Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault a Mercedes-Benz využijí Nissan NP300 Navara

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
K výsledkům partnerství mezi Renault-Nissan a Daimler AG budou patřit i pick-upy značek Renault a Mercedes-Benz, jejichž základem se stane Nissan NP300 Navara.

Společnosti Renault-Nissan a Daimler AG v rámci letošního autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem potvrdily své partnerství, které v současnosti zahrnuje celkem třináct projektů na třech kontinentech.

Mezi tyto projekty patří mimo jiné Infiniti Q30 nebo společný výrobní podnik v Aguascalientes v Mexiku, v němž se má v roce 2017 rozběhnout produkce kompaktních prémiových vozů značky Infiniti a v roce následujícím i automobilů Mercedes-Benz. Do roku 2020 se má výroba v tomto závodě dostat na hranici 230.000 vozů ročně.

Velkou pozornost ovšem společnosti Renault-Nissan a Daimler AG v současnosti věnují vývoji a produkci terénních pick-upů s nosností okolo jedné tuny.

Nejdelší a největší zkušenosti s vozy této kategorie má samozřejmě japonská automobilka Nissan, která na IAA představila evropskou verzi nového pick-upu NP300 Navara. Právě tento model má posloužit za základ pro sesterské modely značek Renault a Mercedes-Benz.

Francouzská automobilka se již pochlubila konceptem Alaskan. Ten designem své karoserie plně odpovídá současnému stylu Renaultu a zapadá mezi modely Espace, Talisman a Mégane. Technika bude samozřejmě převzata od Nissanu, ale pick-up francouzské značky má vedle praktických vlastností nabízet i velmi dobrý komfort podvozku.

Mercedes-Benz prozatím uvolnil pouze skicu svého pick-upu a uvedl, že využije již existující platformu Nissanu, aby jej mohl nabídnout za atraktivní cenu, zatímco zbytek vozu si vyvine sám, aby bylo dosaženo specifických kritérií značky na její prémiové zaměření.

Společnosti Renault-Nissan a Daimler AG v souvislosti se svými novými pick-upy oficiálně potvrdily, že jejich výroba bude probíhat ve dvou podnicích. Pro jihoamerický trh budou pick-upy značek Nissan, Renault a Mercedes-Benz vznikat v argentinské Córdobě, zatímco pro Evropu budou rovněž zástupci všech tří značek vyráběni ve španělské Barceloně.

Daimler AG k této informaci navíc dodává, že produkce pick-upu značky Mercedes-Benz se v obou zmíněných závodech rozběhne ještě před koncem tohoto desetiletí.

Kromě společného výrobního podniku v Mexiku a vývoje nových pick-upů společnosti Renault-Nissan a Daimler AG poodhalily ze svých současných projektů i spolupráci v oblasti elektromobilů.

Ta se má aktuálně týkat elektřinou poháněných verzí nových Smartů Fortwo a Forfour, vyvinutých společně s Renaultem Twingo. Francouzská automobilka se stane partnerem i při vývoji a produkci elektrických verzí obou Smartů a poskytne pro ně elektromotory ze svého podniku ve francouzském Cleon, které využívá i model Zoe. Baterie naopak budou pocházet od Deutsche ACCUmotive, dceřiné společnosti Daimler AG.

Prodej elektromobilů Smart Fortwo a Forfour se má podle oficiální zprávy od Daimler AG rozběhnout na konci roku 2016.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
19. 9. 2015 20:18
Re: CO JE TODLE ZA NOVINÁŘSKOU PROPAGANDU??
Jenže cena elektrických aut je stále docela mimo. Plánované malé auto od tesly které má stát, podle toho co jsem videl, přes 700k Kč asi žádnej prodejní trhák nebude. Pokud by byla cena okolo 300 tisíc tak by to mělo budoucnost. Proti elektro autům nic nemám, ale takhle se jen těžko prosadi.
19. 9. 2015 15:37
konečne pick-up od MB
co to tady propaguješ? >:D vždyť to jezdí na baterky!!!! >:D >:D >:D
19. 9. 2015 12:05
CO JE TODLE ZA NOVINÁŘSKOU PROPAGANDU??
každý prd v týdle zemi ví jak jsou na tom bídně zdejší automobilky, že Frankfurt je dávno vodvařenej, protože ukazuje jen ubohý makety pro časáky automobilek co víc postavit prostě nedokážou...
POKROK SOUDRUZI je taková TESLA co si 29.09.2015 udělá rači vlastní Xtosalón [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes: