Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prosche Cayenne nabídne tři nové hybridy, nejvýkonnější dostal 680 koní

Ondřej Mára
Diskuze (6)

Porsche představilo novou vlajkovou loď modelové řady Cayenne, kterou se stalo hybridní Turbo S E-Hybrid s výkonem 680 koní!

Stejně jako u vrcholného modelu Panamera, i pod kapotu vlajkových lodí Cayenne a Cayenne Coupe se nastěhoval plug-in hybridní pohonný systém. Ten kombinuje dvakrát přeplňovaný 4.0 litrový motor V8 o výkonu 404 kW (550 k) s elektromotorem o výkonu dalších 100 kW (136 k), který je ukryt v osmirychlostní převodovce Tiptronic S. Výsledkem je kombinovaný výkon 680 koní a točivý moment 900 Nm, který je prý dostupný již od volnoběhu. To vše se spotřebou 3,9 – 3,7 l/100 km, 19,6-18,7 kWh/100 km a s emisemi CO2 90-85 g/km.

Cayenne i Cayenne CoupeTurbo S E-Hybrid tak mohou zrychlit z 0 na 100 km/h již za 3,8 sekundy a oba dosáhnou maximální rychlosti až 295 km/h. Není tedy divu, že každá z novinek dostala bohatou paletu sportovního příslušenství již ve standardní výbavě. Nechybí třeba vzduchový podvozek, karbon-keramické brzdy, systém PDCC s aktivními stabilizátory, zadní náprava s vektorováním točivého momentu, 21palcová litá kola, balíček Sport Chrono a mnoho dalších radostí, které řidiči zpříjemní sportovní jízdu. Připlatit však lze i za 22palcová kola nebo systém natáčení zadní nápravy.

Hybridy však nejsou jen o sportovní jízdě, ale také trochu o té ekologické. V případě hybridního Cayenne a Cayenne Coupe se o dostatek energie na čistě elektrickou jízdu v dosahu až 40 kilometrů s maximální rychlostí až 135 km/h stará Lithium-iontová baterie o kapacitě 14,1 kWh.  Z 400 V zdroje s 16 ampéry může být baterie dobita již za 2,4 hodiny, při nabíjení z domácí zásuvky 230 V/ 10-amp je však potřeba počítat s nabíjením trvajícím až šest hodin. 

Kromě dvou vlajkových lodí však Porsche připravilo ještě třetí elektrifikovaný model, kterým je Cayenne E-Hybrid Coupé s 3.0 litrovým přeplňovaným motorem V6 se systémovým výkonem 340 kW (462 k) a točivým momentem 700 Nm. Spotřeba této motorizace by se měla pohybovat v rozmezí 3,2 až 3,1 l/100 km, 18,7-17,7 kWh/100 km a emise CO2 automobilka uvádí v rozmezí 75 až 72 g/km. Čistě na elektrickou energii by pak tento slabší model měl zvládnout až 43 kilometrů.

Slabší model by měl potěšit výrazně dostupnější cenou, jeho majitelé se však budou muset obejít bez některých prvků standardní výbavy vrcholné motorizace, která se přesune do sekce příplatkové výbavy. I tak ale E-Hybrid v kombinaci s paketem Sport Chrono akceleruje z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy a po odlehčení sportovním balíčkem by čas mohl spadnout na rovných 5 sekund. Maximální rychlost se však pokaždé zastaví na hranici 253 km/h.

V interiéru se toho příliš mnoho nezměnilo. Všechny nové Cayenny nabídnou bohaté možnosti konektivity ve standardní výbavě, od nového modelového roku však přibude ještě bezdrátové připojení Apple Car Play, nový USB-C port a chybět by nemělo ani bezdrátové nabíjení. Všechny hybridní modely pak nabídnou ještě přídavné topení, které může být aktivováno i pomocí aplikace Porsche Connect.

Video se připravuje ...

Ve standardní výbavě pak nechybí například LED světlomety, tempomat s funkcí omezovače, systém ochrany chodců, systém Park Assist a modely Coupe nabídnou standardně i couvací kameru. Ve volitelné výbavě se pak nachází například LED matrix světlomety, Head-up display, noční vidění s termální kamerou nebo digitální kokpit Porsche InnoDrive, který kromě jiného přináší i adaptivní tempomat, rozeznávání dopravních značek, systém udržení jízdy v pruhu nebo nouzové brzdění.

Ondřej Mára
Diskuze (6)

Doporučujeme

Avatar - Zetti
14. 8. 2019 07:15
Re: Hybrid je pro Porsche správná volba
Tys toho moc ze soucasneho trendu moc nepochopil. Za par mesicu si uz jiny novy auto v klasickem usporadani co jede, uz nikdo neporidi. Klasicky auta s nadupanym motorem se mimo maloseriovek nebudou vyrabet, protoze pokutu za emise nezaplati. Bud oklesteny spalovacek nebo plug-in. O ekologickem chovani to prakticky neni vubec. To je jen v mozku nekolika malo informovanych lidi
Avatar - Londonbridge
13. 8. 2019 17:07
Mama taxi
Mama taxi in Chelsea and Kensington , moze byt :-)
13. 8. 2019 15:18
Re: Hybrid je pro Porsche správná volba
No vypadá to tak... jako mít Cayena jako mamtaxi je trošku luxus, ale když už to tak někdo chce, určitě je lepší když ve městě bude smrdět třeba za 7 s pomocí toho hybridu, než aby tam s klasikou smrděl za 15....

Jinak ty tabulkové údaje jsou úžasné, samozřejmě v praxi to asi dosáhnout nepůjde, ale nějakou metodikou to měřené je a prostě to auto musí být schopné jet i takto úsporně.....

Smozřejmě, kdo bude využívat aspoň trošku potenciálu toho auta, může na nějakou ekologii zapomenout.... to tam budou padat úplně jiná čísla..... no ale když už někdo nemůže bez nadupaného SUV žít, furt lepší aby v kombinaci jezdil za 10 než za 18.... a kdo se chce chovat ekologicky, samozřejmě nad takovým autem vůbec neuvažuje.... od toho jsou jiné káry.... ;-)
13. 8. 2019 15:17
Re: Hybrid je pro Porsche správná volba
Oni vědí, co dělají. Panameru hybrid pomalu nestíhají ani vyrábět a klasická verze stojí někde v pozadí...

https://newsroom.porsche.com/…pment-16240.html

Navíc si to nehybridní furt můžeš koupit, tak vocode.
Avatar - KANKUNEN
13. 8. 2019 13:23
Hybrid je pro Porsche správná volba
Za dob nafty Cayeny jezdili po dálnici, ale teď to bude správné městské auto pro mamataxi a shoping.