Před hlukovými radary nejsou v bezpečí ani neupravená auta
New York vyhlásil válku hlasitým autům. Lidé mohou čelit pokutě, i když svá auta nijak neupravují. Tzv. hlukové radary označují za příliš hlučná i některá auta v sériovém stavu.
New York už od roku 2021 pomocí speciálních „hlukových radarů“ sleduje, zdali po jeho ulicích nejezdí příliš hlučná auta. Původně byl cíl chytat řidiče, kteří hlučnost svého auta úpravami zvýšili nad přípustný limit, který je 85 decibelů na vzdálenost 50 stop, tedy 15,2 metru. Program se od prosince 2023 rozšířil na všechny newyorské čtvrti a každá má nejméně pět hlukových radarů.
Město se holedbá, že cílem není penalizovat řidiče neupravených vozidel či občasné potřebné troubení. Podle webu Road & Track však radary chytají i ty, kteří jezdí auty bez jakýchkoliv úprav – např. Jerryho, majitele nijak neupraveného Porsche 911 Carrera S z roku 2010.

Tomu radar, alespoň podle města, naměřil 90,5 dB na 36. ulici na Manhattanu. Pokuta přitom není nízká – Jerry má zaplatit 800 dolarů, tedy téměř 19 tisíc korun. Samozřejmě tedy rozhodnutí úřadů rozporoval, ve správním řízení předložil potvrzení o tom, že jeho vůz je v sériovém stavu – jinými slovy ve stavu, v němž od jiných úřadů získal posvěcení k provozu na amerických silnicích, tedy homologaci. Neuspěl.
Není to přitom první případ, kdy jeden úřad označuje za nelegální takové vozidlo, který jiný předtím do provozu schválil. Je znám případ neupravovaného Jaguaru F-Type, jehož majitel musel zaplatit onu osmisetdolarovou pokutu za hlučnost ve výši 86 dB, jediný decibel nad limit.
„Mohli byste jet 160 km/h a pokuta není ani zdaleka tak vysoká. A když jedete 56 km/h, dostanete pokutu 800 dolarů, která se příště zdvojnásobí,“ cituje Jerryho web Road & Track. Toho obava z dalších postihů přiměla se porsche zbavit, vyměnit ho za Acuru Integra Type S. Hlukové radary fungují i např. v Kalifornii nebo v Paříži.