Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První vozy čínské značky Dongfeng dorazily do Česka. Většina je už prý vyprodaná

Jan Zajíc
Diskuze (170)

Do České republiky dorazily první vozy čínské značky Dongfeng. Zájemci mohou vybírat ze tří modelů.

Státem vlastněná společnost Dongfeng Motor Corporation je jedním ze tří největších výrobců automobilů v Číně. Do Česka její vozy importuje společnost Bidli, která začátkem března dovezla prvních devětačtyřicet exemplářů modelu Fengon 5. V další várce pak dorazily typy Seres 3 a Glory 580.

„Celkem jde o 100 aut, drtivá většina už má svého majitele,“ uvádí manažer divize Bidli Auto David Radev. Ta by v letošním roce ráda prodala okolo šesti stovek vozů. „Ještě v letošním roce dovezeme další modely, jak cenově dostupnější, tak o třídu vyšší,” doplňuje Radev.

Centrála pro značku Dongfeng na českém trhu je ve Vestci u Prahy. Zákazníci však budou mít možnost se s vozy seznámit i na vybraných pobočkách Bidli. Firma počítá také s online prodejem.

Nabídka tedy aktuálně zahrnuje tři modely, vždy jde o SUV. Nejlevnější je sedmimístné Glory 580, jeho cena startuje na částce 599.900 Kč. Auto, které je dlouhé 4658 milimetrů, široké 1845 a vysoké 1715 mm, má 2780mm rozvor a pohání ho turbodmychadlem přeplňovaná zážehová patnáctistovka o výkonu 107 kW a točivém momentu 220 Nm. Motor doplňuje převodovka CVT.

Fengon 5 je pětimístný, na délku měří 4658 mm, široký je 1865 a vysoký 1645 mm. Rozvor činí 2790 mm. Pod kapotou se také ukrývá motor 1.5 Turbo, naladěný ovšem na 101 kW a 220 Nm. I v tomto případě je čtyřválec párován s CVT skříní. Cena začíná na 699.900 Kč.

Třetím modelem je Seres 3, elektromobil za 919.900 Kč. Crossover s 2655mm rozvorem, dlouhý 4385 milimetrů, široký 1850 a vysoký 1650 mm, nabízí elektromotor o výkonu 120 kW a točivém momentu 300 Nm, baterii s kapacitou 53,6 kWh a slibuje dojezd až 329 kilometrů. Chlubí se také schopností u vhodné nabíječky dobít akumulátor z 20 na 80 procent kapacity za třicet minut.

Video se připravuje ...

Jan Zajíc
Diskuze (170)

Doporučujeme

4. 5. 2022 19:24
Re: Je to lepší design než elektrické BMW
a hlavne ty tupelo som videl ruské tanky na území Ukrajiny. Človek ktorý nie je dement a retard viac nepotrebuje. Je to jasné ako Slnko na oblohe.
4. 5. 2022 19:22
Re: Je to lepší design než elektrické BMW
iste... všetky domy v Mariupoli boli vojenské objekty že... rodinné domy v predmestiach Kijeva boli kasárne... keď tank prešiel osobné auto asi to bol kamuflovaný tank, keď v osobnom aute umierali ženy a deti to boli tiež vojaci.... Rusi dobre vedia že vraždia civilov a kto ich obhajuje je dement.
4. 5. 2022 19:19
Re: Realita
Bože toľko drístov to môže vypustiť len zadubený Slovák.... keby si sledoval ruské neputinovské média zistil by si že Rusi ktorí to majú v hlave upratané a ostali ešte doma vedia že sú Hotoví - majú problémy so všetkým. Nevedia vyrobiť auto, nevedia prevádzkovať lietadlá, nevedia kúpiť jazdenku z Japonska, do Ruska nepríde jeden kontajner lebo Maersk ich bojkotuje rovnako.... Sankcie podľa samotných Rusov naplno dopadnú na ekonomiku počiatkom leta. Nie neumrú od hladu ale vrátia sa do čias Sovietskeho zvazu.
Takže keď chceš diskutovať zbieraj informácie ale nie z facebúúku
7. 4. 2022 22:59
Re: Re: Čínu, pokud to jde, nekupovat...
To je nesmysl, Japonci právě platili za největší kopírky. Viz třeba autosony v 60 a 7pnletech kdy nepokrytě vystavovali kopie západní produkce.
Avatar - twistedTSD
7. 4. 2022 20:52
Re: Realita
Prosímtě to jsou hrozné bláboly. Ano, nic není černobílé, ani válka na Donbasu, ani Majdan. Ne, nikdo nemá co kecat Ukrajině do geopolitického směřování a jediný, kdo je odpovědný za invazi, je země, která ji dělá. Na Ukrajině se dějí zvěrstva, vedle kterých jsou Lidice malá provokace, a ty tu řešíš, jak se hrnula na Západ. Píšeš tady o diplomacii, mezitím v Rusku vychází články o likvidaci ukrajinského národa a Putin mele o tom, že Ukrajina nemá mít svůj stát. Doufám, že Ukrajina ty šmejdy vypráská takovým způsobem, že jejich tažení na Západ skončila.