Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Wind podrobněji: Nové fotky a nové informace

Renault Wind
Renault Wind
Renault Wind
Renault Wind
73 Fotogalerie
Diskuze (38)
Krátce před uvedením na trh zveřejnil Renault novou sadu oficiálních fotografií a další informace k malému kabrioletu (či dle oficiální nomenklatury kupé-roadsteru) Wind.

Nový malý kabriolet doplňuje řady sportovních derivátů Renaultů se znakem RS. Ačkoliv Wind samotný označení RenaultSport nenese, využívá motor 1,6 16V z Twinga RS (98 kW). Slabší alternativou je 1,2 TCe o výkonu 74 kW. S Renaultem Twingo má také Wind společných mnoho částí, obdobné jsou i vnější rozměry a některé stylistické prvky. Podvozková platforma pochází od druhé generace Clio RS.

Nejzajímavější na celém dvoumístném vozidle je bezesporu řešení střechy, ze kterého vychází jak design, tak i další užitné vlastnosti 3,83 m dlouhé karoserie. Místo nákladných mechanismů představili Francouzi jednodušší jednodílné řešení. Otočný střešní díl se elektricky během 12 sekund odklápí směrem vzad, pod kryt v zádi vozidla. Jednoduchá konstrukce střešního dílu by mohla přinést tomuto otevřenému vozu cenovou výhodu v řádu několika tisíc euro ve srovnání s dalšími konkurenty.

Systém otvírání střechy, který má patentován designérské studio Fioravanti, se poprvé objevil na studii Alfa Romeo Vola (2001) a na Ferrari 575 Superamerica (2004).

Plochý střešní díl Renaultu Wind zabírá poměrně málo místa, ve srovnání s vícedílnými střechami malých kupé-kabrioletů, a tak v zádi zbylo nadprůměrných 270 l objemu pro zavazadla, bez ohledu na to, zda je střecha ukryta nebo ne. Celá střecha včetně ovládacího mechanismu navíc váží jen 21,8 kg.

S novým modelem Renault cílí na mladé a duchem mladé zákazníky, kterým dosud na trhu chyběl vhodný malý kabriolet. Je nutné dodat, že podobné úvahy vedly Fiat k vytvoření 500C, na druhou stranu oba modely jsou natolik rozdílné (nejen neobvyklým pojetím střešního mechanismu, ale i designem), že si jistě každý najde svoje vlastní zákazníky.

Na českém trhu od 399.900,- Kč

Již základní výbava Dynamique je bohatě konfigurovaná. Standardem jsou 16palcová kola, čtyři airbagy, ESP, tempomat s omezovačem rychlosti, přední mlhovky, manuální klimatizaci, rádio s CD/MP3 přehrávačem, elektrické stahování oken a elektricky nastavitelná zpětná zrcátka.

Exception přidává 17palcová kola, automatickou klimatizaci, světelný a dešťový senzor a Bluetooth hands-free. Tato verze je o 50 tisíc Kč dražší, kromě lepší výbavy zákazník získá také motor 1,6 16V (98 kW) z Renaultu Twingo RS.

LS Collection za dalších 30 tisíc Kč navíc přidává tmavé kožené čalounění Carbon, vyhřívání předních sedadel, kontrastní červené doplňky interiéru, červené polepy na karoserii, leskle černou střechu a chromované kryty zpětných zrcátek.

Renault Wind - ceny na českém trhu (červen 2010)
Motor1,2 TCe1,6 16V
Převodovka5M5M
Zdvihový objem [cm3]11491598
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]74/550098/6750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]152/3500160/4000
Max. rychlost [km/h]190201
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,59,2
Komb. spotřeba [l/100 km]6,37,0
Cena Dynamique [Kč]399.900,--
Cena Exception [Kč]-449.900,-
Cena LS Collection [Kč]-479.900,-

Vstoupit do diskuze (38)