Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Putin se pochlubil novou osmiválcovou limuzínou Aurus Senat. Emirátský princ z ní byl nadšen

David Bureš
Diskuze (11)
Nová ruská státnická limuzína se má vyvážet i do zahraničí. Vladimir Putin už ji prezentoval jednomu potenciálnímu zákazníkovi.

Vývoj napjatě očekávané ruské státnické limuzíny, na níž se pracovalo od roku 2012, letos dospěl do finále, když se s ní ruský prezident Vladimir Putin v květnu poprvé svezl při své inauguraci. Nepoužil ji však jen při této příležitosti, nedávno ji ukázal i jednomu ctěnému hostu.

Tím je korunní princ z Abu Dhabí Mohammed bin Zayed Al Nahyan, který si automobil prohlédl během své návštěvy Moskvy. Vůz byl princi přezdívanému MbZ prezentován přímo Putinem, který ho nechal posadit se i dovnitř. „Je velice komfortní,“ prohlásil princ na adresu limuzíny.

Zda si princ automobil pořídí, v tuto chvíli není jasné, není to ale vyloučené, protože státnická limuzína není jen projekt pro prezidentskou kolonu hlavy Ruska a další vysoké představitele největší země světa. V prvním čtvrtletí roku 2019 začnou dodávky i dalším ruským zákazníkům, od roku 2020 má být vyvážena i do zahraničí. O prodej a marketing se postará speciálně založená společnost.

Spolu s tím postupně vzroste i výroba, letos se plánuje postavit 70 kousků, v příštím roce 200 a za dva roky 300. Později má být stavěno až 5.000 automobilů za rok, do tohoto čísla ale budou započteny i další vozidla z projektu Průvod (Cortege). Na shodném základu, tzv. unifikované modulární platformě EMP, má být postaveno i SUV nebo minibus. O výrobu se postará firma Sollers, vlastník značky UAZ.

Automobil bude prodáván pod značkou Aurus, což je kombinace latinských výrazů pro zlato a Rusko. Jednotlivé modely pak budou pojmenovány podle jednotlivých věží Kremlu, již odhalená limuzína se tak jmenuje Senat, chystaný minibus bude Arsenal a SUV Komendant. Počítá se též se sedanem, tedy zkrácenou verzí odhalené limuzíny.

Velkým tajemstvím donedávna byl i motor v útrobách, vedoucí projektu, výzkumné středisko NAMI, ale již potvrdilo, že Aurus Senat je hybridem. O jeho pohon se stará vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru naladěný na 440 kW, který je kombinován s elektromotorem a devítistupňovou automatickou převodovkou. Síla pohonného ústrojí je přitom posílána na všechna čtyři kola. Na vývoji se podílelo Porsche Engineering, přičemž do budoucna se počítá i s dvanáctiválcovou variantou s motorem o objemu 6,6 litru a výkonu 625 kW.

Silný motor v útrobách je přitom nutný, Aurus Senat je 6.620 mm dlouhé, 2.000 mm široké a 1.695 mm vysoké auto. S pancéřováním tak vozidlo s designem inspirovaným u Bentley nebo Rolls-Roycu váží neskutečných 6,5 tuny. Právě ochrana posádky je velice pečlivá, Senat si navíc poradí i s horšími cestami, světlá výška činí 200 mm, což je na sedan úctyhodné číslo.

David Bureš
Diskuze (11)
Avatar - Barrichello
7. 6. 2018 13:23
Re: Luxusní limuzína vlastní výroby
S Themou, resp. Chryslerem 300 to nemá nic společnýho, už jste s tím trapní >:D
Avatar - pallas
7. 6. 2018 00:31
Re: Luxusní limuzína vlastní výroby
snáď sa američania už poučili
[odkaz]
Avatar - vabis
6. 6. 2018 16:16
Re: Luxusní limuzína vlastní výroby
Jo, jen prodlouzena Thema proti Road Force 1 shorela jak papir >:D
Avatar - Barrichello
6. 6. 2018 16:06
Luxusní limuzína vlastní výroby
je pro Rusko nutná - je to věcí prestiže a vývoz do dalších zemí je jen pomyslná třešnička na dortu. Auto funguje, je robustní a výkonné a to je to co se od státnické limuzíny očekává.
Avatar - vabis
6. 6. 2018 15:39
Re: Hmm. Takže už i rusové kopírujou design.
Tak to ja se tam v metru bojim vzdycky. Prvni den na me ze tmy vykoukl hendikepovany cernoch. Videl jsem jen tmu, z ni oci, okolo nich beztvare zjizvene maso a nez si mozek spojil, ze to je lidka bytost uplynulo mnoho dlouhych vterin. Na kartonech spi bezdomovci, smrad jak v panske satne po zapase, nebylo jizdy aby me nejaka bezzuba svijejici se existence nepozadala o 10 - 20 dolaru. Vsude mrize, tma a kachlicky jak z Treblinky. Linek vic nez zvladnes spocitat. Pres den jede tak, stejna v noci ale jinak vcetne zastavek. Nekdy se ji meni pismeno behem trasy, jindy ne. Metro je v New Yorku dobrodruzne, to Praha je proti tomu jak pro jeslicky, nenecham si to vzit. Pouziva se proto, protoze je rychle a v centru parkujes za 2 mistnou castku v dolarech za 15 min. Ale jezdi se tam velmi dobre a jednoduse. Okraj New Yorku vcetne Bronxu je ale normalni prumer. Zato Kiev je v podstate jedna velka ulice, zbytek mesta je konec sveta neco mezi Chanovem a Cernobylem.