Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Řecký SP Automotive představil Chaos, ultracar s výkonem přes 3000 koní

Ondřej Mára
Diskuze (5)

Nejvýkonnější Chaos si brousí zuby na několik rychlostních rekordů, v nabídce však bude i slabší verze.

Řecká společnost Spyros Panopoulos Automotive, zkráceně SP Automotive, nedávno představila dlouho očekávaný hypersport Chaos, označovaný jako první ultracar na světě, který nabízí zajímavé parametry a zřejmě se pokusí dostát svému jménu. Tedy přinejmenším ve své vrcholné podobě, označované Zero Gravity.

Ta je osazena 4,0litrovým motorem V10 v kombinaci s blíže nespecifikovanou hybridní pomocí, který dokáže točit až 12.000 otáček a nabídne nejvyšší výkon 2.285 kW (3.065 k). Podle dat zveřejněných automobilkou dokáže vrcholný Chaos vystřelit na 100 km/h za 1.8 sekundy a jeho maximální rychlost by měla být až 499 km/h.

Pro méně náročné zákazníky pak SP Automotive nabídne i základní verzi Earth, která ovšem využívá opět 4,0litrový motor V10. Ten je ale tentokrát zbaven hybridní asistence a naladěn „pouze“ na 1.528 kW (2.049 k). Na 100 km/h by se měl vůz dostat za 2,7 sekundy, jeho maximální rychlost by však stále měla atakovat 500 km/h.

Nutno ovšem dodat, že parametry vycházejí z odhadů automobilky. Ostatně i samotný vůz byl prozatím představen pouze formou sofistikované grafiky. Podle společnosti však tento přístup využívá většina moderních automobilek, neboť dává lépe vyniknout kontrastům.

Nicméně zpátky k technice. Obě verze by měly být osazeny stejnou dvouspojkovou převodovkou, která bude standardně posílat výkon na všechna čtyři kola. Ta by přitom měla mít průměr 22 palců a vznikají na 3D tiskárně. Za koly se pak ukrývají masivní brzdové kotouče s průměrem 428 a 416 mm.

Společnost zatím neuvedla, kdy plánuje spustit výrobu. Přesto už zmínila, že nejvýkonnější verze si brousí zuby na většinu stávajících rychlostních rekordů v mnoha oblastech. Na Nürburgringu se pokusí porazit Porsche 911 GT2 RS, v maximální rychlosti chce pokořit vůz SSC Tuatara a v plánu je pokořit také rekord ve sprintu na ¼ míle, který drží Rimac Nevera.

Veřejně už se mluví také o cenách, které by se měly pohybovat okolo 14,4 milionu dolarů za výkonnější verzi a 6,4 milionu dolarů za slabší verzi. Na automobilku bez historie či jakéhokoliv renomé to jsou velmi ambiciózní cíle, společnost si však chce zajistit pozornost nejen lámáním rekordů, ale také zapůjčením vozu do Top Gearu a veřejnými prezentacemi.

Výroba každého vozu by měla probíhat ručně, v Řecku a za využití nejmodernějších materiálů a technologií. Plánem společnosti je pak omezit výrobu pro každý kontinent na pouhých 20 vozů, přičemž roční produkce by měla zahrnovat údajně 15 až 20 kusů. První zákaznický kousek se pak očekává v průběhu příštího roku.

Ondřej Mára
Diskuze (5)

Doporučujeme

9. 11. 2021 20:27
Re: Takže pokud jsem dobře pochopil....
:-) :-)
9. 11. 2021 19:23
Re: Takže pokud jsem dobře pochopil....
Takže majú v ACZ nový vzor a novú výzvu? Nestraš.
9. 11. 2021 17:09
Takže pokud jsem dobře pochopil....
....informace z článku, tak v Řecku mají malinko šikovnějšího grafika než je p. Lušovský a ambicióznějšího žvanila než je Imparato od Alfy. To je asi všechno.
Avatar - Mokrous
9. 11. 2021 15:25
Re: Konečně !
:D :D :D :D :D :D :D :D :D
9. 11. 2021 15:00
Konečně !
Vždyť takové auta na trhu hrozně chybí