Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští Opel Astra dostane zcela nové motory a výraznější design

Diskuze (8)
Nová generace Opelu Astra dorazí začátkem roku 2016. Německá značka má velké ambice, a tak nechce nechat nic náhodě.

Podle zdrojů uvnitř automobilky je design příští Astry téměř hotový. Tým pod vedením Marka Adamse vytvořil exteriér silně inspirovaný loňským konceptem Monza, především v předních partiích. Jak uvádí britský magazín Autocar, nová Astra se od té současné výrazně odliší bohatším chromováním a dynamičtějším ztvárněním zadní části karoserie.

Platforma Delta ze současné generace projde řadou úprav. Odlehčí se a opět nabídne dvě délky rozvoru – kombi bude mít delší, jak tomu bývalo u Astry dříve zvykem, zatímco pětidveřový hatchback a třídveřové „kupé“ dostanou kratší.

Nabídku motorů bude tvořit 13 agregátů ze tří různých konstrukčních rodin. Zatím známe jen čtyři z nich – benzinový 1.6 SIDI Turbo (125 nebo 147 kW) a dieselový 1.6 CDTI (81 a 100 kW) se nabízí od loňska už v současné Astře. Kromě toho dostane příští Astra také motory, které budou letos poprvé uvedeny v malém modelu Adam: benzinový tříválec 1.0 Ecotec Turbo ve verzích 66 a 85 kW nebo novou generaci 1.4 Turbo se 110 kW. Další připravované pohonné jednotky jsou zatím zahaleny tajemstvím.

Opel také přijde s novou generací převodovek, které vsadí na podstatně modernější konstrukci. Inženýři mají za cíl přesnější chod řadicí páky a kratší dráhy v kulise. Navíc budou nové převodovky lehčí, například nový šestistupňový manuál váží jen 37 kg.

Prodejní cíl je ambiciózní, avšak realistický. Opel chce předběhnout Ford Focus a v Evropě dosáhnout na metu 250 tisíc prodaných kusů ročně.

Diskuze (8)
13. 3. 2014 10:55
Re: 1.0T
Ano, su tiez dobri, boli prvi, nemaju poruchy a to maju hydraulicke vacky. Niektore automobilky nedokazu poriadne urobit ani male casovanie vaciek, aby nemali casom problemi s mazanim a zadretim - kedysi aj Ford 1.6TiVCT, ale ten dvojvalec je jednak hlucny a jednak nema dobru spotrebu, takze ho nikto dalsi nenasleduje. Fordov 1.0 je hodnoteny konkurenciou tak, ze je, minimalne, nasledovania hodny.
12. 3. 2014 22:05
Re: 1.0T
v kontexte tvojho prispevku je fiat este odvaznejsi. ma dvojvalec 0,9 66 a 77kw a prisiel s nim este skor ako ford. Takisto nepoznam ziadne poruchy, ci konstrukcne vady. Je fiat lepsi?
12. 3. 2014 20:48
Re: 1.0T
Nikde som este nenasiel problem s tymto motorom a ze by ich bolo pocut a vidiet, ak by existovali, o tom nemam pochyb. Vid napr retaze TSI.
12. 3. 2014 17:08
Re: 1.0T
K tomuhle tvrzení máš nějaké podklady, nebo si jen nikde nečetl o poruše fordovského tříhrnku?
Avatar - demolition
12. 3. 2014 10:48
Re: Hlavně ať zlepší využití prostoru!
Napiš im maila :-!