Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Wind končí, důvodem jsou nízká prodejní čísla

Jan Mička Jan Mička 13. 9. 2013
74
55
Zobrazit náhledy (74)
Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind
Když se v únoru 2010 představil produkční Renault Wind, vše vypadalo nadějně. Nyní však zcela končí díky špatným prodejním výsledkům.

Historie Renaultu Wind sahá až do roku 2004, kdy se v na autosalonu v Paříži představil koncept roadsteru s uspořádáním interiéru 2+1. Atraktivní studie vzbudila velký dojem a postupně se transformovala až do podoby produkčního Windu, který technicky vycházel z Twinga. Vůz vzbuzoval na ulicích obrovský rozruch díky atraktivní karoserii a především netradičnímu systému sklápění střechy.

Samotný dojem však auto neprodá, čehož si začínal být Renault vědom již na konci roku 2011. Toho času byl totiž ukončen jeho prodej ve Velké Brinánii a další země na sebe nenechaly dlouho čekat. Hlavním problémem byla zřejmě cena, na kterou se pochopitelně vážou nelichotivá prodejní čísla. V červnu 2010, kdy se Wind začal prodávat v České republice, stál necelých 400.000 korun. Nabídka motorů přitom čítala pouze benzínové čtyřválce 1.2 TCe a 1.6 16V. Na sklonku života se u nás vůz prodával pouze se silnější benzínovou variantou o výkonu 96 kW a výbavou Exception.

O nástupci Renaultu Wind se prozatím nemluví. Vize však není nereálná. Zanedlouho se totiž dočkáme nové generace Twinga, která bude postavena na základech nového Smartu Fortwo. Spojení malých rozměrů, pohonu zadních kol a otevřeného nebe nad hlavou zní lákavě!

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

renault ma v takychto autach prax
adamikos
| 16. 9. 2013
Tím "u nás" máš asi na mysli česko-slovensko. No a co mi povíš na to, že si Škoda dovolila poslat na německý trh svůj model Rapid? Ten má totiž technický základ horší a starší, než Fluence, např. použité materiály měl Renault kvalitnější již v 90. letech, než to, co je použito v interiéru Rapidu, který stojí na podvozku Fábie 1 (techonologicky konec 90. let). NIC o úspěchu Fluence nevíš a plácáš absolutní nesmysly. Svět není pouze česko-slovensko a možná ti to příjde divný, ale celosvětově se prodá Fluenců podstatně víc, než Rapidů, 301/c-elyse a jiný low cost automobilů. A jen tak mimochodem, ve vyspělé Evropě se Fluence porovnává s Octavií, Jettou atd.
Avatar - hedvin
Ironie
hedvin
| 14. 9. 2013
Zrovna dnes jsem jeden viděl a přemýšlel jsem jestli se vůbec vyrábí a ted čtu že už ne. Náhoda
Pokud by v tom nadpisu chyběl ten vítr,
Klaudius
| 14. 9. 2013
Firmu "Rendlík a syn" nepozná nikto okrem teba, je to výplod tvojej chorej mysle. Ale neboj sa, my ťa berieme s rezervou. Pre blázna sú všetci blázni... ;-)
Ďalší prepadák do zbierky
tramtadADAM "tydýt" Lej(No)vák
| 14. 9. 2013
To by teda v první řadě musel Renault stvořit tebe >:D :-!
Avatar - Ada je zase tady
Pokud by v tom nadpisu chyběl ten vítr,
Ada je zase tady
| 14. 9. 2013
Nepatří náhodou do blázince spíš ti, kteří výrobky firmy rendlík a syn považují za krásná a spolehlivá auta, hodná obdivu? :-!