Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rallye Český Krumlov v cíli: Kopecký s novým autem suverénně vyhrál

Michal Štěpanovský Michal Štěpanovský 18. 5. 2019
76
Zobrazit náhledy (76)
Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019

Obhájce titulu Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia R5 Evo vyhrál 47. ročník Rallye Český Krumlov, který byl třetím podnikem mistrovství republiky v automobilových soutěžích.

Tovární jezdec týmu Škoda Motorsport úspěšně předvedl v ostré světové premiéře novou evoluci rallyeového speciálu kategorie R5.

Druhý den jihočeské soutěže bylo na programu sedm rychlostních zkoušek v celkové délce 94 kilometrů. Do sobotní části rallye nenastoupila posádka Jan Dohnal a Michal Ernst (Ford Focus RS WRC 06), které patřilo desáté místo v absolutním pořadí. Jezdec i spolujezdec si v pátek stěžovali na silné žaludeční potíže, které se k jejich smůle nepodařilo vyřešit a českokrumlovský podnik pro ně bohužel předčasně skončil.

Vítěz spěchal za manželkou

První den dokončil Jan Kopecký s náskokem 3,7 sekundy na nejbližšího pronásledovatele, ačkoliv dostal penalizaci 30 sekund za sporné projetí zpomalovacího úseku ve čtvrté zkoušce. V sobotu ráno však jednoznačně zavelel k útoku a takřka neustále zvyšoval svůj náskok. Byl nejrychlejší v pěti rychlostních testech a celkově jich dvanáct z patnácti v letošním ročníku. Zvítězil s náskokem 1:13,9 minuty. V Českém Krumlově stál na nejvyšším stupínku popáté v řadě a pošesté ve své kariéře.

„Českokrumlovská rallye patří k nejtěžším podnikům českého šampionátu. Vůz fungoval zcela bez problémů, na mnoha místech lépe než ten starý, ale byly úseky, kdy tomu tak nebylo. Teď je na nás, abychom vyhodnotili všechna data a udělali další kroky. Soutěž pro mě nebyla psychicky příliš náročná ani po udělené penalizaci, která byla z mého pohledu určitě neoprávněná. Teď už pospíchám domů, protože očekáváme s manželkou narození potomka,“ usmíval se Kopecký.

Nešťastná třináctka Pecha

Souboj o druhé místo se zásadně změnil při prvním průjezdu legendární rychlostní zkouškou Malonty, která byla letošní desátou. „Nedobrzdil jsem u jednoho retardéru, musel se vracet a couvat, abychom nedostali penalizaci třicet sekund. Strašně moc jsme tam ztratili. Na Rožmberku nám v polovině zkoušky přestalo fungovat servořízení, musel jsem zastavit a vyresetovat to, takže další ztráta. Tahle sekce nám nevyšla,“ uvedl Pech, který se propadl na třetí pozici.

Jeho boj o stupně vítězů skončil na třinácté rychlostní zkoušce, která se ukázala jako pověstně smolná. Při průjezdu statkem v Soběnově urazil pravé přední kolo své fiesty o balík slámy a musel odstoupit.

Radost na stupních vítězů

Druhý nakonec dojel v Českém Krumlově Filip Mareš, který v době odstoupení Václava Pecha kontroloval druhé místo. Jedná se o nejlepší výsledek sedmadvacetiletého jezdce v českém mistrovství. „Myslím si, že jsme si tohle umístění vybojovali a zasloužili. Po odstoupení Vaška Pecha to nebylo nic jednoduchého, museli jsme se ukáznit, abychom nic nepokazili. Pro nás je důležité, že nám k tomuto výsledku nepomohly potíže soupeře,“ uvedl Mareš.

