První Dacia Logan MCV žije dál. Lada Largus se dočkala další modernizace
Modernizovaná Lada Largus se po vzoru ostatních modelů ruské značky dočkala nové přídě s motivem písmena X.
Dacia Logan MCV první generace se sice přestala vyrábět v roce 2012, kdy ji nahradila druhá generace takto pojmenovaného auta, v Rusku ale vůz nadále pokračuje. Právě od roku 2012 se tam prodává jako Lada Largus. Kombík s místem až pro sedm osob ještě nekončí, nyní přijíždí v dalším inovovaném provedení. Lehké modernizace se vůz dočkal již loni.
Modernizovaná Lada Largus tak po vzoru ostatních modelů ruské značky dostala přepracovanou příď. Ta je drsnější než dnes, s dominujícím motivem písmena X, který se na sériových vozech Lada objevuje již od roku 2015, s nástupem modelů Vesta a Xray.
Přední partie Largusu jsou tak kompletně jiné. Odlišnou masku a nárazník doplňují rovněž přepracované světlomety nebo jiná kapota. Oplastovaná spodní část karoserie pak potvrzuje, že Largus bude nadále pokračovat i v „terénní“ variantě Cross, známé i z ostatních modelů značky.
K dispozici máme zatím jen jedinou fotografii novinky, výrobce nicméně slibuje také přepracovaný interiér, který má vsadit na vylepšenou ergonomii. Novinkou má být dotyková obrazovka multimediálního systému, kterou vůz dosud nenabízí.
Prodej modernizované Lady Largus na domácím ruském trhu odstartuje během první poloviny roku 2021. Do té doby se jistě dočkáme i bližších informací.
Lada Largus je na ruském trhu nadále velice populární. Jedná se o třetí nejprodávanější model značky a nejžádanější užitkové kombi v Rusku vůbec. Largus je oblíbený jak mezi privátními zákazníky, tak mezi firmami.
Automobil na ruský trh vstoupil v roce 2012 jako nepřímý nástupce VAZu 2104, stejně jako on chtěl být prostorné kombi za dostupnou cenu. Cenovku primárně snížilo to, že jde o přeznačkovanou Dacii. Tehdy se jednalo o první spolupráci s automobilkou Renault, která ruského výrobce AvtoVAZ postupně převzala.
O výraznější modernizaci Largusu se poprvé mluvilo již loni, z blíže nespecifikovaných důvodů se však posunula právě až na rok 2021. Zprávy z října pak naznačovaly možnost příchodu nové generace, s novým základem, v podobě platformy CMF-B od aliance Renault-Nissan, první snímky „nového“ Largusu ale s ohledem na siluetu karoserie naznačují, že spíše opravdu půjde jen o rozsáhlou modernizaci stávajícího provedení.