Spy Photos: Renault Clio ladí formu na podzimní Paříž
Peugeot letos v segmentu malých aut přezbrojil na Peugeot 208 a největší domácí rival nechce zůstat pozadu. Jen s půlročním zpožděním, tedy do přímého souboje, nastoupí čtvrtá generace Renaultu Clio.
Inspirací pro jeho design jsou studie Zoe, DeZir, Captur a R-Space, z produkčních modelů pak facelift malého Twinga.
Podle neoficiálních informací bude nové Clio osazeno jen přeplňovanými motory. Základem má být tříválec 0,9 TCe (63 kW), následovaný čtyřválcem 1,2 TCe (77/85 kW) a 1,4 Energy TCe (100 kW). Jiné zdroje ovšem zmiňují i kompresorový tříválec Nissanu 1,2 DIG-S se 74 kW. Vrcholné provedení RS/Gordini opustí atmosférický dvoulitr, mělo by mít šestnáctistovku o výkonu 140 kW.
Turbodiesely bude zpočátku zastupovat známý 1,5 dCi ve verzích 55, 66 a 79 kW. Pro náročné zákazníky bude nový motory 1,6 Energy dCi o výkonu 96 kW. Od roku 2013 nebo 2014 by se měla prodávat nová generace základního turbodieselu – 1,2 dCi.
Francouzský výrobce si od nového Clia slibuje mnohé. Zákazníky má na vůz lákat největší reklamní kampaň Renaultu za posledních 20 let. Plakátové reklamy na novou generaci Clia představí malý hatchback v červené metalíze na červeném pozadí. Hlavním tématem kampaně bude bezpečnost a kvalitní zpracování auta.