Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Provoz vozů Tesla se prodraží. Ceny za nabíjení na Superchargerech rapidně rostou

Tomáš Dusil
Diskuze (27)

Provozovatelé vozů Tesla zaplatí více nejen za kilowatthodinu nabíjení, ale také za delší čas strávený u nabíjecí stanice Tesla Supercharger.

Majitelé elektrických automobilů Tesla čeká zdražení jejich provozu. Před lety americká společnost lákala zákazníka na možnost nabíjet své vozy u nabíjecí stanice Tesla Supercharger, které bylo původně dokonce zcela zdarma. Postupem let však tento závazek začal pozbývat platnosti, takže majitelé elektromobilů Tesla museli za odebranou elektřinu při dobíjení svého vozidla platit.

V současné době dostává původní závazek další vážné trhliny. Celosvětově dochází ke zvýšení ceny za elektřinu při nabíjení u stanic Tesla Supercharger o přibližně třetinu. Nově se cena může lišit dokonce i v rámci jednoho státu, tedy region od regionu. V České republice se tak cena za 1 kWh nabíjení zvýší z dosavadních pěti na sedm korun.

Jenže to není vše, platit se bude více také za delší čas strávený u nabíjecí stanice Tesla Supercharger. V případě, že ukončíte nabíjení své Tesly a ze stanice neodjedete do pěti minut, vyjde vás každá další minuta strávená u nabíjecího stojanu místo dosavadních 5,45 nově 10,90 korun.

Tomáš Dusil
Diskuze (27)

Doporučujeme

4. 2. 2020 10:09
Re: clanek neuplnej a zavadejici
žehliček a jiných spotřebičů budou platit také
4. 2. 2020 10:08
Re: Ty platby za nabíjení jsou drobné, ve srovnání s výměnou
postrádám podklady pro výpočet tohoto tvrzení. Jen záruční doba na baterie je 8 let. Vydrží mnohem déle.
25. 1. 2019 10:12
Re: clanek neuplnej a zavadejici
to je samozrejme nesmyslna castka, ac secteni spotrebni dane a DPH da nejakych 120 miliard rocne, tak ciste osobni automobily se na teto sume podileji necelejma 20% ;-) takze ikdyby nakrasne vsechny osobni auta v CR presli na elektrinu, tak stat moc neschudne, onech cca 24-25 miliard z osobnich a lehkych uzitkovych aut se da zaprve vybrat jinde a zadruhe usetrit treba prestavanim vyplaceni dotaci na vyrobu a distribuci bioslozek do biopaliv ktera tento stat kazdy rok stoji cca 7-8 miliard

z elektriny se samozrejme take plati dane, a to jak dan z elektriny tak DPH, jedna se o nizsi jednotky miliard, tedy by uplne stacilo zavest pro osobni dopravu mitne a tech cca 15 milaird rocne si vybrat mytnym, tedy spravedlivou metodou kde si kazdy zaplati tolik kolik ujede kilometru na silnicich treba 1 tridy a dalnicich, jen tato metoda by do statni kasy zrejme prinesla mnohem vic, nez kolik se vybere na spotrebni dani a DPH u osobnich a lehkych uzitkovych aut ;-)

nektere politicke strany maji vypocet techto udaji na svych strankach, dobudoucna tohle bude velke politicke tema ;-)
24. 1. 2019 08:46
Re: Ty platby za nabíjení jsou drobné, ve srovnání s výměnou
Protože u nás je průměrný věk auta 16 let, tak bude třeba vyměnit baterky alespoň 2x.
Cena auta s průměrným věkem 16 let 70 000 Kč a k tomu cena nových baterek 300 000.
Takže za 16 let staré auto dáte cca 400 000.
24. 1. 2019 00:16
Superchargery a životnost baterek
Bavil jsem se s prodejcem elektromobilů a ten tvrdí, že rychlonabíjení zásadně snižuje životnost baterií. Že ideální je nabíjení malým proudem. Btw. recyklace použitých sežraných baterií se nevyplatí, je to další věc kterou budeme dotovat z našich daní. A ty nesmyslné plány že se do odkecaných baterek bude odkládat proud v domácnostech, to je úplně mimo mísu - nabíjení, vybíjení, několikanásobná transformace, to vše je velmi ztrátové a tím pádem nesmyslné. Celkově je elektromobilita naprosto nedomyšlený podnik - pokud by se masivně prosadila, jedna městská čtvrť bude mít spotřebu jako dnes celé město. Na to není naprosto dimenzovaná přenosová soustava, 400 kV vedení jsou skoro všude na konci životnosti, i bez elektromobilů budou nutné masivné investice. Btw. už dnes se elektřina masivně zdražuje. S příchodem elektromobilů bude zdražení ještě rychlejší a výpadek z daní z paliv se taky bude muset někde nahradit.