Renault Clio s automatem už za 420.000 Kč. Fabia je proti tomu drahá, ale právem
Renault v Česku prodává základní Clio s automatem už od 420 tisíc korun. S bonusem za výkup vašeho stávajícího vozu však může být ještě levnější a svou konkurenci tak hravě strčí do kapsy.
Láká vás malé auto od města s automatickou převodovkou, ale aby pořád bylo za přijatelnou rozumnou cenu? Renault přichází s novou atraktivní nabídkou a začíná prodávat nové Clio s automatem za cenu jen lehce přesahující 400 tisíc korun. A ve standardu má to nejdůležitější, co v každodenním městském provozu budete potřebovat.
Renault v nejnovějším ceníku pro hatchback Clio, patřící do segmentu B, nabízí svůj nejlevnější vůz už od 385.000 Kč. Ten s výchozím motorem TCe 90 a manuální převodovkou prodává v základní výbavě Evolution, ale ještě zajímavější nabídkou je příplatek za automatickou převodovku s plynule měnitelným převodem X-Tronic pouhých 35 tisíc korun.
Když tedy hledáte malý hatchback s automatem do města, tak nový Renault Clio TCe 90 X-Tronic můžete mít už od 420.000 Kč. To je až neuvěřitelná nabídka, protože konkurenční francouzský Peugeot 208 v základní výbavě Active s motorizací 1.2 PureTech 100 a dvouspojkovým automatem EAT8 koupíte výrazně dráž – Peugeot jej aktuálně prodává s akční cenou od 479.000 Kč.
Dalším konkurentem pro clio na českém trhu je i Škoda Fabia. Nejlevněji se se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG prodává od 499.900 Kč. Za necelý půlmilion má pod kapotou tříválec 1.0 TSI a z trojice porovnávaných modelů je sice nejdražší, zato nabízí nejvyšší výkon i nejlepší dynamiku. Ve fabii se však automat nabízí až od prostřední výbavy Top Selection, nikoliv základní Selection. V renaultu i peugeotu je přitom k mání i s nejnižším paketem.

Vraťme se však k Renaultu Clio, protože s nabízenou základní motorizací TCe 90 jej můžete mít i levněji, a to dokonce za méně než 400 tisíc korun. Fyzickým osobám Renault v současnosti nabízí výkupní bonus 30.000 Kč, s nímž nejlevnější clio začíná od 355.000 Kč s manuální převodovkou, respektive od 390.000 Kč s automatickou převodovkou X-Tronic.
Srovnání s hlavní konkurencí | Renault Clio TCe 90 | Peugeot 208 PureTech 100 | Škoda Fabia 1.0 TSI |
Výbava | Evolution | Active | Top Selection |
Motorizace | přeplňovaná zážehová | přeplňovaná zážehová | přeplňovaná zážehová |
Zdvihový objem [cm3] | 999 | 1199 | 999 |
Válce/ventily | 3/4 | 3/4 | 3/4 |
Největší výkon [kW/min] | 67/4500-5000 | 74/5500 | 85/5500 |
Převodovka | automatická X-Tronic | automatická EAT8 | automatická 7DSG |
Max. rychlost [km/h] | 175 | 189 | 202 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,4 | 10,8 | 9,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,7 | 5,5 | 5,4 |
Emise CO2 [g/km] | 130 | 124 | 123 |
Objem zavazadlového prostoru [l] | 391 | 352 | 380 |
Provozní hmotnost [kg] | 1190 | 1208 | 1283 |
Rozměry d x š x v [mm] | 4053 x 1798 x 1440 | 4055 x 1745 x 1430 | 4108 x 1780 x 1459 |
Rozvor [mm] | 2583 | 2540 | 2552 |
Cena od [Kč] | 420.000 | 479.900 | 499.900 |
A co nabízí v základní výbavě Evolution? Standardem nejdostupnější varianty modelu jsou full LED přední světlomety, systém upozornění před opuštěním jízdního pruhu s aktivní korekcí jízdní dráhy, manuální klimatizace, 7“ digitální přístrojový štít, 7“ multimediální systém Easy Link, bezdrátová konektivita mobilních telefonů, zadní parkovací senzory, elektricky nastavitelná zrcátka, dešťový a světelný senzor, volant s čalounění umělou kůží nebo obyčejné 16“ ocelové disky kol. Ty vás při odření o obrubník nebudou tak mrzet, jako dražší litá kola.