Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Range Rover Evoque Convertible: Dorazí otevřené SUV ještě letos?

David Bureš
Diskuze (0)
SUV se stahovací střechou nabídl již Nissan a nebyl moc úspěšný. Letos by do tohoto netradičního segmentu mohl zamířit Land Rover.

O možném příchodu Range Roveru Evoque Convertible se hovoří už od premiéry tohoto konceptu na jaře 2012. Nyní spekulace o blížícím se zahájení prodeje zesílily, britský magazín Auto Express tvrdí, že otevřené Evoque rozšíří nabídku Land Roveru ještě letos.

Podle britského časopisu by Land Rover měl sériové Evoque Convertible představit v polovině roku. Nabízí se například goodwoodský Festival rychlosti na konci června.

Zpráva o letošním debutu sériového Evoque Convertible není až tak překvapivá, vždyť v listopadu loňského roku kamera automobilového špiona zachytila tento vůz během testování. Jízda s prototypem Evoque Convertible naznačuje, že Land Rover s jeho výrobou skutečně počítá.

Land Rover neřeší ani tak techniku Evoque Convertible, jako spíše byznysový model. Není totiž jasné, zda by si otevřené SUV našlo dostatek zákazníků, aby se jeho výroba vyplatila. Zkušenosti Nissanu s neúspěšným Muranem CrossCabriolet ukazují, že o takové auto zase takový zájem není. Na druhou stranu samotné Evoque je nadmíru úspěšným model, a tak by mohl mnohé klienty zaujmout i ve variantě bez střechy.

Ve srovnání s konceptem se sériové Evoque nemá tolik změnit. Ostatně i stávající třídveřové Evoque vypadá takřka jako koncept LRX, který mu předcházel. Vůz má použít plátěnou skládací střechu, v terénu má pak být velice schopný stejně jako ostatní modely Range Rover.

Convertible ale není jedinou verzí Evoque, na které Land Rover aktuálně pracuje. Již delší dobu se spekuluje o příchodu silné verze SVR s výkonem okolo 300 koní (221 kW). Navíc nezapomeňme na to, že Evoque je na trhu již čtyři roky, a tak se blíží jeho modernizace. Vzhled vozu se patrně tolik nezmění (vždyť mu to nadále sluší), pod kapotou by se ale měl objevit nový dvoulitrový turbodiesel z rodiny Ingenium, který nahradí stávající 2,2litrovou jednotku.

David Bureš
Diskuze (0)