Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První obětí spojení PSA a FCA může být značka Chrysler

Ondřej Mára Ondřej Mára 8. 1. 2021 • 23:24
162
32
Zobrazit náhledy (162)
Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C

Navzdory zprávám z koncernů PSA i FCA se stále častěji objevují zákulisní informace, že pro některé značky bude vznik Stellantis osudným.

Spojení koncernů FCA a PSA už dostalo požehnání i od akcionářů, takže vzniku čtvrté největší automobilky na světě, ke kterému by mělo dojít možná již 16. ledna, vlastně nestojí nic v cestě. Jenže pro některé stávající značky dvojice koncernů to nemusí být zas tak pozitivní zpráva.

V současnosti by se pod křídly nově vznikající společnosti Stellantis mělo objevit hned 14 značek, které pokrývají prakticky kompletní automobilový trh - nechybí dostupné vozy, prémiové modely i sportovní vozy. Jenže několik značek bylo ještě před spojením na hranici své životaschopnosti.

Zatím ještě není nic oficiální, podle informací Associated Press se však v zákulisí Stellantis údajně hovoří o možném konci značky Chrysler, která už dávno nedosahuje své bývalé slávy. V současnosti má na trhu pouze tři modely, přičemž sedan 300 už poněkud přesluhuje a modely Pacifica i Voyager jsou v podstatě přeznačkovanými modely Dodge.

Značka se navíc v posledních letech potýká s prudkým poklesem prodejů. Zatímco v roce 2015 se na domácím trhu prodalo 324.846 vozů Chrysler, v roce 2019 už to bylo jen 126.971 vozů. Z amerických značek tak bude Chrysler zřejmě první na řadě. Jenže v bezpečí nejsou ani značky evropské.

Stellantis totiž bude na evropském trhu zastoupeno hned osmi značkami, přičemž jedna z nich nabízí už jen jeden model, a to pouze na svém domácím trhu. Řeč je o Lancii a modelu Ypsilon, který už má svá nejlepší léta rozhodně za sebou. Lancia má sice v Itálii stále poměrně slušné výsledky, je však otázkou, zda to bude stačit.

Tiskoví mluvčí jednotlivých koncernů zatím informace o plánovaném rušení některých značek odmítají, řada expertů se však shoduje, že se ve Stellantis bude muset šetřit. A jednou z dalších cest by kromě rušení značek mohlo být i uzavírání některých továren a rušení pracovních míst.

Související články

Témata
Avatar - wakantanka
15. 1. 2021 11:16
Re: V koniec Chryslera neverím
A kto tu hovorí len o výmene loga? Najdrahšia položka pri aute je vždy technika, hybridy frčia aj v NA, SUV či crossovery trošku upraviť a hlavne vyrábať priamo tam nebude nič veľmi drahé. Viď nová Mokka a 2008, či 208 a Corsa. Laik si to ani nevšimne, že to je pod plechmi jedno a to isté auto.
Avatar - wakantanka
15. 1. 2021 11:12
Re: V koniec Chryslera neverím
2008, 3008, 5008, 508, možno niečo od DS, hybridy frčia aj v severnej amerike a oni ich už majú vyvinuté, urobiť niečo vizuálne bližšie americkému vkusu nebude žiaden problém a ani to nebude stáť nejakú horibilnú sumu. Nechať celú sieť dealerov len tak je ešte väčšia blbosť ako to skúsiť začať vyrábať aj tam.
Avatar - Barrichello
11. 1. 2021 12:59
Re: V koniec Chryslera neverím
Sedany nefrčí v USA už ni japoncům a Evropanům, prodeje kelsaj všem.

USA ještě pár sedanů má, Dodge Charger, Chevy Malibu, Ford Fusion, Cadillac CT5, Chrysler 300 se pordávaj docela slušně, k tomu jsou tu ještě CT4, Lincoln Continental a doprodejové Impaly, Regaly, CT6, MKZ atd.

Většina lidí ale kupuje pikapy, suv a crossovery bohužel + kupé.
Avatar - twistedTSD
9. 1. 2021 01:24
Re: V koniec Chryslera neverím
Ti jsou tak hrdí, že domácí značky vyklízí pozice na trhu sedanů, protože si je zabrali Japonci a Korea.
Avatar - Barrichello
9. 1. 2021 00:30
Re: Chrysler
Ty sedany v podání FCA jaksi ani frčet nemohly, když žádný krom zmršené 200ky nepředstavili, 300/Charger je dílo Daimler/Chrysler a Cerberusu, nikoliv FCA, provedli jen mrné retuše exteriéru a interiéru. Všechno zásadní je ale z roku 2009 :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud