Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault 19 16S je pozapomenutý hot-hatch z Francie. Jeden hezký je teď na prodej

Jan Zajíc Jan Zajíc 26. 6. 2022 • 19:15
32
7
Zobrazit náhledy (32)
Renault 19 16S Renault 19 16S Renault 19 16S Renault 19 16S Renault 19 16S Renault 19 16S Renault 19 16S Renault 19 16S Renault 19 16S Renault 19 16S Renault 19 16S Renault 19 16S Renault 19 16S Renault 19 16S Renault 19 16S Renault 19 16S Renault 19 16S Renault 19 16S Renault 19 16S Renault 19 16S Renault 19 16S Renault 19 16S Renault 19 16S Renault 19 16S Renault 19 16S Renault 19 16S Renault 19 16S

Ve Francii se zrodila řada legendárních hot-hatchů, jejichž jména vám určitě okamžitě naskakují v hlavě. Znáte ale Renault 19 16S?

Provedení 16S s atmosféricky plněným čtyřválcem o objemu 1,8 litru rozšířilo nabídku verzí Renaultu 19 v roce 1990. Písmeno "S" v názvu odkazuje na slovo "soupapes", což je francouzský výraz pro ventily. Na některých trzích se ostatně toto provedení prodávalo jako 16V. Ve své době šlo o jediný Renault 19 se čtyřmi ventily na válec.

Motor bez katalyzátoru, prodávaný pouze do roku 1992, poskytoval maximální výkon 103 kW v 6500 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 165 Nm v 4250 min-1. Verze s katalyzátorem dává 99 kW a 158 Nm. Čtyřválec vždy doplňuje pětistupňová manuální převodovka.

A dynamika? Renault 19 16S vybavený katalyzátorem by měl z nuly na stovku zrychlit za 8,5 sekundy a rozjet se až na 212 km/h. 

Na pohled se 16S od standardní "devatenáctky" liší sportovnější přídí, nástavci prahů, spoilerem na zádi a všimněte si také otvoru v přední kapotě. V interiéru našly místo sportovní sedačky, za jejichž kožené čalounění se muselo připlatit, stejně jako za palubní počítač, klimatizaci a elektricky posuvné střešní okno.

Podvozek klesl k zemi, přední ze čtveřice kotoučových brzd byly vrtané a měly průměr 259 mm, zadní byly menší (237 mm). Systém ABS představoval standardní výbavu.

Video se připravuje ...

Jestli vás Renault 19 16S zaujal, pak by vás mohlo potěšit, že jsme našli jeden velice zachovalý a na pohled moc hezký kousek na prodej v Nizozemsku. Jde o třídveřový kousek z roku 1993, vybavený klimatizací a elektricky ovládanými okny. A za sebou má podle prodejce jen nějakých 56 tisíc kilometrů.

Cena činí 14.950 eur, což je v přepočtu asi 370 tisíc korun.

Doporučujeme

Témata
Avatar - wakantanka
27. 6. 2022 17:19
Re: Re: Re: R19-ky žijú
Ehm, u mňa nakoniec z tej kúpy zišlo, ani si nepamätám už prečo. Myslím že ten Williams mal podvozok a brzdy nejak modifikované, lebo to auto oproti štandardu zatáčalo, brzdilo i tlmilo úplne inak, lepšie. Vtedy to bolo druhé auto po Fiate Coupé 20V čo mi prišlo do cesty, ktoré som nekúpil a neskôr ľutoval.
Avatar - mariov8
27. 6. 2022 09:01
Sedan
Spolužák jezdil se sedanem R19 16S, pěkné auto a s tímto motorem to bylo docela svižné svezení.
27. 6. 2022 08:56
Re: Re: R19-ky žijú
Nebyla to nijaká velká zvláštnost. Verze 16v měla hezčí nárazníky, 15" kola (měnil jsem za 16" neoriginál), na svojí dobu tvrdší a samozřejmě jsem v postpubertálním věku neváhal dát kratší pružiny, takže pak světlá výška nebyla kompatibilní se spoustou železničních přejezdů, které v té době byly ještě v katastrofálním stavu. Za ten rok co jsem R19 měl, jsem si tipoval kudy můžu a nemůžu. ;-)
Avatar - wakantanka
27. 6. 2022 08:26
Re: Re: R19-ky žijú
Táto verzia mi nejak ušla, ale na začiatku nového milénia som zvažoval R19 v edícii Williams, 3dv. 2,0 16v a ten išiel aj jazdil parádne.
27. 6. 2022 08:04
Re: R19-ky žijú
V polovině 90-tek jsem měl červeného 3d, tenkrát to bylo dělo. Neumím už zpětně zhodnotit jestli a jak dobře to jezdilo, nicméně v té době to byla paráda. ;-)