Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Wind podrobněji: Nové fotky a nové informace

6. 7. 2010 • 03:33
73
38
Zobrazit náhledy (73)
Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind
Krátce před uvedením na trh zveřejnil Renault novou sadu oficiálních fotografií a další informace k malému kabrioletu (či dle oficiální nomenklatury kupé-roadsteru) Wind.

Nový malý kabriolet doplňuje řady sportovních derivátů Renaultů se znakem RS. Ačkoliv Wind samotný označení RenaultSport nenese, využívá motor 1,6 16V z Twinga RS (98 kW). Slabší alternativou je 1,2 TCe o výkonu 74 kW. S Renaultem Twingo má také Wind společných mnoho částí, obdobné jsou i vnější rozměry a některé stylistické prvky. Podvozková platforma pochází od druhé generace Clio RS.

Nejzajímavější na celém dvoumístném vozidle je bezesporu řešení střechy, ze kterého vychází jak design, tak i další užitné vlastnosti 3,83 m dlouhé karoserie. Místo nákladných mechanismů představili Francouzi jednodušší jednodílné řešení. Otočný střešní díl se elektricky během 12 sekund odklápí směrem vzad, pod kryt v zádi vozidla. Jednoduchá konstrukce střešního dílu by mohla přinést tomuto otevřenému vozu cenovou výhodu v řádu několika tisíc euro ve srovnání s dalšími konkurenty.

Systém otvírání střechy, který má patentován designérské studio Fioravanti, se poprvé objevil na studii Alfa Romeo Vola (2001) a na Ferrari 575 Superamerica (2004).

Plochý střešní díl Renaultu Wind zabírá poměrně málo místa, ve srovnání s vícedílnými střechami malých kupé-kabrioletů, a tak v zádi zbylo nadprůměrných 270 l objemu pro zavazadla, bez ohledu na to, zda je střecha ukryta nebo ne. Celá střecha včetně ovládacího mechanismu navíc váží jen 21,8 kg.

S novým modelem Renault cílí na mladé a duchem mladé zákazníky, kterým dosud na trhu chyběl vhodný malý kabriolet. Je nutné dodat, že podobné úvahy vedly Fiat k vytvoření 500C, na druhou stranu oba modely jsou natolik rozdílné (nejen neobvyklým pojetím střešního mechanismu, ale i designem), že si jistě každý najde svoje vlastní zákazníky.

Na českém trhu od 399.900,- Kč

Již základní výbava Dynamique je bohatě konfigurovaná. Standardem jsou 16palcová kola, čtyři airbagy, ESP, tempomat s omezovačem rychlosti, přední mlhovky, manuální klimatizaci, rádio s CD/MP3 přehrávačem, elektrické stahování oken a elektricky nastavitelná zpětná zrcátka.

Exception přidává 17palcová kola, automatickou klimatizaci, světelný a dešťový senzor a Bluetooth hands-free. Tato verze je o 50 tisíc Kč dražší, kromě lepší výbavy zákazník získá také motor 1,6 16V (98 kW) z Renaultu Twingo RS.

LS Collection za dalších 30 tisíc Kč navíc přidává tmavé kožené čalounění Carbon, vyhřívání předních sedadel, kontrastní červené doplňky interiéru, červené polepy na karoserii, leskle černou střechu a chromované kryty zpětných zrcátek.

Renault Wind - ceny na českém trhu (červen 2010)
Motor1,2 TCe1,6 16V
Převodovka5M5M
Zdvihový objem [cm3]11491598
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]74/550098/6750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]152/3500160/4000
Max. rychlost [km/h]190201
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,59,2
Komb. spotřeba [l/100 km]6,37,0
Cena Dynamique [Kč]399.900,--
Cena Exception [Kč]-449.900,-
Cena LS Collection [Kč]-479.900,-

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

ad. Vytěžil Renault své úspěchy v F1?
| 7. 7. 2010
Vážně si myslíš, že to širší motoristická obec takhle striktně rozlišuje? :-|
Avatar - Pekelná Micinka
ad. Vytěžil Renault své úspěchy v F1?
| 7. 7. 2010
No nic... Hot hatch může korunovat úspěchy v rally, ale o tom jsem nikde nepsal. Stačí to takhle??
ad. Vytěžil Renault své úspěchy v F1?
| 7. 7. 2010
Nemůžu souhlasit. Renault má v současné době reálně nejlepší ostré hatche na trhu v každé jednotlivé kategorii od mini až po kompakty (což se potvrdilo mj. i vedle v testu na autofun), Megane R26.R je nejrychlejší předokolkou v historii Nurburgrignu a nejlepším sportovním autem roku dle prestižní ankety Evo magazínu, civilnější verze R26 s přehledem vyhrála velký srovnávací test hot hatchů v Autocaru, atd. atd.

Pokud si uvědomíš, že ještě před šesti lety nenabízel Renault na této parketě prakticky nic (snad kromě dobrého, ale trochu nevýrazného Clia Sport předchozí generace) a jeho běžné modely byly gumové a řidičsky mírně řečeno odporné (což dnes v žádném případě neplatí u Clia, Meganu ani u Laguny), tak Rendlík urazil velký kus cesty, i co se image značky týče. Jinými slovy: dneska už každý autofanda ví, že hot hatch od Renaultu je sázka na špičku třídy, v roce 2004 by se každý při takové představě přinejlepším shovívavě pousmál.
Avatar - Pekelná Micinka
OT
| 6. 7. 2010
Okruhové závody jsou možná fajn, ale co vytěžil Renault z účasti v F1? Žádný velký sportovní modela. Clio RS atd. prestiž značky neposouvá, asi to tak Renaultu vyhovuje, z mého pohledu je to špatně. Snad trochu něco slibuje ten DeZir koncept, ale to mělo přijít tak před 4 lety...
design
| 6. 7. 2010
Výdechy klimatizace

[odkaz]

[odkaz]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku