Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Proč nemá nový Polestar 4 zadní okno? Prý je to úžasné funkční vylepšení...

Ondřej Mára
Diskuze (56)

Nejrychlejší model značky nabízí řadu zajímavostí, včetně absence zadního okna. Proč se automobilka k tomuto rozhodnutí přiklonila?

Společnost Polestar se během právě probíhajícího autosalonu v Šanghaji pochlubila novým elektrickým crossoverem Polestar 4, který je nejrychlejším modelem v její historii. Vedle toho nabízí i zajímavý design, který zaujme především absencí zadního skla.

Místo něj vidíme v zadní části panel karoserie lakovaný v barvě vozu, který navazuje na víko kufru a končí pod černě lakovaným střešním spoilerem. V něm je umístěn výstupek s kamerou, zatímco střecha dostala fotochromatické sklo.

Video se připravuje ...

Na dnešní poměry nevšední řešení přitom u automobilky není žádným bleskem z čistého nebe. Poprvé se totiž objevilo již s konceptem Polestar Precept, představeným v roce 2020. Řešení u produkčního Polestar 4 je přitom téměř identické, na rozdíl od konceptu však crossoveru zůstala tradiční zpětná zrcátka.

Výhled vzad pak automobilka vyřešila umístěním kamery s vysokým rozlišením do ploutve na střeše, která přenáší obraz na displej ve středovém zpětném zrcátku. Displej však může být i deaktivován a řidič tak získá výhled i na posádku na zadních sedadlech.

A jak automobilka toto řešení zdůvodňuje? „Odstranění zadního okna je úžasné funkční vylepšení,“ citují kolegové z Automotive News slova generálního ředitele značky Thomase Ingenlatha. „V noci nevidíte ve zpětném zrcátku jen dvě malé tečky, ale mnohem víc. A navíc se můžete podívat na své děti pouhým stisknutím tlačítka.

Bude zajímavé sledovat, jak na nové řešení zareagují zákazníci. Výroba modelu by měla být zahájena během listopadu a v nabídce se vůz zařadí mezi sedan Polestar 2 a větší SUV Polestar 3. Vůz by měl mezeru vyplňovat také cenově, po stránce výkonů však nyní patří na vrchol nabídky.

Video se připravuje ...

Výkonnější verze s dvojicí elektromotorů, kombinovaným výkonem 400 kW, nejvyšším točivým momentem 686 Nm a dojezdem až 560 km dle WLTP totiž slibuje akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy. Slabší verze má pohon pouze zadních kol, výkon 200 kW a dojezd by se měl pohybovat okolo 600 km.

Uvedení modelu na evropské trhy se očekává v průběhu začátku příštího roku, přičemž předpokládaná cena je 60.000 euro, tedy zhruba 1,4 milionu korun.

Ondřej Mára
Diskuze (56)

Doporučujeme

21. 4. 2023 13:28
Re: Co kufr?
V Renaultu Megane E-tech (vlastni zkusenost) je kamera mnohem lepsim resenim!
Avatar - Brmbalik
21. 4. 2023 07:13
Re: Re: absence zadního okna je ještě
Rekl bych, ze nam nevadi, ze je to EV. Ale l, ze je to nasilne protlacovany. A aby ses nemusel ptat jak, odpovim ti. Zakony EU, dane, nove emisni limity nastavene tak aby se nevyplatilo automobilkam vubec spalovak vyrabet atd. A oproti tomu pro EV danova zvyhodneni pri nakupu, dalsi danova zvyhodneni pri provozu. Kdyby timto nekrivili trh bylo by mi to jedno..
21. 4. 2023 07:09
Re: absence zadního okna je ještě
Nebavíme sa o lepšom riešení. Len o efektnejšom, zložitejšom a mnohonásobne drahšom.
21. 4. 2023 07:08
Re: Omg
No tak v tom prípade by som úplne zrušil volant. Servá na náprave sú tak či tak, takže v rámci šetrenia postačí jeden otočný gombík...
(Sakra, keď to raz niekto zavedie, budem si búchať hlavu o stenu, že som si ten nápad nedal patentovať...:-D)
Avatar - Brmbalik
21. 4. 2023 07:07
Re: Zadní okno
Jestli ano, tak posunuli latku priplatkovy vybavy do uplne jiny dimezne...