Rekordní Porsche 919 Hybrid Evo a Porsche 956 C spolu vyrazí na Nürburgring
Porsche 919 Hybrid Evo a Porsche 956 C, za jejichž volanty usednou závodní jezdci Timo Bernhard a Hans-Joachim Stuck, vyrazí 12. května 2018 na Nürburgring těsně před startem zdejší čtyřiadvacetihodinovky v závěsu za zaváděcím vozem.
Vytrvalostní speciály zde tedy nebudou startovat v rámci závodu a dokonce se ani nebudou pokoušet o stanovení nového rekordního času na jedno kolo, které drží právě Porsche 956, s nímž v roce 1983 dokázal německý jezdec Stefan Bellof projet 20,81 km dlouhou trať za 6 minut a 11 sekund.
Více než 200.000 očekávaných diváků se i přesto může těšit na jedinečnou podívanou, která se na Nürburgringu s největší pravděpodobností již nikdy nebude opakovat. Porsche se právě takto loučí se svým posledním vytrvalostním speciálem pro nejvyšší třídu vytrvalostních speciálů a zároveň připomíná výše zmíněný rekordní čas.
Hans-Joachim Stuck totiž na Nürburgringu představí vůz s číslem podvozku 005, který v sezóně 1984 sedlali Jacky Ickx a Jochen Mass. Ten sice není přímo vozem, s nímž Stefan Bellof zajel rekordní čas, protože v jeho případě šlo o číslo podvozku 007, ale je téměř identický a to včetně barev. Tehdy i nyní totiž muselo dojít k nahrazení jméno tehdejšího sponzora, jímž byl Rothmans, nápisem Racing.
Porsche 919 Hybrid Evo, jehož hybridní pohonný systém využívá přeplňovaný vidlicový čtyřválec o objemu 2,0 l, má na Nürburgringu disponovat nejvyšším výkonem kolem 530 kW (720 k), s nímž tento vůz stanovil nový rekordní čas na belgickém okruhu Spa-Francorchamps.
Předváděcí jízda na Nürburgringu je součástí světového turné „919 Tribute“, jímž se tento speciál loučí se svou závodní kariérou. V rámci tohoto turné se má Porsche 919 Hybrid Evo představit v průběhu letošního roku na řadě akci včetně Festivalu rychlosti v Goodwoodu.