Roewe 750 Hybrid: Přeplňovaný čtyřválec a elektromotor
V nabídce značky Roewe, která vznikla na základech britského Roveru, je modelová řada 750 největším i nejluxusnějším zástupcem. Zároveň se jedná o nejstarší model, který je vyráběn od roku 2006 a vychází z Roveru 75 (vyráběn v letech 1999 až 2005).
Na čínském trhu je Roewe 750 od spuštění prodeje nabízen s atmosférickým vidlicovým šestiválcem o objemu 2,5 litru (137 kW/186 k), který je evolucí motoru Rover KV6 a spolupracuje s pětistupňovou automatickou převodovkou.
Druhou v současnosti nabízenou motorizací je přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 litru (112 kW/152 k), ten dorazil s mírným zpožděním a je založen na řadě motorů Rover K-series.
V letošním roce má nabídku rozšířit provedení 750 Hybrid. Tento model měl jako koncept premiéru již v roce 2006 na autosalonu v Pekingu. Hybridní pohonný systém tohoto modelu kombinuje přeplňovaný benzinový čtyřválec 1,8 l s elektromotorem umístěným mezi ním a převodovkou.
Na vývoji hybridního pohonu a start-stop systému pro Roewe 750 se má podílet britská společnost Ricardo. Energii elektromotoru mají dodávat lithium-iontové baterie uložené v zádi vozu.
Prozatím nejsou k dispozici bližší údaje o výkonech pohonného systému, ale Roewe 750 Hybrid má mít o 20 % nižší spotřebu paliva než konveční model s motorem o objemu 1,8 litru.
V příštím roce by měl na čínský trh vstoupit i menší model Roewe 550 jako plug-in hybrid, u nějž má ve srovnání s benzinovou motorizací klesnout spotřeba dokonce o 50 %. Ve stejném roce chce SAIC začít s prodejem prvních elektromobilů, které vyvinula vlastními silami.