Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4
Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4
Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4
Multimediální systém se neskrývá v palubní desce, ale je na ni posazený jako tablet. Reaguje okamžitě, navíc má ostrý obraz a jasné barvy.
62 Fotogalerie

Připraví Alfa Romeo ostrý model Tonale? Quadrifoglio vznikne jedině s pořádným výkonem

Alfa nemá v plánu vytvořit ze značky Quadrifoglio marketingový tahák se sportovními odznaky.

O modelu Tonale se v souvislosti s italskou automobilkou již namluvilo hodně. Je zřejmé, že Tonale jakožto crossover a první plug-in hybridní model v historii značky vznikl za účelem zelených čísel - ať už se na to podíváme ze strany finanční nebo ze strany uhlíkové stopy. 

Vzhledem k těmto pro fanoušky možná nepopulárním (ale pro Alfu samotnou velmi důležitým) cílům stále neznáme odpověď na to, zda a v jaké podobě vznikne sportovní verze s přívlastkem Quadrifoglio. 

Video placeholder
Alfa Romeo Tonale: Dynamické záběry na silnici • Zdroj: Alfa Romeo

Larry Dominique, který vede značky Alfa Romeo a Fiat v Severní Americe, prohlásil, že model Tonale Quadrifoglio se může stát realitou pouze v případě, že bude mít odpovídající technické parametry ke jménu Quadrifoglio. “Pokud nedokážeme poskytnout určitou úroveň výkonu nebo jeho rozdíl mezi ostatními modely, neuděláme to,” řekl Dominique.

Zatímco německé konkurenční automobilky jsou za účelem vydělávání peněz obviňovány ze zbytečného rozvětvování svých sportovních modelů, Alfa dává jasně najevo, že značku Quadrifoglio nehodlá rozměňovat na “drobné”. “Jean-Philippe Imparato a já jsme tomu otevřeni, ale pouze se správnou hodnotou výkonu,” dodal Dominique.

Nejvýkonnější motorizací u Tonale je momentálně plug-in hybridní verze s 1,3litrovým motorem GSE o výkonu 132 kW (180 k) a elektromotorem na zadní nápravě o výkonu 90 kW (122 k). Kombinovaný výkon pak činí solidních 280 koní. 

Video placeholder
Svět motorů (upoutávka s Martinem Vaculíkem) • Zdroj: Auto.cz

Na odznak Quadrifoglio a zároveň vyrovnání se konkurenci by musela mít ostrá verze nejnovějšího crossoveru italské značky více než 400 koní. To už jsou pěkné údaje na boj proti Audi RS Q3 a Mercedesu GLA 45 AMG, zatímco Range Rover Evoque ani BMW X1/X2 takový výkon ani zdaleka nenabízí. 

Vždy se budeme snažit nabízet o něco vylepšené verze našich výbav jako Veloce, ale Quadrifoglio musí zůstat nad vším ostatním. Nechci být pozérem a nechci poškodit značku Quadrifoglio. Chci se ujistit, že to tak zůstane,” uzavřel Dominique.