Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Postavte si doma supersport s V10! Litevský Rhino RR01 má stát pakatel

Jan Faltýsek
Diskuze (19)

Nový supersport z Litvy je navržen pro montáž v domácí garáži, ale vypadá přitom skvěle. Za necelých 860 tisíc korun nabízí téměř vše, zvlášť musíte dokoupit „jen“ desetiválec z Audi R8. 

Rhino RR01 je první litevský supersport, který navíc přináší nový koncept prodeje a sestavení. Stavebnice reálných aut jsou sice na trhu celá desetiletí, ale zpravidla jde „jen“ o variace ve stylu malého Lotusu 7. Rhino Racing však chtějí touto formou prodávat supersport s desetiválcem.

Nejvíce překvapivá je jeho základní cena bez motoru - 35 tisíc eur, tedy zhruba 857 tisíc korun bez daní. Zahrnuje monokok z hliníku, bezpečnostní klec, sklolaminátovou karoserii, plně nastavitelné lichoběžníkové zavěšení, nastavitelné tlumiče a volant s integrovaným 4,3" displejem. Zvlášť musí být zakoupen motor za 37.500 eur (918 tisíc korun) bez daní. Celkem tak má celý vůz vyjít na zhruba 1,8 milionu korun bez daní.

Vůz je navržen pro domácí montáž, kterou má zvládnout i člověk bez rozsáhlých technických znalostí. Prototyp je poháněn motorem Audi 5.2 FSI V10 z modelu R8 s výkonem 480 koní. Desetiválec, který bude k mání i zákazníkům, bude kompletně přestavěn a bude mít zcela nové vnitřní komponenty a závodní řídící jednotku. Spojen může být se zakázkovou sekvenční převodovkou a diferenciálem s omezenou svorností.

Video se připravuje ...

Zajímavý je také příběh vzniku tohoto vozu. Zakladatelé společnosti Rhino Racing původně jen vtipkovali o tom, že by mohli postavit auto. Po půl roce se vtipy změnily ve vážný plán a po dalším roce a půl poprvé vyjeli na trať. Celý vůz, včetně geometrie a designu zaměřeného na aerodynamiku, byl navržen a vyroben vlastními silami, bez kopírování nebo použití cizích dílů.

Jan Faltýsek
Diskuze (19)
16. 12. 2023 15:17
Re: Re: Klíčový věta je....
Nevim jak u vas v SR...ale tady by jsi skoncil u Chocholouska po prvni schuzce na urade. Vsechno je tak strasne slozity,komplikovany,zdlouhavy a hlavne zbytecny...ze te to spolehlive odradi. A druha vec je,ze o tom vsichni na urade (uplne vsichni...od uklizecky po reditele) vedi uplny ***! Jsou zabrzdeny,neochotny a protivny. Zajimalo by me jestli uz to tady nekdo dokazal? Tezko. Proto se to jezdi delat do Nemecka. 🙂
Avatar - eLzyx
16. 12. 2023 15:07
Re: Re: Klíčový věta je....
individuální bude pro jednotlivce složitější, než to třeba odvézt do Litvy na podvalu, kde to výrobce prohlédne, třeba i přihlásí a pak to poputuje jako dovoz do cílové země. Ale spíše si myslím, že k tomu vydají COC list a dohlaš si to u sebe.
16. 12. 2023 15:03
Re: Dizajn
Presne tak. Myslim,ze je vylouceny aby to za tyhle prachy melo vubec statut auta vyrobenyho automobilkou a tudiz nejaky predpoklady k homologaci. Bud ti to prodaji jako stavebnici modelu auta (proto tam neni ten motor) a ty si tam dej motor a jezdi si o vikendu na okruhovy dny. Nebo pocitaji s nejakou individualni homologaci (taky vojeb) ktera je,ale u nas naprosto nemyslitelna. Treba v Nemecku a v Holandsku (nejspis ale nejenom tam,ale vsude v Evrope a ve vyspelym svete) ti prihlasi do provozu tvuj libovolnej vytvor. Dela to vsechno co to ma delat? Fajn...tady mas technicak a znacky a stastnou cestu! 🙂
Avatar - speedfred
15. 12. 2023 17:50
Re: Klíčový věta je....
Nové X Bow má či nemá abs? Na tom mojom není absolutne nič ale zasa je to už veterán.
Avatar - Emel
15. 12. 2023 15:32
Re: Klíčový věta je....
Už je to hodně dávno, co jsem se bavil s lidma, co tu stavěli FactoryFive GT-M... a říkali, že oni jsou poslední, co ještě stihli dát na značky auto, co má ABS, ale nemá třeba ESP. Takže je otázka, jestli ta stavebnice plní homologační předpoklady k tomu, aby to mohlo dostat SPZku...