Proč nemá nový Polestar 4 zadní okno? Prý je to úžasné funkční vylepšení...
Nejrychlejší model značky nabízí řadu zajímavostí, včetně absence zadního okna. Proč se automobilka k tomuto rozhodnutí přiklonila?
Společnost Polestar se během právě probíhajícího autosalonu v Šanghaji pochlubila novým elektrickým crossoverem Polestar 4, který je nejrychlejším modelem v její historii. Vedle toho nabízí i zajímavý design, který zaujme především absencí zadního skla.
Místo něj vidíme v zadní části panel karoserie lakovaný v barvě vozu, který navazuje na víko kufru a končí pod černě lakovaným střešním spoilerem. V něm je umístěn výstupek s kamerou, zatímco střecha dostala fotochromatické sklo.
Na dnešní poměry nevšední řešení přitom u automobilky není žádným bleskem z čistého nebe. Poprvé se totiž objevilo již s konceptem Polestar Precept, představeným v roce 2020. Řešení u produkčního Polestar 4 je přitom téměř identické, na rozdíl od konceptu však crossoveru zůstala tradiční zpětná zrcátka.
Výhled vzad pak automobilka vyřešila umístěním kamery s vysokým rozlišením do ploutve na střeše, která přenáší obraz na displej ve středovém zpětném zrcátku. Displej však může být i deaktivován a řidič tak získá výhled i na posádku na zadních sedadlech.
A jak automobilka toto řešení zdůvodňuje? „Odstranění zadního okna je úžasné funkční vylepšení,“ citují kolegové z Automotive News slova generálního ředitele značky Thomase Ingenlatha. „V noci nevidíte ve zpětném zrcátku jen dvě malé tečky, ale mnohem víc. A navíc se můžete podívat na své děti pouhým stisknutím tlačítka.“
Bude zajímavé sledovat, jak na nové řešení zareagují zákazníci. Výroba modelu by měla být zahájena během listopadu a v nabídce se vůz zařadí mezi sedan Polestar 2 a větší SUV Polestar 3. Vůz by měl mezeru vyplňovat také cenově, po stránce výkonů však nyní patří na vrchol nabídky.
Výkonnější verze s dvojicí elektromotorů, kombinovaným výkonem 400 kW, nejvyšším točivým momentem 686 Nm a dojezdem až 560 km dle WLTP totiž slibuje akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy. Slabší verze má pohon pouze zadních kol, výkon 200 kW a dojezd by se měl pohybovat okolo 600 km.
Uvedení modelu na evropské trhy se očekává v průběhu začátku příštího roku, přičemž předpokládaná cena je 60.000 euro, tedy zhruba 1,4 milionu korun.