Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Řekli byste, že tohle jsou elektromobily? Lunaz Design mění klasiku Jaguaru a Rolls-Roycu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Lunaz Design je novou společností, která nabízí přestavby klasických automobilů v moderní elektromobily. Britská firma dokazuje, že lze zachovat původní styl při využití nejnovějších poznatků z vývoje a výroby elektrických pohonných systémů.

Lunaz Design se sídlem nedaleko slavného závodního okruhu Silverstone vznikl s cílem umožnit provoz klasických automobilů i v době, která není nakloněna jejich původním spalovacím motorům.

Za vznikem nové společnosti stojí David Lorenz a Jon Hilton. První z této dvojice má slabost pro klasické automobily a snil o možnosti využívat Jaguar z roku 1953 v každodenním provozu bez jakýchkoliv omezení, která přináší dnešní doba starším vozům nejen ve Velké Británii. Druhý se pak proslavil především jako technický ředitel v týmu F1 značky Renault.

Lunaz Design v současnosti využívá zkušeností zaměstnanců automobilek Aston Martin, Ferrari, Ford, Jaguar, McLaren, Rolls-Royce a Volkswagen, stojící za vznikem unikátní patentovaného pohonného systému, jehož vývoj i výroba probíhají právě pod vedením Jona Hiltona přímo v sídle společnosti.

Prvními zástupci nové společnosti jsou Jaguar XK120 z roku 1953 a Rolls-Royce Phantom V z roku 1961, které má brzy doplnit Rolls-Royce Silver Cloud z roku 1956. Tyto automobily za sebou mají důkladnou renovací svých karoserií i interiéru, kterou doplňují zcela nově vyvinuté komponenty podvozků a především elektrických pohonných systémů.

Lunaz Design v případě kupé značky Jaguar uvádí, že k jeho pohonu slouží systém s výkonem 280 kW (380 k) a točivým momentem 700 N.m, což jsou výrazně vyšší hodnoty oproti původnímu řadovému šestiválci. Potřebnou energii poskytují baterie s kapacitou 80 kWh. V případě Rolls-Royce Phantom V pak společnost uvádí pouze kapacitu baterií 120 kWh.

Lunaz Design nezmiňuje dynamické schopnosti představených automobilů, ale uvádí, že jejich dojezd se má v běžném provozu pohybovat kolem 400 km. Standardem pak má být systém rychlého nabíjení a rekuperace kinetické energie. Výbava vozů se díky elektrickému pohonnému systému rozšiřuje mimo jiné i o tempomat či kontrolu trakce a samozřejmostí jsou moderní brzdové systémy i komponenty odpružení.

Produkce nové britské společnosti se nemá omezovat pouze na přestavby vozů značek Jaguar a Rolls-Royce. Příjem objednávek na proměny výjimečných klasiků v elektromobily hodlá Lunaz Design spustit v listopadu letošního roku. Zájemci však musí počítat s cenou od 350.000 britských liber, což je zhruba 10.255.000 Kč.

Zdroj: Lunaz Design

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - kari.laz
14. 10. 2019 08:33
Zvěrstvo
nic jiného k tomu nejde dodat