Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Range Rover Sport: Velké SUV nově s dvoulitrovým čtyřválcem...

David Bureš
Diskuze (13)
Vedle nového motoru se Range Rover Sport v rámci příchodu modelového roku 2017 dočkal i rozšířené nabídky jízdních asistentů.

Luxusní SUV Range Rover Sport bylo doposud vždy nabízeno výhradně s šestiválcovými a osmiválcovými motory. V rámci příchodu modelového roku 2017 se to však mění, Range Rover Sport bude nově dostupný i se vznětovým čtyřválcem.

Dvoulitrový čtyřválec pochází z rodiny Ingenium, kterou již známe z dalších modelů automobilky Jaguar Land Rover. Samotný motor je ale dosud neznámý, zatímco dosavadní verze měly jedno turbo, tato disponuje hned dvěma turbodmychadly. Díky tomu tento bi-turbodiesel nabízí 177 kW a 500 N.m. S těmito parametry se stává novým základním motorem, když nahrazuje dosavadní třílitrový šestiválec TDV6 se 190 kW a 600 N.m.

Hlavním důvodem nasazení tohoto agregátu jsou samozřejmě nižší normované emise a nižší udávaná spotřeba paliva. Kombinovaná spotřeba základního čtyřválce činí 6,3 l/100 km, což je asi o 10 % méně než u dosavadního šestiválce. Normované vypouštěné emise pak činí 164 gramů CO2 na kilometr, zatímco dosavadní šestiválcový range to měl za 182 g/km.

Základní range se od silnějších verzí odliší i svým vzhledem. Vzadu totiž bude mít jen jednu dvojitou koncovku výfuku, zatímco ostatní provedení budou mít jednu koncovku na každé straně zadního nárazníku. Čtyřválec přitom bude dostupný výhradně pro pětimístné modely, k dispozici však bude i vzduchový podvozek. Uvnitř modernizovaného SUV je pak důležitým prvkem nový multimediální systém InControl Touch Pro ovládaný skrze větší, desetipalcovou dotykovou obrazovku.

Vedle nového motoru se Range Rover Sport v rámci modelového roku 2017 dočkal i rozšíření nabídky jízdních asistentů. Hlavní novinkou je asistent pro jízdu s přívěsem (nazvaný Advanced Tow Assist). Jeho pomocí řidič na dotykové obrazovce přenášející obraz ze zadní parkovací kamery zvolí směr, kterým má vůz s přívěsem jet, přičemž o zbytek už se postará samo auto. Jezdec následně ovládá jen brzdu a plyn. Pomocník navíc díky kamerovému systému sledujícímu okolí vozidla může upozornit na hrozící střet přívěsu. Systém Low Traction Launch pak pomůže s rozjezdy na kluzkém povrchu, zatímco inteligentní omezovač rychlosti omezí tempo podle aktuálních dopravních značek.

Range Rover Sport modelového roku 2017 se na trhu objeví letos v zimě. Zákazníci jej budou moci objednávat hned v 19 nových barvách a s novými stylingovými pakety.

David Bureš
Diskuze (13)
Avatar - Kolouš
18. 8. 2016 10:01
Re: Nahradit tak úsporný V6...
hledej za tím flotilové emise.
18. 8. 2016 10:00
Re: Nahradit tak úsporný V6...
Zatímco VW ve dvoutunovém Amaroku BiTDI čtyřválec vyhodil ve prospěch 3.0 V6, tak Land Rover postupuje přesně opačně... spotřeba i emise v reálném světě půjdou nahoru :no:
18. 8. 2016 07:41
Re: OT
Range Rover v generaci L322 s benzinovým motorem 4,4 je nejspolehlivější auto co vyrobili. Tedy pokud nepočítáme Discovery 1 s 2,5 TDi v automatu s mechanickým čerpadlem, ale to je čistá historie.
18. 8. 2016 04:13
Nahradit tak úsporný V6...
...jakým je právě motor užívaný JLR za čtyřhrnek může znamenat jediné. Papír, nepapír se spotřeba reálně zvedne, stejně tak nekultivovanost.

To je tedy pokrok! :-! :no:
Avatar - salamoon
18. 8. 2016 00:33
OT
trosku OT ale ako su na tom tieto nove range ohladom spolahlivosti?
zlepsila sa?