Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští BMW X6 dorazí s agresivnějšími tvary

David Bureš David Bureš 12. 2. 2013 • 17:11
14
52
Zobrazit náhledy (14)
BMW X6 BMW X6 BMW X6 BMW X6 BMW X6 BMW X6 BMW X6 BMW X6 BMW X6
Nová X6 bude postavena na zkrácené platformě budoucí generace X5. Obě SUV mají být více odlišná než dnešní generace těchto modelů.

BMW již pracuje na druhé generaci SUV X6, která se má začít prodávat někdy v polovině roku 2014. Automobil čeká těžší konkurenční boj než jeho právě prodávaného předchůdce, vždyť automobilky Mercedes-Benz a Audi chystají přímé soupeře pro tento vůz.

Už dnešní generace X6, prodávaná od roku 2008, se nedá považovat za nudné vozidlo, nástupce ještě přitopí pod kotlem a bude tvarován agresivněji než dnešní provedení. Aktuální X6 se daří v Rusku, Severní Americe nebo Číně, na těchto trzích tak bude chtít bodovat i její nástupce.

I přes své dynamičtější tvary je dnešní X6 v lecčems podobná praktičtější X5. To se má v budoucnu změnit, tyto modely se mají odlišit nejen svojí siluetou, ale také svými detaily.

Budoucí X6 proti té aktuální povyroste, na délku má měřit okolo 4.910 mm. Díky tomu vzroste její vnitřní prostor, o kterém i pracovníci automobilky tvrdí, že patří mezi slabiny X6.

Základem auta bude zkrácená platforma třetí generace X5, která bude patrně debutovat ještě před koncem letošního roku. Díky rozsáhlému užití vysokopevnostních slitin a dalších lehkých materiálů má vůz vážit méně než ten dnešní.

Nápravy mají být použity z aktuální třídy 5, lépe vybavené varianty dostanou samonivelační vzduchové odpružení.

Nová verze systému FlexRay má usnadnit upgrade elektroniky auta v průběhu jeho života. Díky tomu bude například snadnější nahrát do vozu aktualizovanou variantu multimediálního systému.

Co se týče motorů, počítá se s třílitrovými přeplňovanými benzinovými a vznětovými jednotkami, vrcholná varianta X6 M má použit modernizovaný 4,4litrový vidlicový osmiválec. Všechny jednotky mají spolupracovat s osmistupňovým automatem.

V plánech je také plug-in hybrid X6 ActiveHybrid kombinující třílitrový benzinový šestiválec s elektromotorem. To dnešní X6 ActiveHybrid používá osmiválec.

Nová X6 je jedním z několika chystaných mnichovských SUV, BMW totiž plánuje rozšířit nabídku svých sportovně užitkových aut. Nynější čtveřici X1, X3, X5 a X6 mají do roku 2016 doplnit modely X2 a X4.

Související články

Témata
14. 2. 2013 18:29
Re: Dorazí s agresivnějšími tvary,
Je jasné, že to mé neřízení dost snižuje důvěryhodnost, na druhou stranu beru to tak, že na úvahy typu "dvoutunové vysoké auto nebude jezdit jako MX-5" či "sportovně laděné auto nebude tak pohodlné jako luxusní sedan" to auto řídit nepotřebuji. Jak už jsem podotkl hned na záčátku, nemám nejmenší pochybnosti o tom, že to auto má skvělé motory a převodovky, propracované interiéry a vyladěno všechno tak, jak se patří na prémiové auto s touto cenovkou. Mám problém se samotným konceptem sportovního SUV, stejně jako se sportovní limuzínou nebo sportovním MPV. Přestože to mohou být skvěle udělaná auta, tak nedokážu najít důvod, proč by se měla při svém zaměření byť jen snažit o nějaké rádoby sportování. Ale o to u tohoto auta vůbec nejde, prostě se líbí a to je hlavní. Můj názor se promítne do toho, že si jej nekoupím a víc už to není potřeba rozebírat.
14. 2. 2013 17:25
Re: Dorazí s agresivnějšími tvary,
Ano, informace musíme sbírat a vyhodnocovat celý život a ze všech stran. Znám motoristické novináře, dokonce i osobně, kteří nepoznají ani že mají píchlou gumu, ale hlavně že melou dnes oblíbené zaklínací formule o špatné zpětné vazbě a podobné plky, proto je beru s rezervou. Jen optimisticky doufám, že takoví nejsou všichni. Jistě ne každý má možnost, čas, chuť a nebo náladu projíždět se v každém autě, které ho napadne, aby získal vlastní názor. Ale je to nejlepší.

