Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault chystá nový spalovací motor. Bude to atmosférická osmnáctistovka

Stanislav Kolman
Diskuze (140)

Zatímco počet zpráv o elektrických novinkách roste jako houby po dešti, na vývoj spalovacích motorů se v poslední době tak trochu zanevřelo. Světlou výjimkou budiž Renault.

O novém spalovacím agregátů francouzské značky Renault informoval s odkazem na své zdroje český magazín RNews.cz. Potvrdil, že automobilka připravuje zcela nový atmosférický čtyřválec s objemem 1,8 litru. Takový motor jsme přitom naposledy mohli vidět u původní dvojkové Laguny.

Nová jednotka 1.8 SCe (HR18) má vycházet ze stávajícího motoru 1.6 SCe H4M (HR16) a poslouží coby termická část další generace hybridní platformy E-Tech. Motor poběží v Atkinsonově cyklu a slibuje pořádnou porci nejmodernějších technologií. Bez hybridního systému byste jej však pod kapotou nových produktů Renaultu (a aliančních partnerů) hledali marně.

Video se připravuje ...

Již z dřívějška víme, že příští generace hybridní platformy Renaultu vsadí na nový tříválec 1.2 TCe, který má v kombinaci s plug-in hybridním pohonem nabídnout systémový výkon přes 200 koňských sil.

Zpřísňující se emisní limity však co nevidět doženou automobilky do situace, kdy se bez elektrifikovaných pohonných jednotek neobejdou. A Renault potřebuje i cenově dostupnější provedení hybridu, které nasadí pro své dostupnější modely, hlavně pak pro značku Dacia. Právě pro ni má být nová osmnáctistovka určena primárně.

Podle informací magazínu RNews.cz se má agregát poprvé objevit ve třetí generaci Dusteru, jejíž příjezd lze očekávat v roce 2024.

Stanislav Kolman
Diskuze (140)

Doporučujeme

11. 8. 2021 13:53
Dobře ty, Renaulte
Osmnáctistovky byly u Laguny II spolu s dvoulitry a turbodvoulitry nejlepší motory, co Renault vyrobil. Pokud se vrací k benzínové atmosférické 1.8, tak to dává smysl pouze s Atkinsonovým cyklem, což ale může být drastický režim pro motor jako takový a jeho životnost. To žádné technologie nevyřeší, když spalování probíhá u chudé směsi. EGR ventily a problémy s ními jsou pádným varováním.
Avatar - xxc
10. 8. 2021 19:24
Re: Creator de automobile
nazivo este nie
Avatar - lamal
10. 8. 2021 10:59
Re: Atmosféra + Manual
dobre, myslim ze som to tam napisal, na 2litrovy objem je 93mm vela ... to hovori uplne vsetko :-)
10. 8. 2021 10:19
Re: pokud si to troufnou
To je fakt.
Moc se o tom nemluvi, ale spalovaci motor vzniknul jako zpusob vyuziti uhelneho prachu.
Takze ano, prvni motory bezely skutecne na tuha paliva.
:-)
10. 8. 2021 10:17
Re: Atmosféra + Manual
jojo, vzpomnel jsem si na c4 VTS, 180k, 7000rpm, vyborny brzdy a rizeni, priserny sedacky a prevodovka. Bylo to super auto!