Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Reklamy na auta ve Francii musí doporučovat jízdu na kole či veřejnou dopravu

Peugeot e-208
Peugeot e-208
Peugeot e-208
Peugeot e-208
33 Fotogalerie
Diskuze (143)

Od března příštího roku bude povinnou součástí automobilových reklam ve Francii doporučení veřejné dopravy, spolujízdy nebo chůze pěšky.

Francouzské ministerstvo pro ekologickou transformaci dnes v nové vyhlášce oznámilo, že reklama na motorová vozidla bude nově muset obsahovat jeden z „ekologických“ sloganů. Nařízení vstoupí v platnost 1. března příštího roku. Agentura AFP, jíž později citovala i ČTK, uvádí, že reklamní spoty musejí od daného termínu obsahovat jedno z následujících sdělení:

  • Na krátké cesty dejte přednost chůzi nebo jízdě na kole
  • Myslete na spolujízdu
  • Ve všední dny jezděte veřejnou dopravou

Francie podobný přístup zavedla již v roce 2007 u příliš slaných, sladkých a mastných potravin, tehdy se snažila propagovat zdravý životní styl. Současnou kampaní chce vybídnout k omezení silniční dopravy a snížení negativních dopadů na životní prostředí.

Video placeholder
Volkswagen: zakázaná reklama • Zdroj: Volkswagen

Porušení nového pravidla může automobilku přijít pořádně draho. Pokud zavčasu nedojde k nápravě, hrozí společnosti pokuta až 50.000 euro (1,2 milionu Kč) za každé(!) uveřejnění reklamy bez daného sloganu. Od stejného data mají výrobci aut ve Francii také povinnost uvádět u daných vozidel třídu emisí oxidu.

Automobilové reklamy jsou v poslední době vůbec třaskavým tématem. Jen za poslední měsíce jsme psali o několika případech, kde se reklamní spot stal terčem příslušných úřadů, na jejichž naléhání musela reklama z televizních obrazovek a komunikačních kanálů zmizet. Výše přikládáme jeden takový spot, který do světa vypustila značka Volkswagen.

Vstoupit do diskuze (143)