Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

PSA po úspěchu s Opelem zvažuje další akvizice. Koho má v hledáčku tentokrát?

Stanislav Kolman
Diskuze (9)

Skupina PSA potvrdila, že se v brzké budoucnosti nebrání investicím do dalších společností. Posvěcení má od samotné rodiny Peugeotů.

V roce 2017 koupila skupina PSA od General Motors automobilku Opel a okamžitě se jí povedlo navýšit ziskovost. Generální ředitel Carlos Tavares nyní prozradil, že by nemuselo zůstat jen u této akvizice. V hledáčku jsou totiž další potenciální partneři, což schvaluje i rodina Peugeotů, jedni ze tří hlavních akcionářů celé skupiny.

A kde by PSA mohlo investovat tentokrát? Na mušce jsou prý hlavně Fiat Chrysler Automobiles a Jaguar Land Rover, nic konkrétního ale zatím nezaznělo.

„Od začátku jsme podporovali projekt Opel. Pokud se objeví další příležitost, nebudeme ničemu bránit. Carlos to ví,“ uvedl Robert Peugeot. „Opel je výjimečným úspěchem. Nenapadlo by nás, že oživení proběhne takhle rychle,“ řekl v jednom z rozhovorů.


Snižování emisí, elektrifikace či výzkum a vývoj kladou na jednotlivé automobilky vysoké nároky. Právě sdružování a unifikace ve velkých skupinách má středním automobilkám v náročných časech pomoci, aby mohly soupeřit s giganty jako Renault-Nissan či skupinou VW.

Tavares se prý již setkal s poradci, aby zvážil možné spolupráce. Fiat Chrysler by byl pro PSA zajímavý hlavně díky značce Jeep a postavení ve Spojených státech. Tavares se však nebrání ani spojení s General Motors či Jaguar Land Roverem.

A my už víme, že nějaké formě dohody by se nebránilo ani FCA. Generální ředitel Mike Manley se na ženevském autosalonu nechal slyšet, že uvítá jakoukoliv dohodu, která by automobilku Fiat posílila. Uvidíme, jestli chystané rokování půjde hladce jako v případě Opelu.

Stanislav Kolman
Diskuze (9)

Doporučujeme

Avatar - ZZ
22. 3. 2019 11:01
Re: Pofrancouštělý Opel už není pro většinu zákazníků atrakt
Naprosto souhlas. Pokud byl dosud Opel brán jako stále ještě německá alternativa pro VW, Ford, Škodu, tak teď je v kolonce "FS", rozuměj french shit. Už tak byl Opel jednou z posledních možností při zvažování výběru auta. A rebrandy těch malých městských jakože-SUV Crossland apod. jasně naznačují budoucí směřování "vývoje" Opelu. Bohužel. Kdyby radši pitomci investovali do zkvalitnění výroby, vývoje, výstupní kontroly, než kupování a ku*vení dalších značek. Holt typický francouzský přístup: nejde nám to, tak to rozje*eme ještě jinde. :no:
22. 3. 2019 09:07
Pofrancouštělý Opel už není pro většinu zákazníků atraktivní
Nemyslím si, že by koupě Opelu koncernem PSA zvedla jeho atraktivitu u zákazníků, z hlediska image je tomu právě naopak a tento trend bude do budoucna spolu s čím dál větším přejímáním francouzské techniky a technologií jen sílit... :-( Opel už se asi nebude moct nadále spoléhat na lichotivé označení "Vyvinuto v Německu".
Avatar - alf1963
22. 3. 2019 06:00
úspěch
Před rokem chtěli PSA po GM vrátit půlku kupní ceny že je podvedli při prodeji a dnes je Opel zázračně po 20 letech v zisku 859 mil.€ tak se ptám katy prachy šli v GM?Optimalizace daní?
21. 3. 2019 19:29
Že by byl v hledáčku....
.... Fiat? Nepřekvapilo by mě, kdyby se ho nový Amík vedení nechtěl zbavit ;-) Btw ten restyling stránek nic moc, u diskusí tragédie :no:
Avatar - Jaros71
21. 3. 2019 17:27
OPEL?
Po fúzi jde do kytek..prodeje klesají..frantíka jako němce nikdo moc nechce. Navíc PSA nemá u SUV 4*4 ! :no: Stránky nyní jsou děsné... :no: :no: :no: :no: :no: