Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej hybridů do října stoupl o dvě třetiny na 3866 aut

ČTK
Diskuze (19)
Prodej osobních aut na hybridní pohon od ledna do října vzrostl meziročně o dvě třetiny na 3866 vozů. Naopak poptávka po autech s dieselovými motory o 21 procent poklesla. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců aut.

Atraktivita dieselového pohonu podle partnera poradenské firmy EY Petra Knapa klesá kvůli aféře dieselgate a jejich nabídku omezil i nástup nového homologačního měření emisí WLTP. Naopak rozšíření hybridů nahrávají například dotace nebo možnost parkování na modrých zónách v Praze bezplatně.

"Dodatečných pár tisíc vozů není ovšem na celém trhu tak velký objem. Naše studie globálně předpokládají, že první roky alternativních pohonů budou hodně o hybridních pohonech. I přes jejich cenovou nevýhodu je záruka mobility, dojezd a podobný styl užívání se spalovacími motory velkou výhodou," dodal Knap.

Nejvíce hybridních aut prodala Toyota. Připadá na ní 2579 prodaných hybridů, což je proti loňsku nárůst o 54 procent. Největší zásluhu na tom mají modely C-HR s 900 prodanými kusy a RAV4 s prodejem 742 aut. Druhým největším prodejcem hybridních aut byl Lexus s 310 prodanými vozy.

"Podařilo se nám zbořit nepravdivé mýty o hybridech. Například, že jsou drahé, a že baterie moc nevydrží. Nízká spotřeba, nízké emise, komfortní jízda, jednoduché ovládání a nízké provozní náklady rozhodují. Češi, ať už privátní klientela, tak i firmy je začínají kupovat ve velkém. Tvoří už čtvrtinu všech našich prodejů, u větších modelů jako je RAV4 je to dokonce přes 80 procent. Polovina prodaných kombíků má hybridní ústrojí. Hybrid je dneska standardní varianta ke konvenčnímu motoru. U značky Lexus je dokonce přes 90 procent prodaných vozů v hybridu," uvedl ředitel českého zastoupení Toyoty Martin Peleška.

Celkový prodej osobních aut klesl za deset měsíců roku meziročně o 0,53 procenta na 227.488 vozů. V samotném říjnu se odbyt snížil o 15 procent.

ČTK
Diskuze (19)
Avatar - kari.laz
12. 11. 2018 12:10
Re: No aby taky ne....
komiku >:D >:D >:D
12. 11. 2018 11:14
Proč tomu tak je + CHR zkušenost
Nalijme si čistého vína, za růstem hybridů je zvýhodněné parkování v Praze od roku 2018. Nevím jak je to v jiných městěch s regulovaným parkováním. Já jich začal potkávat opravdu hodně a divil jsem se, co že se tak změnilo že najednou všichni kupují Toyoty...no a pak mi to došlo :-)

V nejužším výběru jsem měl BMW i3 a Toyotu CHR. Obojí jen kvůli parkování, dealeři obou značek mi potvrdili, že většina jejich zákazníků jim přiznává, že je to hlavní důvod jak se k těmto modelům dostali. U firmy sídlící v místě s regulací parkování je ta úspora dost velká, protože za více aut už je poplatek 20-30k/auto/rok a to se bavíme jen o dané městské části a pokud jezdí okolo, tak stejně musí platit, tzn. klidně třeba dalších 20-30k ročně. To je celkem 40-60k ročně + odpadnutí administrativy a starostí (což se pro firmu rovná další úspoře za čas, práci, rizika atd.) a to jen díky "typu" auta. Úspora paliva to samozřejmě jen korunuje.

V ulici kde parkuju v centru je někdy bez přehánění každé druhé auto CHR nebo i3, někdy Auris, RAV4 a eGolf...ti co jsou v centru Prahy to tedy využívají opravdu hodně.

Co je ale nesmysl je fakt, že zóny byly zavedeny kvůli problémům s nedostatkem místa, což auto s nižšími emisemi nijak neřeší 8-s Jinak ale hybridy mohou určitě pomoct s emisemi ve městech, protože v nejneefektivnějším režimu, tzn. v koloně, je spalovací motor vypnutý úplně nebo alespoň převážně. Rozdíl v emisích a spotřebě paliva je pak samozřejmě enormní.

Pro zajímavost. Za prvních 1000 km s CHR (80% Praha, 20% dálnice) spotřeba 5l/100km, teď po dalších cca 700 začala klesat a mám ve stejném režimu 4.6 a jde to dolů.
12. 11. 2018 10:49
Re: Proč tedy v provozu prakticky nejsou vidět?
V Praze v centru vidět jsou a hodně, důvodem je zvýhodněné parkování.
Avatar - Zetti
12. 11. 2018 09:14
Re: No aby taky ne....
Ty ses naucil jednu zkratku a furt ji budes omilat. Buzici a hybridy nemaji nic spolecneho, to je jen v tvem mozku.

Az dospejes a dostanes se k nejakemu dospelemu hybridu, resp. plug-in hybridu, poznas ze svet neni cernobily, ze jsi se branil necemu, co te vlastne bavi. Podruznym problemem je to ze si to nemuzes a pri tvem intelektu jeste dlouho nebudes moct dovolit. My co si to muzeme dovolit tak si to uzivame od tiche prijemne jizdy s dokonalou muzikou az po parkovani v prazskych modrych zonach.

Osobne nechapu co te na tom irituje, ono uz toho z tech aut moc nezbyva, kdyz nechces oturbenou sekacku se start stop nebo naftaka s DPF, ktery uz nemas kde zregenerovat. Na silnicich se totiz vic stoji nez jezdi. Bez se svezt treba s BMW, Mercedesem, Lexem a spousta dalsich zajimavych se jeste narodi a prestanes se odkopavat pri slovu hybrid.
Avatar - kari.laz
12. 11. 2018 08:14
Re: No aby taky ne....
Nic si z toho nedělej, mě vaše komunita nijak nevadí. Ostatně za to nemůžete co do vás příroda dala, jen by jste mohli trochu omezit svou loby. Skoro mi přijde, že normální člověk bude za pár let sprosté slovo. Místo sbírek na například nemocné děti se dělají sbírky na LGBT komunitu, aby se mohlo zřídit centrum na jejich podporu, což je smutné. A v autech je to stejně, za chvíli si prostě nevybereš, buď zase nějaký hybrid, nebo nic. Smutná doba z obou pohledů.