Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Magnum: Oslavy 20.výročí v Magny-Cours

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
V roce 1991 získal Renault Magnum titul Kamion roku. Začátkem července se proto uskuteční sraz těchto nákladních vozů.

Společnost Renault Trucks pořádá v rámci Grand Prix Camions ve dnech 2. a 3. července v Magny-Cours sraz vozidel Renault Magnum. Ten bude připomínkou zisku titulu Kamion roku a zároveň i 20 let prodejních úspěchů nákladního automobilu odlišujícího se svým designem i konstrukcí kabiny od všech svých konkurentů.

Pro účely oslavy bude pečlivě vybráno 50 vozidel, která zahájí tradiční přehlídku. K vidění budou vozy Renault Magnum všech pěti generací i zástupci limitovaných sérií.

Majitelé, kteří chtějí svůj Magnum předvést při zahájení přehlídky se musí zaregistrovat na internetové stránce www.jentredanslalegende.com a vyvěsit zde fotografii svého vozu.

Fotografie umístěné na této stránce poslouží pro výběr 50 vozidel a zároveň se zúčastní soutěží o dvě trofeje: Cenu výrobce a Cenu řidičů.

Součástí akce v Magny-Cours bude i přehlídka a výstava fotografií na ploše o rozloze 100 m2mapujících dvacetiletou historii Renaultu Magnum.

Renault Magnum se představil v roce 1990 a při své premiéře překvapil designem své kabiny i nabídkou prostoru pro řidiče. Kabina se zcela plochou podlahou v při svém uvedení nabízela na výšku 1,87 m a v současnosti mají řidiči Magnumu na výšku k dispozici více než 2,0 m.

Mezi milníky modelové řady Magnum patří vedle let 1990 a 1991 i rok 1996, kdy bylo do nabídky pohonných jednotek zařazeno evropské provedení šestiválcového motoru Mack E 7 od americké firmy Mack Trucks, tehdejší pobočky společnosti Renault Trucks.

Mezi lety 1990 až 2000 byly některé verze modelu Magnum postupně opatřeny motory V8 Mack o výkonu 368 kW (500 k) až 412 kW (560 k).

V roce 1997 byly u modelu Magnum Intégral provedeny úpravy v oblasti pohonného ústrojí. Díky nim mohlo dojít k navýšení prostoru v kabině řidiče.

Nové provedení čelních partií Renaultu Magnum se představilo v roce 2001. V nabídce je několik různých provedení kabiny. Další úpravy kabiny se odehrály v roce 2008 a vnitřní výška prostoru pro řidiče se díky nim zvýšila na více než 2,0 m.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
29. 6. 2011 19:18
Re: Nadcasovy dizajn
Moc sa nerozšíril? Mne sa naopak zdá, že ich stretávam docela dosť. A to jak sedlových ťahačov, tak trojnápravové valníky s prívesmi.
27. 6. 2011 18:58
Re: kde ten sraz je?
Na Magny Cours. Je to v nadpisu
:-)
27. 6. 2011 18:47
kde ten sraz je?
su úplně tupý nebo to tam nepíšou?
27. 6. 2011 18:39
Re: Nadcasovy dizajn
Hlavně Renaultu pomohly motory a převodovky od Volva. Dál se mi líbí o hodně vylepšené jízdní vlastnosti od faceliftu roku 2008. Dneska to jsou kvalitní, bezproblémová auta. Co si nikdy neoblíbím, tak to je nástup do auta a pozice za volantem, která je oproti Scanii nebo Volvu katastrofální.
27. 6. 2011 16:43
Re: Nadcasovy dizajn
Tak já si myslím, že jsem se o to auto staral hezky, ale co měsíc jsem neustále musel něco zpravovat...Samozřejmě, že šofér k tomu taky dopomohl, ale dobré auto to nebylo. Je ale třeba uznat, že ten magnum byl dobře řešený jak kabina, taki motorový prostor(asi počítali s častou opravou)