Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Produkční Renault Eolab je hotov, trh pro něj ale není připraven

Jan Mička
Diskuze (70)
Plug-in hybridní koncept Renault Eolab se stal jednou z hvězd loňského autosalonu v Paříži. Produkční verze je prý připravená, v prodeji se ale jen tak neobjeví.

Na koncept Renault Eolab si z loňského autosalonu v Paříži jistě dobře vzpomínáte. Tvary karoserie trochu připomínají Clio, celkové vzezření ale netají velký důraz na snížení aerodynamických odporů. Jedná se o plug-in hybrid, konkrétně první model takového ražení od Renaultu, který má díky litrové spotřebě paliva na sto kilometrů pomoci značce splnit drsná evropská nařízení ohledně emisí.

Od začátku bylo jasné, že Renault nevyvíjí takový automobil jen tak pro nic za nic. Že je s ním ale v tuto dobu bude až tak daleko, nikdo netušil. Když jsme totiž na podzim loňského roku vyrazili do Francie za účelem první krátké projížďky, řídili jsme jediný plně funkční prototyp s cenou v řádu milionů korun. Někdo by řekl, že přerod v produkční verzi zabere ještě spoustu let, opak je ale pravdou – Renault Eolab je hotov a pouze čeká na správnou chvíli, kdy bude nejlepší vyrazit mezi lidi. Ta zřejmě nastane někdy kolem roku 2020.

Za překvapivým tvrzením stojí Jérôme Stoll, člen výkonného výboru, ředitel pro výkonnost a obchodní ředitel Skupiny Renault, který jej vyřknul na výroční valné hromadě koncem minulého měsíce. Pokud by ale Renault vyrukoval s produkčním plug-in hybridem v současné době, pravděpodobně by splakal nad výdělkem, protože evropský trh pro něj ještě není připraven. Automobily podobné koncepce ještě nemají zavedenou tradici, což nepředstavuje dobré podmínky pro rozjetí masové výroby, která by snížila cenu automobilu.

Nedá se očekávat, že by sériový Renault Eolab maximálně těžil z materiálů jako je hliník, hořčík, a kompozity, ze kterých je vyroben výstavní koncept. V rámci zachování rozumné ceny bude pravděpodobně přistoupeno ke kompromisům, pohotovostní hmotnost se přehoupne přes tunu (koncept váží 955 kilogramů), a poroste také spotřeba. Pro úplnost dodáme, že koncept pohání elektromotor o výkonu 50 kW a tříválcový turbomotor TCe z Clia, což stačí k tomu, aby se rozjel až na 160 km/h.

Jan Mička
Diskuze (70)
29. 5. 2015 16:32
Re: Hybridy nebrat!
Tak to já tedy ani omylem, za tuto cenu jsou k mání mnohem lepší auta! :-!
29. 5. 2015 15:45
Re: Hybridy nebrat!
a zda se ti logicke davat 3 valec do sportovniho BMW i8?

ja muzu rict ze mit 4-5 mega na auto, tak nevaham ani minutu a i8 bych si poridil, a bylo by me zcela fuk ze ma jen 3 valec >:D
29. 5. 2015 14:04
Re: Fuktajbl
:yes: >:D
29. 5. 2015 14:01
Re: Hybridy nebrat!
tady na auto.cz mozna, jenze lidi co ctou auto.cz jsou minorita ktera nebude mozna ani jednim procentem z celkoveho poctu motorisku v CR ;-) a i mezi tema ctenarema budou taci co nemaji potrebu mit manualni prevodovku a buracivej X valec co tlakem z vejfuku dokaze roztocit vetrnou elektrarnu :-!

i fanda/nadsenec do hynridu a elektromobilu je fanda/nadsenec do aut, auto je celek a ne jen motor a manualni prevodovka ;-)
29. 5. 2015 13:57
Re: ano
Toyota nic nesrovnava, to jsem ze specifikaci vypsal ja co maj na ceskych strankach, a porovnaval jsem u aurisu nejlehci benzin 1.3 s hybridem 1.8, a v druhem pripade Prius s Priusem plug-in

neplet si hybridni techniku s nejakym elektromobilem kde je 10-50x tolik baterek, ano tam by vaha naskakovala, ale u hybridu se bavime o baterkach co vazi od 15 do 80 kilo a maji kapacity od 1 do 7kWh a vetsinu jejich vahy stejne zabere jen jejich kryt ;) ne to opravdu neni Teslackych 82kWh ktere vazi pul tuny