Renault Duster Oroch a Sandero RS oficiálně: Užitkový i sportovní!
Argentinské hlavní město dobrých větrů, Buenos Aires, se stane oficiálním dějištěm představení dvou zajímavých vozidel, pick-upu Renault Duster Oroch a sportovní ho hatchbacku Sandero RS. Základy těchto vozidel známe velmi dobře, nicméně u nás jsou prodávány pod rumunskou značkou Dacia, která vozy primárně vyvinula.
O obou těchto variantách se dlouze spekulovalo, dnes se však konečně objevily oficiální fotografie. Renault Dacia Oroch je takzvaný double-cab pick-up, tedy čtyřdveřový vůz s místem pro pět osob a otevřeným nákladovým prostorem vzadu. Jízdně by se vůz měl chovat jako běžné SUV, praktičností však má být na výši. Vůz jezdí na šestnáctipalcových kolech a pod kapotou se objeví čtyřválcové atmosférické benzinové jednotky o objemu 1.6 a 2.0 litru o výkonu až 103 kW. Chybět pravděpodobně nebude ani pohon všech kol.
O dvoumístném pick-upu na základě Dusteru jsme vám psali již předtím, nebyl to však automobil určený pro běžné zákazníky, nýbrž dílo specializované karosárny. Čtyřmístná varianta však půjde do prodeje, byť zatím pouze v Jižní Americe. O modelu se však hovoří jako o globálním, takže se může dostat do Evropy. Nejzajímavější na ní je pochopitelně záď, kde objevíte zcela nové světlomety. Musíme říci, že v této verzi to Dusteru docela sluší. Jedná se přitom údajně o vůbec první pick-up Renaultu.
Jisté je, že ostrý hatchback Renault Sandero RS 2.0 je určen pouze pro Latinskou Ameriku a stále se tak vůbec prvním modelem od Renault Sportu, který byl z velké části vyvíjen a bude vyráběn mimo Evropu. Vůz dostal výrazně tvarovaný přední nárazník s diodami denního svícení, vzadu pak najdete jiné svítilny, dvě koncovky výfuku a difuzor či střešní spoiler. Nechybí ani černá sedmnáctipalcová kola a červené doplňky v interiéru. Jak vůz jezdí, jsme mohli vidět již na dřívějším videu.
Po podobném voze by jistě toužilo i mnoho evropských zákazníků, k jeho pohonu totiž slouží dvoulitrový atmosférický agregát s výkonem 107 kW, což lehkému Sanderu s přehledem stačí k zajímavé dynamice. Jednotka je spojena se šestistupňovou manuální převodovkou a vůz by mohl jezdit zajímavě i díky posíleným brzdám, tužšímu zavěšení a upravenému řízení.
Plná specifikace ostrého hatchbacku má být zveřejněna až začátkem roku 2016, podle našeho odhadu však můžeme očekávat zrychlení z klidu na sto kilometrů v hodině za 7,2 sekund a maximální rychlost na úrovni 210 km/h. Tohle je pravděpodobně nejrychlejší novodobá Dacia, byť se znakem Renaultu. Na videu pak můžete vidět, jak vůz vlastně vznikl a jak mu to sluší při jízdě.