Renault Magnum: Oslavy 20.výročí v Magny-Cours
Společnost Renault Trucks pořádá v rámci Grand Prix Camions ve dnech 2. a 3. července v Magny-Cours sraz vozidel Renault Magnum. Ten bude připomínkou zisku titulu Kamion roku a zároveň i 20 let prodejních úspěchů nákladního automobilu odlišujícího se svým designem i konstrukcí kabiny od všech svých konkurentů.
Pro účely oslavy bude pečlivě vybráno 50 vozidel, která zahájí tradiční přehlídku. K vidění budou vozy Renault Magnum všech pěti generací i zástupci limitovaných sérií.
Majitelé, kteří chtějí svůj Magnum předvést při zahájení přehlídky se musí zaregistrovat na internetové stránce www.jentredanslalegende.com a vyvěsit zde fotografii svého vozu.
Fotografie umístěné na této stránce poslouží pro výběr 50 vozidel a zároveň se zúčastní soutěží o dvě trofeje: Cenu výrobce a Cenu řidičů.
Součástí akce v Magny-Cours bude i přehlídka a výstava fotografií na ploše o rozloze 100 m2mapujících dvacetiletou historii Renaultu Magnum.
Renault Magnum se představil v roce 1990 a při své premiéře překvapil designem své kabiny i nabídkou prostoru pro řidiče. Kabina se zcela plochou podlahou v při svém uvedení nabízela na výšku 1,87 m a v současnosti mají řidiči Magnumu na výšku k dispozici více než 2,0 m.
Mezi milníky modelové řady Magnum patří vedle let 1990 a 1991 i rok 1996, kdy bylo do nabídky pohonných jednotek zařazeno evropské provedení šestiválcového motoru Mack E 7 od americké firmy Mack Trucks, tehdejší pobočky společnosti Renault Trucks.
Mezi lety 1990 až 2000 byly některé verze modelu Magnum postupně opatřeny motory V8 Mack o výkonu 368 kW (500 k) až 412 kW (560 k).
V roce 1997 byly u modelu Magnum Intégral provedeny úpravy v oblasti pohonného ústrojí. Díky nim mohlo dojít k navýšení prostoru v kabině řidiče.
Nové provedení čelních partií Renaultu Magnum se představilo v roce 2001. V nabídce je několik různých provedení kabiny. Další úpravy kabiny se odehrály v roce 2008 a vnitřní výška prostoru pro řidiče se díky nim zvýšila na více než 2,0 m.