Renault Rafale má české ceny, začíná těsně pod milionem
Za 999 tisíc korun dostanete základní verzi Techno, která už je bohatě vybavená po stránce komfortu i bezpečnosti. O sto tisíc dražší Esprit Alpine přidá např. 4Control, za lepší světlomety či elektrické sedačky je třeba dále připlácet.
Nový vrcholný model francouzské automobilky Renault, kupé-SUV jménem Rafale, již zná své české ceny. V nabídce je prozatím jen jedna motorizace, hybrid o 147 kW (200k) kombinovaného výkonu a s pohonem předních kol, ovšem ve dvou výbavových variantách Techno a Esprit Alpine.
Základní Techno přijde na nejméně 999 tisíc korun a ve standardní výbavě má běžnou armádu jízdních asistentů a hlídačů včetně „eurounijního“ hlásítka rychlosti Intelligent Speed Assist, několik airbagů včetně středového, automatické rozsvěcení světel a přepínání dálkových světel, adaptivní LED světlomety, zadní LED lampy s 3D efektem, dešťový senzor, adaptivní tempomat, parkovací senzory kolem auta, couvací kameru, elektrická zrcátka včetně sklápění, dvouzónovou klimatizaci, vyhřívané přední sklo, přední sedadla i volant, bezdrátovou nabíječku smartphonů, velký displej v místě přístrojového štítu, infotainment R-Link s 12“ centrálním displejem, 20“ kola a řadu dalších prvků.
Vyšší výbava Esprit Alpine za 1.099.000 korun přidává sledování mrtvého úhlu, systém pro bezpečné otevření dveří, sledování provozu za vozidlem, natáčení zadních kol 4Control Advanced, elektrické páté dveře, komfortnější opěrky hlavy a samozřejmě exteriérový a interiérový paket esprit Alpine. Uvnitř jsou jeho součástí potahy sedaček z recyklované textilie a syntetické kůže, zatímco v základu je jen látka.
Bez příplatku je jediná barva, černá Étoilé. Za všechny další se musí u obou výbav připlácet od 18 do 42 tisíc korun. Dále je možné připlatit např. 32 tisíc korun za světlomety s technologií LED Matrix, 24 tisíc kourn lepší audiosystém Harman Kardon spolu s navigací, 37 tisíc korun za prosklenou střechu, 20 tisíc korun za elektrické sedačky a masážní funkci pro řidiče, 15 tisíc korun za head-up displej, 5 tisíc korun za rezervní kolo nebo 20 tisíc korun za pack City s 360° kamerovým systémem kolem auta, asistentem Easy Park či uvítacím osvětlením promítaným na asfalt.
Spotřeba paliva má být 4,7 l/100 km, říká ceník. Rafale má koncem letošního roku přijít ještě v jedné variantě, a to s pohonem všech kol pomocí druhého elektromotoru na zadní nápravě s kombinovaným výkonem 220 kW (300 k). Na jeho ceny a spotřebu paliva si budeme muset ještě počkat.
Renault Rafale: České ceny a technické údaje | |
Motor | E-Tech full hybrid 200 |
Zdvihový objem (cm3) | 1 199 |
Výkon spalovacího motoru (kW/min-1) | 96/4 500 |
Točivý moment spalovacího motoru (Nm/min-1) | 205/1750 |
Výkon elektromotoru (kW) | 50 |
Točivý moment elektromotoru (Nm) | 205 |
Válce/ventily | 3/12 |
Převodovka | multimódová automatická |
Max. rychlost [km/h] | 175 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,7 |
Emise CO2 [g/km] | 105-107 |
Objem palivové nádrže [l] | 55 |
Kapacita baterie [kWh] | 2 |
Provozní hmotnost [kg] | 1 728–1 735 |
Celková hmotnost [kg] | 2 175–2 180 |
Objem zavazadlového prostoru [l] | 630 |
Rozměry d x š x v [mm] | 4 710 x 2 085 x 1 613 |
Rozvor [mm] | 2 738 |
Cena Techno [Kč] | 999.000 |
Cena Esprit Alpine [Kč] | 1.099.000 |