Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Sport: Až 5 ostrých modelů, konec manuálních převodovek a Le Mans

Michal Fokt
Diskuze (19)
Hned trojice čerstvých novinek současně na téma sportovních aktivit značky Renault se nám zkraje týdne objevila. A všechny jsou, zdá se, dobré.

Renaultu se povedlo během pár let vyprofilovat coby nejsportovnější francouzská značka s portfoliem sakramentsky dobrých hot hatchů, vyvinutých divizí Renault Sport z Dieppe: Twingo R.S., Clio R.S. a Mégane R.S. A nyní se objevily hned tři novinky, týkající se právě sportovních aktivit Renaultu.

Tou první je, že by divize Renault Sport ráda rozšířila škálu svých modelů o jeden až dva nové exempláře. Jako nejreálnější se jeví Captur R.S. - Francouze zjevně inspirovaly aktivity Nissanu kolem Juke-R a Juke Nismo. Jaký další vůz by se přidal ke skupince Twingo-Clio-Mégane ale zatím těžko soudit, dost možná se opráší nápad na ostřejší verzi Laguny.

Další zpráva se týká převodovek pro zmíněné sportovní modely a je spíše spekulativní. Poté, co Renault nahradil u modelu Clio R.S. šestistupňový manuál za dvouspojkovou převodovku EDC, proslýchá se, že se s dvouspojkou počítá v kombinaci s dvoulitrovým turbomotorem i pro momentálně chystaný hot-hatch Mégane R.S. V tomto případě ale není vyloučeno, že bude manuál v nabídce souběžně s EDC. Ovšem vzhledem k tomu, že ruční řazení je asi největší slabinou ostrých Renaultů, úplný přechod na dvouspojky by možná těmto spíše autům prospěl, než ublížil. Francouzi zdůvodňují přechod na EDC potřebou přizpůsobit se nejnovějším trendům, potřebou demonstrovat moderní techniku i expanzí na mimoevropské trhy s menší vášní pro "fofrklacek".

A konečně třetí žhavou sportovní novinku je návrat znovuoživené značky Alpine do Le Mans. Vůz kategorie LMP2 bude v letošní sezoně představovat návrat do vytrvalostního závodění po dlouhých 35 letech a v ideálním případě bude cílem navázat na sedm vítězství ve třídě, které Alpine získal v letech 1963 až 1978.

Tisková zpráva tvrdí, že vstup do letošní sezony ELMS a současně do čtyřiadvacetihodinovky Le Mans proběhne ve spolupráci s týmem Signatech a že šasi Alpine bude pohánět motor Renault. Realita je ovšem taková, že Alpine budou pouze polepy na stávajícím šasi Oreca 03. Půjde tedy o podobný polovičatý počin jako vloni v případě Morganu, nicméně účel světí prostředky - Signatech má velkou šanci LMP2 třídu vyhrát.

Michal Fokt
Diskuze (19)
Avatar - white label
12. 3. 2013 14:54
Re: Uvidíme....
Je to možné, leč málo pravděpodobné... Je třeba se na to dívat optikou kupců nových! malých hh, nikoli "týnejdžrů" kupující si ojeté hh s tím, že z nich vykuchají zadní sedačky a výfuk a udělají si z nich "ekonomické" hot víkendovky.
12. 3. 2013 11:35
Re: Uvidíme....
Manuál byl také často u Clia 3 RS označován za největší mínus. Třeba trh ukáže, že se po něm lidem bude stýskat a manuál se časem vrátí.
12. 3. 2013 11:29
Re: Pánové v Renaultu nic nepochopili...
Asi nikdo nepochybuje o tom, že chce Renault svoje RS modely zcivilnit a udělat z nich univerzálnější auta záměrně. Získá tím třeba zájem většího počtu zákazníků a přitom nezapomíná na puristy a má pro ně Gordini. Tato řada má mít vždy něco navíc oproti normálním RS (motor, převodovka,...). Další místo si Renault také dělá pro Alpine. Podle mě je strategie Renaultu celkem jasná a trh rozhodne, zda i správná.
Avatar - white label
12. 3. 2013 11:21
Re: Uvidíme....
"Za tím"?
U sériové výroby záleží i na celkovém počtu vyrobených kusů, proto může být i verze s manuálem nákladnější/dražší.
Avatar - white label
12. 3. 2013 11:16
Re: To je ale humus
Ado, vezmi si prášek a pro jistotu si přeměř tlak.... ;-)