Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Rafale má české ceny, začíná těsně pod milionem

Marek Bednář
Diskuze (26)

Za 999 tisíc korun dostanete základní verzi Techno, která už je bohatě vybavená po stránce komfortu i bezpečnosti. O sto tisíc dražší Esprit Alpine přidá např. 4Control, za lepší světlomety či elektrické sedačky je třeba dále připlácet.

Nový vrcholný model francouzské automobilky Renault, kupé-SUV jménem Rafale, již zná své české ceny. V nabídce je prozatím jen jedna motorizace, hybrid o 147 kW (200k) kombinovaného výkonu a s pohonem předních kol, ovšem ve dvou výbavových variantách Techno a Esprit Alpine.

Základní Techno přijde na nejméně 999 tisíc korun a ve standardní výbavě má běžnou armádu jízdních asistentů a hlídačů včetně „eurounijního“ hlásítka rychlosti Intelligent Speed Assist, několik airbagů včetně středového, automatické rozsvěcení světel a přepínání dálkových světel, adaptivní LED světlomety, zadní LED lampy s 3D efektem, dešťový senzor, adaptivní tempomat, parkovací senzory kolem auta, couvací kameru, elektrická zrcátka včetně sklápění, dvouzónovou klimatizaci, vyhřívané přední sklo, přední sedadla i volant, bezdrátovou nabíječku smartphonů, velký displej v místě přístrojového štítu, infotainment R-Link s 12“ centrálním displejem, 20“ kola a řadu dalších prvků.

Video se připravuje ...

Vyšší výbava Esprit Alpine za 1.099.000 korun přidává sledování mrtvého úhlu, systém pro bezpečné otevření dveří, sledování provozu za vozidlem, natáčení zadních kol 4Control Advanced, elektrické páté dveře, komfortnější opěrky hlavy a samozřejmě exteriérový a interiérový paket esprit Alpine. Uvnitř jsou jeho součástí potahy sedaček z recyklované textilie a syntetické kůže, zatímco v základu je jen látka.

Bez příplatku je jediná barva, černá Étoilé. Za všechny další se musí u obou výbav připlácet od 18 do 42 tisíc korun. Dále je možné připlatit např. 32 tisíc korun za světlomety s technologií LED Matrix, 24 tisíc kourn lepší audiosystém Harman Kardon spolu s navigací, 37 tisíc korun za prosklenou střechu, 20 tisíc korun za elektrické sedačky a masážní funkci pro řidiče, 15 tisíc korun za head-up displej, 5 tisíc korun za rezervní kolo nebo 20 tisíc korun za pack City s 360° kamerovým systémem kolem auta, asistentem Easy Park či uvítacím osvětlením promítaným na asfalt.

Spotřeba paliva má být 4,7 l/100 km, říká ceník. Rafale má koncem letošního roku přijít ještě v jedné variantě, a to s pohonem všech kol pomocí druhého elektromotoru na zadní nápravě s kombinovaným výkonem 220 kW (300 k). Na jeho ceny a spotřebu paliva si budeme muset ještě počkat.

Renault Rafale: České ceny a technické údaje
Motor E-Tech full hybrid 200
Zdvihový objem (cm3) 1 199
Výkon spalovacího motoru (kW/min-1) 96/4 500
Točivý moment spalovacího motoru (Nm/min-1) 205/1750
Výkon elektromotoru (kW) 50
Točivý moment elektromotoru (Nm) 205
Válce/ventily 3/12
Převodovka multimódová automatická
Max. rychlost [km/h] 175
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,7
Emise CO2 [g/km] 105-107
Objem palivové nádrže [l]  55
Kapacita baterie [kWh] 2
Provozní hmotnost [kg] 1 728–1 735
Celková hmotnost [kg] 2 175–2 180
Objem zavazadlového prostoru [l] 630
Rozměry d x š x v [mm] 4 710 x 2 085 x 1 613
Rozvor [mm] 2 738
Cena Techno [Kč] 999.000
Cena Esprit Alpine [Kč] 1.099.000
Marek Bednář
Diskuze (26)

Doporučujeme

15. 2. 2024 14:17
Re: Smutné
No jo, doby R25 a Safranu jsou pryč ;-) Nejak nechápu, kdo by si auto jako Rafale chtěl koupit? Nenabízí nic, dokonce je bez slušného motoru a ještě k tomu za nesmyslné peníze. Když Renault SUV, tak Arkanu s 1.3TCe 160 a ještě ušetříš… a v podstatě dostaneš to samé :yes:
15. 2. 2024 06:05
Re: Renault Rafale
Obzvlášt když za tu cenu koupíš o dost líp vybavenýho X-traila (4x4, panoramatická střecha, head-up displej, 360° kamerovým systémem, 3 zonová klima, ...)
14. 2. 2024 19:15
Renault Rafale
S tříválečkem o objemu 1,2 litru a cenou od 1 milionu to bude super prodejné auto. Škoda, že se nedovím, kolik si tohoto tříválečku koupí lidí za plnou cenu, co tohle supermoderní vozidlo vyvíjeli a dělali mu marketing. Asi to budou všichni a většina si rovnou koupí dvě.... :yes: :-[] :yes:
14. 2. 2024 17:00
Nesmysl na kolečkách
Jak udělat krásný nesmysl na kolech. Voila, renaultu se to povedlo. Už jen aby to někdo kupoval.
14. 2. 2024 07:37
Re: Hezká
Nerozumiem nutnosti mať nejakú vlajkovú loď a za každú cenu mať odpoveď na ponuku konkurencie. myslím, že keby Renault ostal pri MPV, len ich o 2 cm zdvihol a oplastoval, mal by s nimi väčší úspech ako s týmito nevkusnými krabicami na zbytočne veľkých kolesách. Renault mi prišiel dosť dobrý v priestore a praktičnosti, počínajúc prvým Twingom, cez Modus, Scenic a tak ďalej. Kvôli móde SUV a crossoverov to všetko hodil za plot - na vlastnú škodu.
Arkana mi príde ako niečo podobné k C4, len je podstatne drahšia, čo bude asi najväčší problém.