Rekord jim nestačí. Rimac chystá ultralehkou verzi modelu Nevera
Nejrychlejším sériově vyráběným elektromobilem na Severní smyčce Nürburgringu se nedávno stal Rimac Nevera. Automobilka ale nechce usnout na vavřínech.
Rimac Nevera se s časem 7:05.298 stal nejrychlejším sériovým elektromobilem na Severní smyčce Nürburgringu. Dosavadního lídra mezi elektromobily, Teslu Model S Plaid, porazil supersport z Chorvatska o rovných 20 sekund. Do nejrychlejšího sériového auta má však Rimac Nevera ještě stále daleko. Mercedes AMG-One zvládl legendární trať v čase 6:35.018.
Možná proto se Rimac nechce spokojit s aktuálním rekordem a chystá změny, které mají z Nevery učinit ještě rychlejší vůz. Technický ředitel Rimacu Emilio Scervo se nechal slyšet, že automobilka plánuje u Nevery a dalších budoucích modelů snížit hmotnost, která je u elektromobilů velkým problémem.
“Když přemýšlíme nad traťovou verzí (Nevera), rozhodně bychom měli pracovat na tom, aby byla lehčí a několik dalších vylepšení pro zvýšení tuhosti, aby bylo auto více propojeno s řidičem,” řekl Scervo.
Rimac Nevera v současné chvíli váží 2,3 tuny. To je u supersportu skutečně ohromné číslo a Scervo navrhuje, aby ke snížení hmotnosti došlo použitím lehčích elektrických součástí a menší baterie. Baterie o kapacitě 120 kWh znamená, že Nevera dojede podle normy WLTP na jedno nabití 550 km. Rimac tak má určitý prostor pro snížení kapacity baterie a zachování rozumného dojezdu.
Je to jedna z mála cest, která se nabízí. V případě šetření na karoserii vozu už moc prostoru nezbývá. Již nyní má Nevera monokok z uhlíkových vláken a karbonovou střechu.
Komentáře technického ředitele Rimacu ukazují, že chorvatská automobilka má zájem být průkopníkem ve vývoji supersportovních elektromobilů. Ač se nám tato kombinace nyní může zdát komická, nechme Rimac pracovat na možná nedosažitelném - udělat z elektromobilu zábavné náčiní pro závodní trať.