Připraví Alfa Romeo ostrý model Tonale? Quadrifoglio vznikne jedině s pořádným výkonem
Alfa nemá v plánu vytvořit ze značky Quadrifoglio marketingový tahák se sportovními odznaky.
O modelu Tonale se v souvislosti s italskou automobilkou již namluvilo hodně. Je zřejmé, že Tonale jakožto crossover a první plug-in hybridní model v historii značky vznikl za účelem zelených čísel - ať už se na to podíváme ze strany finanční nebo ze strany uhlíkové stopy.
Vzhledem k těmto pro fanoušky možná nepopulárním (ale pro Alfu samotnou velmi důležitým) cílům stále neznáme odpověď na to, zda a v jaké podobě vznikne sportovní verze s přívlastkem Quadrifoglio.

Zatímco německé konkurenční automobilky jsou za účelem vydělávání peněz obviňovány ze zbytečného rozvětvování svých sportovních modelů, Alfa dává jasně najevo, že značku Quadrifoglio nehodlá rozměňovat na “drobné”. “Jean-Philippe Imparato a já jsme tomu otevřeni, ale pouze se správnou hodnotou výkonu,” dodal Dominique.
Nejvýkonnější motorizací u Tonale je momentálně plug-in hybridní verze s 1,3litrovým motorem GSE o výkonu 132 kW (180 k) a elektromotorem na zadní nápravě o výkonu 90 kW (122 k). Kombinovaný výkon pak činí solidních 280 koní.

Na odznak Quadrifoglio a zároveň vyrovnání se konkurenci by musela mít ostrá verze nejnovějšího crossoveru italské značky více než 400 koní. To už jsou pěkné údaje na boj proti Audi RS Q3 a Mercedesu GLA 45 AMG, zatímco Range Rover Evoque ani BMW X1/X2 takový výkon ani zdaleka nenabízí.
“Vždy se budeme snažit nabízet o něco vylepšené verze našich výbav jako Veloce, ale Quadrifoglio musí zůstat nad vším ostatním. Nechci být pozérem a nechci poškodit značku Quadrifoglio. Chci se ujistit, že to tak zůstane,” uzavřel Dominique.