Nesmírně nadšený byl třetí Jan Černý, který na začátku soutěže poškodil vůz na přejezdu mezi rychlostními zkouškami. Poslední tři erzety ovšem dokázal bojovat s Miroslavem Jakešem o bronz. „Poté, co jsem v pátek odpoledně viděl v našem autě strom, tak mě rozhodně nenapadlo, že to dokážeme dotáhnout na stupně vítězů. „Dobře jsem se na sobotu vyspal. Měli jsme sice na prvním průjezdu Malontami problémy, protože na měkkých pneumatikách jsme více klouzali, než jeli. Poslední tři erzety jsem se ¨však soustředil jenom na svou jízdu, a šel do toho nadoraz s vírou, že to vyjde a podařilo se to. Jsem strašně šťastný za tenhle výsledek, už jsme si ho zasloužili,“ říkal v cíli Černý, který vyhrál poslední rychlostku soutěže. Naposledy byl třetí v podniku domácího šampionátu loni v červnu Hustopečích.

Jakešovi vadil retardér

Čtvrtý přijel na cílovou rampu Miroslav Jakeš, kterého limitovala v souboji o stupně vítězů penalizace pěti sekund za kontakt s bariérou ve zpomalovacím úseku. „Výsledek bereme, protože po havárii na Rallye Šumava jsme si nebyli jistí, zda stihneme připravit vůz. Mechanici zaslouží poděkování za práci, kterou pro nás odvedli. Z toho retardéru jsem nešťastný. Nevím, zda dávat penalizaci za kontakt v retardéru v rychlosti 20 km/h. Pravidla jsou sice pro všechny stejné, ale tohle by se asi mělo upravit,“ uvedl jezdec.

Počtvrté pátá příčka na Rallye Český Krumlov, taková je bilance Vojtěcha Štajfa. „Je třeba být pokorný a zkoušet stáhnout ztrátu na kilometr na nejbližší soupeře před sebou. V pátek jsme měli problémy s brzdovým pedálem, ale to se nám podařilo nečekaně vyřešit. Upravil jsem si posez v autě a získal jinou páku na pedál. Lehce obtížněji šlapu na plyn, ale zvládám to. Škoda momentu na desáté erzetě, kdy jsme trefili strom, ale byly z toho naštěstí jenom kosmetické škody,“ zhodnotil Štajf svůj výsledek.

Sedmý dokončil českokrumlovskou soutěž Martin Vlček, jediný pilot ve startovním poli, který řídí Hyundai i20 R5. „Na auto si zvykáme pomalými kroky, ale velice dobře. V Česku neexistuje „erpětka“ která by hned dokázala vítězit. Udělat velký krok a špatným směrem by bylo hloupé. Všechny testy před sezonou probíhaly na mokru, takže je pro nás užitečné, když jsou suché podmínky, jako byly tady v Českém Krumlově. Další soutěž v Hustopečích je naprosto odlišná a my chceme zase o něco zrychlit,“ řekl Vlček.

Konečné pořadí Rallye Český Krumlov: 1. Kopecký, Dresler (Škoda Fabia R5 Evo) 1:27:45,5; 2. Mareš, Hloušek (Škoda Fabia R5) +1:13,9; 3. Černý, Černohorský (Škoda Fabia R5) +1:29,9; 4. Jakeš, Machů (Škoda Fabia R5) +1:40,2; 5. Štajf, Havelková (Volkswagen Polo GTI R5) +3:27,1; 6. Březík, Omelka (Škoda Fabia R5) +4:05,9; 7. Vlček, Krajča (Hyundai i20 R5) +4:44,6; 8. Trojan, Jůrka (Škoda Fabia R5) +5:57,3; 9. Kalista, Šofr (Mitsubishi Lancer Evo VI) +8:31,4; 10. Šikl, Pecina (Mitsubishi Lancer Evo IX) +9:03,4; 11. Hrobský, Štěpán (Mitsubishi Lancer Evo IX) +9:25,7; 12. Matěna, Zalabák (Mitsubishi Lancer Evo IX) +9:46,5; 13. Csomós, Nagy (Maď./Peugeot 208 R2) +10:26,4; 14. Pešl, Juřica (Mitsubishi Lancer Evo IX) +10:49,2; 15. Dohnal, Roman Švec (Peugeot 208 R2) +11:21,6 (1. místo v hodnocení Peugeot Rally Cup).

Foto: Lukáš Chum, Ivo Nesrovnal, Rallyservice.cz

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku