Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První tuning nové Škody Octavia! Než přijde RS, můžete mít 196 koní

David Bureš
Diskuze (43)

Nová Škoda Octavia se na trhu ještě ani neohřála a už je tady její první tuningová úprava. Výkon motoru dokáže zvednout až na 196 koní.

Škoda Octavia čtvrté generace se sice již prodává, zatím však s omezenou paletou motorů, vybírat lze jen mezi zážehovým čtyřválcem 1.5 TSI (110 kW) a dvěma verzemi turbodieselu 2.0 TDI (85 a 110 kW). Silnější verze teprve přijdou, ať už 2.0 TSI (140 kW) nebo třeba vrcholná Octavia RS, která nově bude dostupná také jako plug-in hybrid. Komu se ale čekat nechce, může silnější Octavii IV pořídit už dnes.

Po českých silnicích totiž už jezdí tmavě modrý liftback, jehož vznětový čtyřválec 2.0 TDI spárovaný se sedmistupňovým DSG je naladěn nikoliv na výchozích 150 koní (110 kW), ale rovnou na 196 k (144 kW). Točivý moment pak vrcholí hodnotou 438 N.m, což je o významných 76 N.m více než u sériového automobilu.

Navýšení síly se podařilo díky aplikaci nově vyvinutého tuningového kitu od švédské společnosti BSR. Jeho součástí je jinak naladěná řídicí jednotka motoru, která vedle vyššího celkového výkonu zajišťuje i větší elán ve středních a vyšších otáčkách. Úpravce přitom tvrdí, že je zároveň zachována nízká spotřeba paliva, pohybující se údajně v průměru do 5 l/100 km. Maximální rychlost se pak posouvá na 275 km/h.

Za tuningový kit dáte u tuzemského zastoupení BSR  16.603 korun, přičemž vedle samotného vyladění motoru dostanete i loga BSR a roční záruku. Záruka na pohonné ústrojí kryje veškerá poškození hnacího traktu, jako je motor a převodovka v automobilech, které byly upraveny produkty od BSR.

David Bureš
Diskuze (43)

Doporučujeme

16. 5. 2020 14:58
Re: Dvouhmotak
Ale no tak to je hodne velkej nesmysl. Jak by pojistovna na nabouranym aute resila ciptuning? Tak to bych se bal vic ze me trefi meteorit :D Hlavne pojistovna u nehody neni jen policie a ta maximalne koukne jestli auto nemelo nespravny (sjety pneu). Ze by se pojistovna pidila po vykonu motoru je hovadina.
16. 5. 2020 05:24
Re: Dvouhmotak
Proc do technicaku?
Havarie.
Pokud by nedej boze doslo k nehode, vzdyt to nemusi byt tvou vinou, a pojistovna to zjistila, nezaplati ti nic.
15. 5. 2020 09:03
Re: Dvouhmotak
A nebo tak, aby se to neresilo natoz aby to nekam hlasili ;-)
15. 5. 2020 09:01
Re: Dvouhmotak
Proc by si to potreboval psat do technicaku? Zvyseny vykon ti nikdo nezjisti. RJ komunikuje normalne takze ani na technicky kde auto prolezaji to nebudou resit.
15. 5. 2020 07:31
Re: Dvouhmotak
Hele ja s tim velkym bratrem nemam moc problem, protoze vsichni mame v kapse mobil a ja jako ajtak vim jak funguje, co a jak lze sledovat.
Takze tohle uz je davno dobre dve dekady zarizeny, operator ma ze zakona povinnost sledovat tvou polohu (podle triangulace pripojeni k BTS + sila signalu - to je +-100m presnost) a k tomu ukladat info o vsech tvych hovorech a zpravach (kdy, od koho, komu), ukladat to vsechno nekolik let zpetne a dat tyto informace volne pristupne policii bez toho, aby to musel schvalit soud.
Od chvile chipu GPS doslova dovedeno k dokonalosti (ten nesmi jit nijak vypnout a treba v pripade zavolani cisla 911 odesila pozici ikdyz jsi "polohove sluzby" v mobilu vypnul).

Tedy ze nejaka data bude auto odesilat do automobilky, to uz je vlastne uplne jedno, co se "velkeho bratra" tyka.

No a jinak Skoda connect je uplne jina vec, to je uplne normalni sluzba, u ktere se sam svobodne rozhodnes, jestli ji chces pouzivat nebo ne. S tim problem nemam, prave naopak to je podle me super.