Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Řidiči v Číně matou systémy sledování únavy. Kvůli malým očím

Dominik Kovář Dominik Kovář 5. 8. 2022 • 00:47
81
1
Zobrazit náhledy (81)
Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5 Xpeng P5

Za poslední roky úroveň asistenčních systémů v automobilovém průmyslu ušla obrovský kus cesty. I přesto může docházet k úsměvným situacím, ve kterých asistenty reagují jinak, než mají.

Mezi dnes již nejběžnější asistenční systémy v nových vozech patří sledování únavy řidiče. Asistent reaguje třeba na pohyby volantem - pokud vyhodnotí, že je řidič kvůli trhavým pohybům s volantem unavený, akustickým upozorněním mu doporučí přestávku nebo ho vyzve k aktivitě. 

Některé automobilky nabízejí kombinaci senzorů a kamer, které umí vyhodnotit stav bdělosti řidiče na základě snímání jeho obličeje. Tento typ asistentu se však zdá být ještě ne zcela dokonalý. Z daleké Číny si totiž několik řidičů stěžovalo, jak je asistent při běžné jízdě, kdy byli naprosto bdělí, začal upozorňovat na nutnost přestávky.

Video se připravuje ...

Z několika čínských řidičů, kteří si stěžovali na tento problém, nejvíce vystoupil čínský blogger DerekLTM, který tuto nepříjemnost zažil ve svém voze čínské automobilky XPeng. Jako důvod zmatení asistenčního důvodu udává geneticky menší oči čínské populace, které tedy asistent vyhodnotí tak, že jsou zavřené a řidič za volantem usíná. 

DerekLTM se k této situaci vyjádřil následovně. “Dovolte mi připomenout, že mé oči jsou sice malé, za volantem ale nespím.“

Ve svém příspěvku na sociální síti Weibo pak označil generálního ředitele XPeng s prosbou o upgrade systému. Ten na výzvu ihned odpověděl, je však jasné, že upgrade asistenčního systému zabere nějaký čas. 

Navigation Guided Pilot, který DerekLTM ve svém příspěvku zmiňuje, má být automobilkou XPeng zpřístupněn v roce 2023 a měl by fungovat v 50 až 100 městech na území Číny.

Možná trochu zvláštní, že s tímto specifikem čínských řidičů čínská automobilka nepočítala. Na druhou stranu se však chlubí tím, že se její autonomní systém umí omluvit za příliš prudký manévr.

Doporučujeme

Témata
5. 8. 2022 14:08
Ušetřím vám těžké prachy za další výzkum
Nejsou to malé oči, ale jak ví u nás každé malé dítě, jsou to šilkmé oči. Vznikají z monotónní diety založené na "stále jen rýže". Tak naučte ty asistenty na ty šikmáče a můžou si za tou svou hnusnou zdí pojezdit.