuze (8)

Porsche 911 s hybridním pohonem je již potvrzenou věcí. O čtyřválci doprovázející elektromotor však nepadlo ani slovo. Chystá se něco, o čem zatím nevíme?

Automobilka Porsche stále brání legendární model 911 před elektrifikací. Ať už kvůli historii nebo hlubokém nesouhlasu většiny zákazníků ikonického modelu. Doba je však neúprosná a tak i sporťák se musí připravit na život s elektromotorem - alespoň v rámci hybridního pohonného ústrojí.

Německá automobilka v současné chvíli testuje čtyřválcový hybrid na podvozku modelu 911. Motor vychází ze závodního vozu kategorie LMP1 Porsche 919, které v letech 2015 až 2017 získalo tři vítězství v řadě v nejslavnějším vytrvalostním závodu 24h Le Mans. 

Hybridní soustava vítězného speciálu nabízí v přítomnosti 2,0litrového čtyřválce na zadní nápravě a elektromotoru vpředu výkon přesahující 900 koní. Verze 919 Evo, která vznikla za účelem posunutí technických limitů (nesplňovala technické předpisy), se dostala přibližně na 1160 koní.

Znamená to tedy, že Porsche do svého legendárního modelu natlačí čtyřválec místo šestiválce? Ne tak docela. Teď si (alespoň na chvíli) oddechněte. Podle zdrojů se podvozek modelu 911 používá pouze k testování konfigurace motoru a jeho životaschopnosti. 

Porsche už v minulosti využívalo různých karoserií přesně pro tyto účely. Za zmínku stojí karoserie modelu 718 Cayman, ve které byl testován 5,0litrový motor V8 s dvojitým přeplňováním a výkonem 750 koní. Tento motor se nakonec nikdy nedostal do sériové výroby. 

Video se připravuje ...

Podobně to může být i s tímto motorem. Jednou z možností, proč Porsche tento motor testuje, je ten, že může být využit pro závodní účely. V kategorii Hypercar pro vytrvalostní závody totiž není stanoven limit válců, nýbrž celkového kombinovaného výkonu. 

Stále tu také existuje šance, že Porsche 911 může mít v nové generaci skutečně elektromotor se čtyřválcem, nikoliv s očekávaným šestiválcem. S blížící se emisní normou Euro 7 to může být dost možná jediná možnost, jak se vyhnout cestě úplné elektrifikace. 

Hybridní prototypy nové 911 byly už spatřeny na silnicích a to se stálicí v podobě šestiválce. Věříme tedy, že testování tohoto motoru slouží pro jakýkoli účel, jen ne pro ochuzení sportovní ikony o šestiválec. 

Dominik Kovář
Diskuze (8)

Doporučujeme

9. 12. 2023 17:10
Re: Čtyřválec už byl
Reinkarnace 912 tu podle mě je a jmenuje se Cayman.

Jinak to co popisuješ zcela odporuje koncepci těchto aut, tím myslím 400 koní a 100 km dojezd z PHEV v placatém sporťáku, který je radost řídit v zatáčkách. Očividně si na tom vylámal zuby Mercedes s C AMG, natož v takhle malém autě…
Avatar - eLzyx
8. 12. 2023 19:09
Re: Čtyřválec už byl
také jsem si říkal, že taková reinkarnace 912 by nebyla úplně marná. Stačilo by nějakých hybridních 400 koní, 100km dojezd na baterii, a na některých trzích by to mohlo mít úspěch.
8. 12. 2023 11:44
Čtyřválec už byl
jen se to jmenovalo 912.
8. 12. 2023 11:03
Re: Lidem od Porsche
Žádný "úplný konec spalováků" v r. 2035 nepřijde. O to se postará stále chřadnoucí ekonomika EU v kombinaci s příštími volbami. :-)
Avatar - iudex
8. 12. 2023 10:29
Re: Lidem od Porsche
Ak niekto ponechá spaľováky do úplného konca, bude to práve Porsche a zrejme práve 911ka. Rovnako ako Ty nemám obavy, že by 911 pred rokom 2035 prišla s akoukoľvek formou hybridu (fullhybrid či PHEV). A v r. 2035 proste 911ka skončí, hotovo. Čokoľvek elektrické potom príde, nebude sa to s úcty k tradícii volať 911.
Druhá vec je, že to zachovanie spaľovákov si zákazník u Porsche tvrdo zaplatí. Ale s tým každý počíta, 911 nikdy nebola (a o to menej v budúcnosti bude) autom pre každého.