Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Test - BMW 330i
Test - BMW 330i
Test - BMW 330i
Test - BMW 330i
18
Fotogalerie

Potvrzeno: Příští generace BMW M3 a M4 nabídne i manuální řazení

Manuální převodovky pod kapotou výkonných sportovních automobilů se začínají stávat ohroženým druhem, pro divize BMW M jsou však prý stále velmi důležité.

Markus Flasch, šéf divize BMW M, v rozhovoru pro BMW Blog potvrdil, že mnichovská automobilka nabídne u nových modelů M3 a M4 i manuální převodovky. „Je trochu brzy na odhalení veškerých detailů, rád bych ale zdůraznil, že budeme mít i manuální převodovky.“ Touto zprávou tak jistě nadchl celou řadu příznivců sportovní jízdy.

Pokud bychom se totiž podívali do nabídky největších německých konkurentů, kterými jsou především Mercedes-AMG a Audi Sport, hledali bychom manuální převodovky u vrcholných modelů jen velmi obtížně. A dokonce i sama automobilka už například v zámoří u trojkové řady manuál ani nenabízí.

V době, kdy se stále častěji mluví o elektrifikaci a autonomním řízení, to manuální převodovky nemají snadné. Flasch ovšem v rozhovoru uvedl, že by měla divize M nabízet manuální převodovky i nadále. A jeho zdůvodnění nás mile překvapilo.

„Manuální převodovka nepřinese lepší výkony, protože automatická převodovka je zkrátka rychlejší, můžete se zeptat kteréhokoliv závodního jezdce. Dává ale vozu charakter a já to rád přirovnávám k lidem, kteří milují mechanické hodinky; nejsou přesnější a nemají žádné výhody, ale je to o jejich charakteru. A stejně tak i manuální řazení.“

K novým modelům M3 a M4 pak Flasch dodal ještě pár zajímavých detailů: „Již dříve jsme prozradili, že nabídneme i možnost pohonu všech kol. Zatím jsme se ale nerozhodli jakou variantu, jaký systém, ale vše, co je v současnosti v naší nabídce, hlavně u M5, může být dostupné. Už jsem řídil předprodukční modely M3 i M4 a jsou fantastické.“

I když se tedy Flasch stále snaží pohybovat na hranici, kdy nám neříká nic konkrétního, dá se očekávat, že i BMW M3 a M4 s pohonem všech kol by mohlo nabídnout speciální režim, kdy jsou poháněna pouze kola zadní.

Kromě manuální převodovky by měly model M3 a M4 nabídnout i tradiční automat s měničem točivého momentu, který však bude muset snášet poměrně vysoký výkon. Pod kapotu nové dvojice modelů by se měl totiž nastěhovat 3.0 litrový twin-turbo přeplňovaný řadový šestiválec S58 o výkonu 352 kW (479 k). Pro model M4 CS se však počítá s naladěním motoru až na 375 kW (510 k).