První vozy čínské značky Dongfeng dorazily do Česka. Většina je už prý vyprodaná
Do České republiky dorazily první vozy čínské značky Dongfeng. Zájemci mohou vybírat ze tří modelů.
Státem vlastněná společnost Dongfeng Motor Corporation je jedním ze tří největších výrobců automobilů v Číně. Do Česka její vozy importuje společnost Bidli, která začátkem března dovezla prvních devětačtyřicet exemplářů modelu Fengon 5. V další várce pak dorazily typy Seres 3 a Glory 580.
„Celkem jde o 100 aut, drtivá většina už má svého majitele,“ uvádí manažer divize Bidli Auto David Radev. Ta by v letošním roce ráda prodala okolo šesti stovek vozů. „Ještě v letošním roce dovezeme další modely, jak cenově dostupnější, tak o třídu vyšší,” doplňuje Radev.
Centrála pro značku Dongfeng na českém trhu je ve Vestci u Prahy. Zákazníci však budou mít možnost se s vozy seznámit i na vybraných pobočkách Bidli. Firma počítá také s online prodejem.
Nabídka tedy aktuálně zahrnuje tři modely, vždy jde o SUV. Nejlevnější je sedmimístné Glory 580, jeho cena startuje na částce 599.900 Kč. Auto, které je dlouhé 4658 milimetrů, široké 1845 a vysoké 1715 mm, má 2780mm rozvor a pohání ho turbodmychadlem přeplňovaná zážehová patnáctistovka o výkonu 107 kW a točivém momentu 220 Nm. Motor doplňuje převodovka CVT.
Fengon 5 je pětimístný, na délku měří 4658 mm, široký je 1865 a vysoký 1645 mm. Rozvor činí 2790 mm. Pod kapotou se také ukrývá motor 1.5 Turbo, naladěný ovšem na 101 kW a 220 Nm. I v tomto případě je čtyřválec párován s CVT skříní. Cena začíná na 699.900 Kč.
Třetím modelem je Seres 3, elektromobil za 919.900 Kč. Crossover s 2655mm rozvorem, dlouhý 4385 milimetrů, široký 1850 a vysoký 1650 mm, nabízí elektromotor o výkonu 120 kW a točivém momentu 300 Nm, baterii s kapacitou 53,6 kWh a slibuje dojezd až 329 kilometrů. Chlubí se také schopností u vhodné nabíječky dobít akumulátor z 20 na 80 procent kapacity za třicet minut.