Prodej hybridů do října stoupl o dvě třetiny na 3866 aut
Atraktivita dieselového pohonu podle partnera poradenské firmy EY Petra Knapa klesá kvůli aféře dieselgate a jejich nabídku omezil i nástup nového homologačního měření emisí WLTP. Naopak rozšíření hybridů nahrávají například dotace nebo možnost parkování na modrých zónách v Praze bezplatně.
"Dodatečných pár tisíc vozů není ovšem na celém trhu tak velký objem. Naše studie globálně předpokládají, že první roky alternativních pohonů budou hodně o hybridních pohonech. I přes jejich cenovou nevýhodu je záruka mobility, dojezd a podobný styl užívání se spalovacími motory velkou výhodou," dodal Knap.
Nejvíce hybridních aut prodala Toyota. Připadá na ní 2579 prodaných hybridů, což je proti loňsku nárůst o 54 procent. Největší zásluhu na tom mají modely C-HR s 900 prodanými kusy a RAV4 s prodejem 742 aut. Druhým největším prodejcem hybridních aut byl Lexus s 310 prodanými vozy.
"Podařilo se nám zbořit nepravdivé mýty o hybridech. Například, že jsou drahé, a že baterie moc nevydrží. Nízká spotřeba, nízké emise, komfortní jízda, jednoduché ovládání a nízké provozní náklady rozhodují. Češi, ať už privátní klientela, tak i firmy je začínají kupovat ve velkém. Tvoří už čtvrtinu všech našich prodejů, u větších modelů jako je RAV4 je to dokonce přes 80 procent. Polovina prodaných kombíků má hybridní ústrojí. Hybrid je dneska standardní varianta ke konvenčnímu motoru. U značky Lexus je dokonce přes 90 procent prodaných vozů v hybridu," uvedl ředitel českého zastoupení Toyoty Martin Peleška.
Celkový prodej osobních aut klesl za deset měsíců roku meziročně o 0,53 procenta na 227.488 vozů. V samotném říjnu se odbyt snížil o 15 procent.