Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Espace: Další facelift pro letité MPV

Aleš Dragoun
Diskuze (30)
Renault to se čtvrtou generací Espace stále nevzdává, pro modelový rok 2013 připravil další facelift.

Je pravda, že vnější design za takřka dekádu prodeje příliš nezastaral. Francouzská automobilka nám zatím nabízí pouze dvojici oficiálních fotografií. Podobu interiéru si nechává pro sebe, ovšem na futuristickém kokpitu připomínajícím spíše kosmickou loď než auto asi nebylo nic třeba razantně měnit.

Evropský průkopník velkých MPV prošel ve své čtvrté generaci již shodou okolností čtvrtou modernizací, ty předchozí z let 2004, 2006 a 2010 byly decentního rázu. Aktuálně ovšem jen u drobných kosmetických úprav nezůstalo. Espace J81 (nebo také K) pro modelový rok 2013 dostal novou přední masku s větším logem a třemi vodorovnými lamelami, horní alespoň u verze na snímcích září chromem.

Styl respektuje aktuální směr značky. Také přední nárazník se včetně mlhovek zakulatil. Záď dosud odhalena nebyla. Očekávejme jinou grafiku koncových světel a pravděpodobné změny i na zde umístěném nárazníku.

Ani o motorech toho zatím moc nevíme. Připomeňme, že předchozí model byl poháněn zážehovým dvoulitrem se 125 kW (170 k). Turbodiesely dCi pak měly tentýž zaokrouhlený objem, ale celkem tři stupně naladění: 96 kW (130 k), 110 kW (150 k) a 127 kW (175 k). Točivý moment přenášela dopředu šestistupňová přímo řazená převodovka, automat se stejným počtem rychlostí byl k dostání na přání jen ve spojení s dvěma výkonnějšími naftovými jednotkami.

Modernizovaný Espace se začne prodávat v Evropě od letošního července, do té doby určitě Renault prozradí další detaily. Prodloužená varianta Grand z nabídky nezmizí, neboť na obou dosud zveřejněných snímcích je právě ona.

Aleš Dragoun
Diskuze (30)
23. 5. 2012 13:13
Re: DEKADENCE
Ty Ronaulte, teď se musím GTI-ho zastat, měl jsem možnost zkusit obě auta, jelikož přemýšlím o upgradu o třídu výše než mám teď. Sharan je o dost dál, jízdou, ovladatelností, zpracováním i celkovým přístupem k velkému MPV. Prostě je lepší :yes:

Espace, pardon Grand Espace má jen jednu výhodu a tou je kufr v 7 místném uspořádání, je tak odhadem o cca 80-100l větší. Jinak sedačky idkyž samostatné a vyjímatelné, jsou prostě malé, tj zas tak velká výhoda to neni.

Pokud by se měl rozhodnout mezi těmito MPV beru Sharan ;-)
Avatar - Dylan McKay
18. 5. 2012 07:38
král Espace
Ať si mele kdo chce co chce, ale dodnes je snem všech automobilek se k Espace alespoň přiblížit! :yes:
Avatar - Ronault.
17. 5. 2012 22:40
Re: DEKADENCE
MPV mají dlouhý život, viz minulá generace tvého milovaného Sharanu. Stejnou logikou jde i Espace, inu náklady na vývoj jsou vysoké a tato generace třeba jízdně ve své době byla vynikající. Exteriér nezestárl, tady se opět potvrdila má slova, že tvrzení o nějaké nadčasovosti designu volkswagenu je nesmysl. Jedině interiér by potřeboval trochu obnovy, ale ne ve smyslu konceptu, ten je osobitý a vynikající, např. ovládání klimatizace nemá chybu... ale po stránce zpracování a materiálů. VIděl bych to na vzor v Scenicu či Meganu, ti dva jsou uvnitř skvělí.
17. 5. 2012 22:10
Re: Áda
>:D
17. 5. 2012 18:53
Re: DEKADENCE
Ještěže má někdo odvahu udělat jiné auto, než kde kokpit obklopuje řidiče těsně ze všech stran. Je to MPV, auto na dlouhé cesty, kde je občas vhodné se na sedačce zavrtět, opřít se někde jinde, případně si hodit nohu přes koleno :-)

Opakem jsou auta typu Audi, která se "oblékají" a vyvolávají klaustofobické pocity. U Espacu opřený člověk do sedačky nedosáhne na čelní sklo, ani na okraj - prostě obývák. Kdo chce každodenní nálož měkčených plastů co nejblíž k sobě, vybere si od všech ostatních.