Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rinspeed iChange v Ženevě 2009

Diskuze (0)

Frank M. Rinderknecht, zakladatel společnosti Rinspeed, má zřejmě nevyčerpatelný zdroj inspirace a velký organizační talent. Jak jinak si vysvětlit fakt, že se mu každý rok podaří na ženevském autosalonu strhnout ke svému stánku více pozornosti,...

Frank M. Rinderknecht, zakladatel společnosti Rinspeed, má zřejmě nevyčerpatelný zdroj inspirace a velký organizační talent. Jak jinak si vysvětlit fakt, že se mu každý rok podaří na ženevském autosalonu strhnout ke svému stánku více pozornosti, než kdejaká velká automobilka?

Velkou novinkou Rinspeedu byl letos 1, 2 až 3místný sportovní koncept iChange. Tři sedadla ve voze skutečně jsou, ovšem v základní konfiguraci je obsaditelné pouze to řidičovo, které je umístěno centrálně. Jenže, iChange disponuje kouzelným tlačítkem, které kapkovitou střechu vysune o několik centimetrů, a pak se do vozu vejdou i další dva cestující na postranní sedadla, která jsou posunutá více vzad. Střecha je také pomocí elektromotorů zcela výklopná, jiná možnost jak do auta nastoupit ani neexistuje. Mimochodem, na výšku měří automobil jen 1,03 metru. Nejdůležitější funkce vozidla lze ovládat iPhonem, ve voze nalezneme i audio a DVD systém, který nese značku Harman Kardon.

Rinspeed iChange je vybaven elektromotorem o výkonu 150 kW, který je napájen z li-ion článků. Ty mohou mít dvě konfigurace – pro kratší a delší jízdy. Vyspělá aerodynamika samozřejmě přispívá k nižší spotřebě energie. Na vývoji tohoto vozu spolupracoval Rinspeed s firmou Esoro, která má s elektromobily i výrobou lehkých materiálů dlouholeté zkušenosti. Není tedy divu, že karoserie vozu je z uhlíkových vláken. Elektrickou výzbrojdodal Siemens, šestistupňová převodovka pochází ze Subaru Impreza WRX STi.

iChange váží 1050 kg a je schopen jet rychlostí až 220 km/h. Akcelerace z klidu na stovku se blíží současným supersportům, vůz jí dosáhne za pouhé 4 s. Vpředu má sedmnáctipalcová kola, vzadu o palec větší. Jsou samozřejmě z hliníkové slitiny a nesou značku AEZ. Pneumatiky Pirelli P Zero mají rozměr 215/40-17, respektive 245/40-18.

Automobil není určen ani pro malosériovou výrobu, jedná se však o plně funkční vozidlo. Jeho produkce by byla v současnosti příliš drahá, vývoj prototypu stál zhruba milion eur.

Aleš Sleeper Dragoun


Diskuze (0)