Vážím si tě, že jsi se nevyhnul přiznání o tom, že jsi X6 neřídil. Ne, neshazuje tě to, naopak.

Já mám s tímto autem také malý osobní problém. Na jednu stranu mi vyhovuje, jak fantasticky funguje, co nabízí, jak pokrývá moje potřeby a jak je vyrobené, na druhou stranu přestože skrývá negativa hmotnosti, 4x4 pohonu a vyšší výšky jak jen může a jako málo které auto tohoto typu, nejsem plně přesvědčený, že až tolik auta musím mít. Potom jsem také trochu lakomý, takže je na mě poměrně drahé, preferuji benzín a tím je jasné, že se nedá o úspornosti příliš hovořit a uměle vytvořená pověst agresivního a arogantního modelu mi také mírně vadí, ale s tím by se, v mém případě, dalo žít.

Proto ho nemám a mít asi nebudu, zvlášť když mě současné auto pořád baví. Tak to vidím já.
14. 2. 2013 14:40
Re: Dorazí s agresivnějšími tvary,
X6 jsem skutečně neřídil, což mě na jednu stranu určitě dost shazuje. Žadonit do showroomu o svezení skutečně nepůjdu, o tom už jsme se zde bavili. Nicméně mé úvahy vychází už ze samotné koncepce auta a jeho filosofie. A přestože je to takový trochu blbý argument, potvrzují je i lidé, čímž myslím mnohé motoristické novináře, kteří to auto rovněž řídili. Takže rozdílnost našich pohledů bych si vysvětloval skutečně spíše odlišným uvažováním. Nutno však uznat, že tvé zjevné automobilové zkušenosti mají určitě svou váhu a mně se o nich může leda zdát.
Ale jak říkám, je to podobné, jako když někdo přijde s tím, že nějaký automechanik říkal, že dobrá jsou ta a ta auta a automechanik tomu přeci musí rozumět. Problém je, že jiný automechanik řekne opak. Stejně tak jsou lidi se zkušenostmi se spoustou aut, kteří zastavají odlišné názory. Respektuji tedy, že tobě se to auto líbí, ale to mě samo o sobě nepřesvědčí o tom, že se má líbit i mě, protože já uvažuji jinak a pro své antipatie mám taky své důvody.
14. 2. 2013 14:17
Re: Dorazí s agresivnějšími tvary,
A tady se mi dva lišíme. Nedovolil bych si napsat o X6, že neumí nic pořádně, a že je kompromis všeho.

Já jsem průměrný automobilista v letech a měl jsem možnost od Gogomobilu 250 ccm až po Diablo za ta léta řídit ledacos. Protože teď již dlouho jezdím 545ku, zajímal mě rozdíl mezi těmito auty, i když preferuji sedan a 4x4 tolik nepotřebuji, vzhledem k tomu, kde jezdím. Využil jsem možnost několik dní jezdit s X6 5.0i, a ujet asi 3500km všude vč. dálnice v Německu. Snad kromě terénu. A ani o lehčí terén se nebojím, stejný podvozek jako X5 a na tu si kupodivu nikdo nestěžuje. Jistěže není vhodná, a to každý snad chápe, na expedice do Asie.

Jen s němým úžasem a překvapením jsem se přistihl, že přemýšlím, jestli ho vlastně nutně nepotřebuji. Rozdíl od klasického sedanu vybaveného navíc sport. podvozkem který znám dokonale, byl až překvapivě malý a těžko jsem hledal aspekty, ve kterých by nebyla X6 lepší. Snad jen benzínu sežere V8 v mém sedanu méně.

Stále víc mám pocit, že jsi X6 nikdy neřídil. Nenapsal bys, že neumí nic pořádně a že nijak nevyniká.

Jediné, co jsi napsal dobře je, že se ti nelíbí. To jediné se dá akceptovat.
14. 2. 2013 13:29
Re: Dorazí s agresivnějšími tvary,
Už jsem dříve uznal, že s Cayennem je to v této třídě nejsportovnější auto. Přečti si to. Takže žádné že to nedokážu pochopit. Mé sdělení bylo, že sportovnost v této třídě nemá co dělat. My se zkrátka nedohodneme, je s tebou, a omlouvám se za takto upřímná slova, velmi těžká řeč. Chtělo by to důkladněji číst, co píšu, aby nedocházelo k těmto nedorozuměním.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku