Povedený restomod Alfy Romeo Sprint pochází z Portugalska. Odkazuje na speciál skupiny B
Široké boky jsou inspirované zaříznutým rallyeovým monstrem, pod kapotou však vyladěný Sprint zůstává vcelku skromný.
Nejnovější přírůstek na dnes bohaté scéně restomodů možná překvapivě nepochází od Italů, i když se jedná o slušně modernizovanou Alfu Romeo. Do kupé Sprint z přelomu 70. a 80. let se totiž pustila portugalská dílna Alma, která se zabývá právě laděním a renovací starších vozů italské značky. Na kontě už má třeba projekty sedanu 75, kupé GTV6 nebo novějšího hatchbacku 147 GTA.

Zbrusu nový projekt restomodu Alfy Romeo Sprint si přitom bere inspiraci v minulosti samotného modelu. Nové kompozitní panely karoserie s výrazně rozšířenými boky totiž odkazují na zrušený rallyeový speciál Sprint 6C – původně v roce 1982 zamýšlený pro vstup do známé skupiny B, který ovšem zůstal pouze u prototypu.
Ke stylu závoďáku přidává Alma taky upravené nárazníky, minimalistická zrcátka a rovněž aktualizované světlomety s projektory Hella. Uvnitř nechybí v motorsport motivu nové sportovní sedačky, čtyřbodové pásy a tříramenný volant Zagato. Portugalská firma k tomu upravila i samotnou pozici za volantem s ohledem na ergonomii a bezpečnost. Po stránce moderní konektivity je v interiéru vkusně zabudován Bluetooth reproduktor.
Se silničním zaměřením a homologací restomodu se úpravci nevydali tak daleko, aby replikovali konstrukci pohonného ústrojí speciálu 6C, který měl uprostřed uložený motor V6. Pod přední kapotou Sprintu tak zůstal čtyřválcový boxer, ovšem nyní se zvětšeným objemem na 1,8 litru, přepracovanými hlavami válců, kovanými písty, ostrými vačkami a karburátory Dellorto. Došlo i na vylepšení mazací soustavy motoru nebo instalaci nerezového výfukového systému.
Oproti původní nejsilnější sedmnáctistovce z verze Quadrifoglio Verde s výkonem 118 koní (87 kW) teď vyladěná soustava posílá na přední kola Sprintu říznějších 160 koní (118 kW). Hodnota, která vynikne především se zmínkou pohotovostní hmotnosti jen 880 kg.
Součástí ústrojí je mimochodem také pětistupňová manuální převodovka se zkrácenými drahami řazení a zákazníci mohou volitelně přihodit samosvorný diferenciál Torsen. Nakonec Alma nezapomněla ani na modernizaci brzdové soustavy a nastavitelné tlumiče doplněné o další moderní komponenty podvozku.
Dílna plánuje vyrobit maximálně 20 kusů svého restomodu a každý exemplář bude samozřejmě personalizován dle přání zájemce. Cenovka se zatím na veřejnost nedostala. První vozy mají nicméně zamířit k zákazníkům už na konci léta 2024.