Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Duster Oroch a Sandero RS oficiálně: Užitkový i sportovní!

Ondřej Chamilla
Diskuze (15)
Po sérii upoutávek a mnoha spekulací jsou zde dva zajímavé vozy vycházející z modelů Dacia. Prodávat se však budou pod značkou Renault, přičemž premiéru absolvují v Buenos Aires.

Argentinské hlavní město dobrých větrů, Buenos Aires, se stane oficiálním dějištěm představení dvou zajímavých vozidel, pick-upu Renault Duster Oroch a sportovní ho hatchbacku Sandero RS. Základy těchto vozidel známe velmi dobře, nicméně u nás jsou prodávány pod rumunskou značkou Dacia, která vozy primárně vyvinula.

O obou těchto variantách se dlouze spekulovalo, dnes se však konečně objevily oficiální fotografie. Renault Dacia Oroch je takzvaný double-cab pick-up, tedy čtyřdveřový vůz s místem pro pět osob a otevřeným nákladovým prostorem vzadu. Jízdně by se vůz měl chovat jako běžné SUV, praktičností však má být na výši. Vůz jezdí na šestnáctipalcových kolech a pod kapotou se objeví čtyřválcové atmosférické benzinové jednotky o objemu 1.6 a 2.0 litru o výkonu až 103 kW. Chybět pravděpodobně nebude ani pohon všech kol.

O dvoumístném pick-upu na základě Dusteru jsme vám psali již předtím, nebyl to však automobil určený pro běžné zákazníky, nýbrž dílo specializované karosárny. Čtyřmístná varianta však půjde do prodeje, byť zatím pouze v Jižní Americe. O modelu se však hovoří jako o globálním, takže se může dostat do Evropy. Nejzajímavější na ní je pochopitelně záď, kde objevíte zcela nové světlomety. Musíme říci, že v této verzi to Dusteru docela sluší. Jedná se přitom údajně o vůbec první pick-up Renaultu.

Jisté je, že ostrý hatchback Renault Sandero RS 2.0 je určen pouze pro Latinskou Ameriku a stále se tak vůbec prvním modelem od Renault Sportu, který byl z velké části vyvíjen a bude vyráběn mimo Evropu. Vůz dostal výrazně tvarovaný přední nárazník s diodami denního svícení, vzadu pak najdete jiné svítilny, dvě koncovky výfuku a difuzor či střešní spoiler. Nechybí ani černá sedmnáctipalcová kola a červené doplňky v interiéru. Jak vůz jezdí, jsme mohli vidět již na dřívějším videu.

Po podobném voze by jistě toužilo i mnoho evropských zákazníků, k jeho pohonu totiž slouží dvoulitrový atmosférický agregát s výkonem 107 kW, což lehkému Sanderu s přehledem stačí k zajímavé dynamice. Jednotka je spojena se šestistupňovou manuální převodovkou a vůz by mohl jezdit zajímavě i díky posíleným brzdám, tužšímu zavěšení a upravenému řízení.

Plná specifikace ostrého hatchbacku má být zveřejněna až začátkem roku 2016, podle našeho odhadu však můžeme očekávat zrychlení z klidu na sto kilometrů v hodině za 7,2 sekund a maximální rychlost na úrovni 210 km/h. Tohle je pravděpodobně nejrychlejší novodobá Dacia, byť se znakem Renaultu. Na videu pak můžete vidět, jak vůz vlastně vznikl a jak mu to sluší při jízdě.

Ondřej Chamilla
Diskuze (15)
20. 6. 2015 11:49
Sem s tím i do Evropy!
Tak při odpovídající cenové politice by si Duster pick-up i Sandero RS své zákazníky určitě našlo i u nás, o tom vůbec nepochybuji! :-) :yes:
20. 6. 2015 07:08
Super,
Obe auta vypadaji naprosto skvele. Skoda, ze v Evrope se nehodi uplne do profilu Dacie jako lacine low-end znacky, takze asi k homologaci u nas nedojde. Ale minimalne ten pickup by se asi prodaval slusne, je to zajimava stylovka.
19. 6. 2015 18:22
Re: Trefa...
Jistě . Vždyt taky ty vętší mají ram a snesou větší zátěž. U tohohle Předloklŕdám stale samonosnou konstrukci, takže celkova uzitecna bude max kolem 600 kilo. Takže tomu by mela odpovidat cena..
19. 6. 2015 17:27
no kdyz je mozno nazyvat RS
takove zhovadilosti jako kia rio a fabia tak tohle je OK
Avatar - eLzyx
19. 6. 2015 17:24
Re: Trefa...
klasický Duster je od 250t Kč, jestli má mít úspěch i ten pickup, neměl by začínat výše jak na 300t Kč. I když je fakt, že ostatní pickupy začínají někde na 650t Kč, nicméně ty jsou větší a se silnějšími motory, tj. i s vyšším užitečným zatížením