Nový Nissan NP300 Navara: Do Evropy s 2.3 dCi a novou zadní nápravou
Nissan nám novou generaci modelu NP300 Navara představil už loni, nyní však vyrukoval s evropskou specifikací, která si odbude světovou premiéru na blížícím se autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Po vzhledové stránce není pochyb o tom, že se jedná o jeden a tentýž vůz, pod kapotou se ale odehrály výrazné změny.
Zatímco loni v červnu jsme u Navary hovořili o agregátech s objemem 2,5 litru (dva vznětové – 120 a 140 kW, jeden benzinový), nyní se bavíme pouze o čtyřválcovém turbodieselu 2.3 dCi. Nabízen bude ve dvou výkonových verzích (118 a 140 kW), přičemž ta silnější je přeplňovaná dvěma turbodmychadly.
Nový Nissan Navara oficiálně, v Česku se objeví přístí rok
Značka si od pohonných jednotek slibuje zlepšení efektivity až o 24 procent a dává zákazníkům možnost volby mezi pohonem zadních nebo všech kol. Standardem je šestistupňová manuální převodovka, za příplatek lze získat sedmistupňový automat. Dodáme, že motory s podobnými parametry najdeme i pod kapotou Renaultu Master. Kompletní technická data Navary však značka uvolní až po premiéře na frankfurtské výstavě.
Podle Nissanu je cílem nové Navary nabídnout jízdní vlastnosti crossoveru, avšak bez omezení při pohybu v terénu. Verze Double Cab je proto vybavena novou zadní nápravou s pětiprvkovým uložením, která oproti staršímu systému s listovými pery šetří dvacet kilogramů hmotnosti. Verze King Cab využívá listová pera, ve srovnání s předchůdcem se ale ušetřilo sedm kilogramů a jízda by měla méně hlučná.
Image neúnavného dříče potvrzuje NP300 Navara schopností utáhnout přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny a zlepšením přepravní kapacity. Ložná plocha verze Double Cab se prodloužila o 67 milimetrů na celkových 1578 milimetrů, korba verze King Cab (zadní dveře nejsou plnohodnotné) disponuje délkou 1788 milimetrů.