Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche věří plug-in hybridům, rozšíří jejich nabídku

David Bureš
Diskuze (6)
Hybridního pohonu by se v budoucnu mohla dočkat i legendární 911. Zatím však není jasné, kdy to bude.

Porsche v současnosti nabízí už tři plug-in hybridy. V budoucnu však řadu Panamera S E-Hybrid, Cayenne S E-Hybrid a 918 Spyder mají doplnit další modely s tímto pohonem. Porsche totiž plug-in hybridům podle slov šéfa prodejů a marketingu Bernharda Maiera věří.

Maier v rozhovoru pro server Automotive News Europe uvedl, že si zákazníci značky začínají uvědomovat výhody plug-in hybridních modelů. Tyto vozy jim nabízí jednak dostatečnou flexibilitu z hlediska dojezdu a výkonu, jednak jim ušetří účet za benzin.

Zájem o plug-in hybridní Porsche je především v těch zemích, kde fungují vládní pobídky na nákup takových aut. V případě Panamery je ale verze S E-Hybrid obecně úspěšná, aktuálně tvoří celou desetinu prodejů tohoto modelu.

Sám Maier jezdí do práce plug-in hybridním Cayennem, nebo Panamerou a většinou tuto trasu zvládne projet jen na elektřinu. Do práce to přitom má přes 40 kilometrů, což je více než homologovaný dojezd těchto modelů v elektrickém režimu. Maier to vysvětluje tím, že auto během jízdy rekuperuje brzdnou energii, část trasy pak jede v režimu plachtění, kdy vůz kvůli snížení spotřeby vyřadí na neutrál.

V minulosti se spekulovalo o tom, že by se plug-in hybridní verzi měla dostat i legendární 911, načež tyto zprávy byly vyvráceny s tím, že tohoto pohonu se 911 v následujících 15 letech nedočká. Maier k této tematice uvedl, že Porsche má mnoho nápadů, jak rozšířit nabídku plug-in hybridů, zatím je však neschválilo. Marketingový šéf Porsche nicméně tvrdí, že automobilka ukázala modelem 918 Spyder, že umí postavit velice přesvědčivý sporťák s hybridním pohonem. To naznačuje, že se hybridní 911 skutečně někdy v budoucnu dočkáme.

David Bureš
Diskuze (6)
6. 1. 2015 20:58
Re: Jak
Je tu snad řeč o Toyotě? Ta také dělá v první řadě full hybridy, ne plug-in. Takhle budeme mít Cayenne Turbo E-Hybrid, který bude s prstem v nose jezdit pod 4 litry. ;-)
Avatar - Ham.
6. 1. 2015 17:04
Re: Jak
Evropa zdaleka není jediná a zdaleka není "nejdále" v umění jak se nechat oblbnout.
Avatar - _Karel_
6. 1. 2015 16:46
Re: Jak
Ale to určitě nebyl důvod pro toyotu. To jen ta naše Evropa.
Avatar - Ham.
6. 1. 2015 16:08
Re: Jak
Vůbec nejde o to, zda jsou špatné nebo dobré, ale o to, že umožňují o.j.e.b.a.t legislativu a tvářit se, že např. hypersport jako je 918 má třílitrovou spotřebu. A to je to wocogo.
Avatar - VL4D
6. 1. 2015 15:54
Re: Jak
Vůbec ne, viz Toyota.