Prodej nových vozů v Americe klesá
Podle zveřejněných výsledků prodeje nových aut za měsíc září ve Spojených státech amerických je vidět jistý pokles. V meziročním srovnání jde o snížení prodeje o 2,9 % na celkových 1,3 milionů vozů. Za poklesem stojí tři hlavní problémy, které ovlivňují ekonomiku nejen na americkém trhu, ale projevují se i ve světě. Konkrétně jde o vysoké ceny benzínu, problémy na trhu s bydlením a hypotéční krize. To vše ovlivňuje nákupní sílu zákazníků.
Nejsilnější pozici na trhu si stále drží koncern General Motors, ale během roku se na něj i přes pokles v měsíci září postupně dotahuje japonská Toyota. Snížení prodejů nejvíce pocítila domácí značka Ford, dále pak Chrysler a evropský Volkswagen. Komu se naopak dařilo, byla dvojice automobilek ze země vycházejícího slunce, Honda a Nissan.
Automobilka | Prodej vozů (tis. ks) | Meziroč. změna (%) | Podíl na trhu (%) |
GM | 335 | 0,3 | 25,5 |
Toyota | 213 | -4,4 | 16,2 |
Ford | 189 | -20,4 | 14,4 |
Chrysler | 159,8 | -5,4 | 12,2 |
Honda | 127,2 | 9,4 | 9,7 |
Nissan | 94,3 | 6,7 | 7,2 |
Hyundai | 33,2 | -0,5 | 2,5 |
Volkswagen | 27,1 | -4,5 | 2,1 |