Putin se pochlubil novou osmiválcovou limuzínou Aurus Senat. Emirátský princ z ní byl nadšen
Vývoj napjatě očekávané ruské státnické limuzíny, na níž se pracovalo od roku 2012, letos dospěl do finále, když se s ní ruský prezident Vladimir Putin v květnu poprvé svezl při své inauguraci. Nepoužil ji však jen při této příležitosti, nedávno ji ukázal i jednomu ctěnému hostu.
Tím je korunní princ z Abu Dhabí Mohammed bin Zayed Al Nahyan, který si automobil prohlédl během své návštěvy Moskvy. Vůz byl princi přezdívanému MbZ prezentován přímo Putinem, který ho nechal posadit se i dovnitř. „Je velice komfortní,“ prohlásil princ na adresu limuzíny.
Zda si princ automobil pořídí, v tuto chvíli není jasné, není to ale vyloučené, protože státnická limuzína není jen projekt pro prezidentskou kolonu hlavy Ruska a další vysoké představitele největší země světa. V prvním čtvrtletí roku 2019 začnou dodávky i dalším ruským zákazníkům, od roku 2020 má být vyvážena i do zahraničí. O prodej a marketing se postará speciálně založená společnost.
Spolu s tím postupně vzroste i výroba, letos se plánuje postavit 70 kousků, v příštím roce 200 a za dva roky 300. Později má být stavěno až 5.000 automobilů za rok, do tohoto čísla ale budou započteny i další vozidla z projektu Průvod (Cortege). Na shodném základu, tzv. unifikované modulární platformě EMP, má být postaveno i SUV nebo minibus. O výrobu se postará firma Sollers, vlastník značky UAZ.
Automobil bude prodáván pod značkou Aurus, což je kombinace latinských výrazů pro zlato a Rusko. Jednotlivé modely pak budou pojmenovány podle jednotlivých věží Kremlu, již odhalená limuzína se tak jmenuje Senat, chystaný minibus bude Arsenal a SUV Komendant. Počítá se též se sedanem, tedy zkrácenou verzí odhalené limuzíny.
Velkým tajemstvím donedávna byl i motor v útrobách, vedoucí projektu, výzkumné středisko NAMI, ale již potvrdilo, že Aurus Senat je hybridem. O jeho pohon se stará vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru naladěný na 440 kW, který je kombinován s elektromotorem a devítistupňovou automatickou převodovkou. Síla pohonného ústrojí je přitom posílána na všechna čtyři kola. Na vývoji se podílelo Porsche Engineering, přičemž do budoucna se počítá i s dvanáctiválcovou variantou s motorem o objemu 6,6 litru a výkonu 625 kW.
Silný motor v útrobách je přitom nutný, Aurus Senat je 6.620 mm dlouhé, 2.000 mm široké a 1.695 mm vysoké auto. S pancéřováním tak vozidlo s designem inspirovaným u Bentley nebo Rolls-Roycu váží neskutečných 6,5 tuny. Právě ochrana posádky je velice pečlivá, Senat si navíc poradí i s horšími cestami, světlá výška činí 200 mm, což je na sedan úctyhodné číslo.