Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Růžové sporťáky či falešné Lambo. Prohlédněte si dívky z Playboye a jejich auta

Martin Tolar Martin Tolar 1. 5. 2019
27
Zobrazit náhledy (27)
Connie Kreski a Shelby GT500 (1969) Claudia Jennings a Mercury Capri (1970) Sharon Clark a člun Spectra (1971) Liv Lindeland a DeTomaso Pantera (1972) Marilyn Cole a Volvo 1800 ES (1973) Cyndi Wood a Mercedes-Benz 450 SL (1974) Marylin Lange a Porsche 911S (1975) Patti McGuire a Dodge Midnight Charger (1977) Monique St. Pierre a Porsche 928 (1979) Barbara Edwards a Jaguar XJ-S (1984) Karen Velez a Toyota MR2 (1985) Kathy Shower a Jaguar XJ6 (1986) Donna Edmonson a Chevrolet Corvette (1987) India Allen a California Countach Roadster (1988) Corinna Harney a Lexus SC300 (1992) Julie Lynn Cialini a Eagle Talon TSI (1995) Stacy Sanches a Jeep Wrangler (1996) Victoria Silvstedt a Porsche Boxster (1997) Karen McDougal a Shelby Series 1 (1998) Dalene Kurtis a pick-up Chevrolet z roku 1950 (2002) Kara Monaco a Dodge Charger SRT-8 Super Bee (2006) Hope Dworaczyk a BMW S1000RR (2010)

Časopis Playboy každý rok vybírá jednu dívku z titulní strany a uděluje jí titul Playmate roku. A od roku 1964 také vítězku vždy obdaroval autem.

Logo časopisu Playboy, který byl založen v roce 1953, patří k nejznámějším na světě a vděčíme mu za podporu sexuální revoluce v 60. letech. Články v něm kdysi psávali ti nejlepší autoři a fotky svůdných dívek bývaly jen bonusem. Celý časopis navíc podporovala síť klubů, kde drinky roznášely sličné a spoře oděné dívky, Playboy Bunnies (kralíčci). Někdy jste i mezi nimi měli štěstí zahlédnout dívku z fotografií v časopise. Jen ty nejpůvabnější se ale mohly dostat na titulní strany. A ze všech dvanácti pak byla vybrána jedna Playmate roku, tedy nejhezčí dívka ze všech titulních stran. A právě ta od roku 1964 dostávala od časopisu také jako výhru zcela nové auto, zpočátku dokonce ve speciální růžové barvě  - Playmate Pink

Růžová éra

První vítězkou vozu byla Donna Michelle v roce 1964. Její odměnou bylo auto, které by si nechala líbit jistě spousta z vás – pony car Ford Mustang s osmiválcovým motorem. Americká dívka v americkém osmiválcovém kabrioletu, to byla ta správná propagace. A určitě i tento Mustang přispěl k tomu, proč je jeho první generace dodnes tak populární. Jinak ale časopis na amerických automobilech nelpěl, což se ukázalo hned o rok později.

Jo Collins totiž v roce 1965 získala Sunbeam Tiger, který měl ovšem pod kapotou americký osmiválec. Vzácný britský sporťák vznikl jen v 7085 exemplářích a růžový byl pochopitelně jediný z nich.

Možná vám obě auta přijdou tak trochu pro slečinky navzdory motoru, ale původní Dodge Charger z roku 1966 s motorem 383 (6,2 litru) V8 takový rozhodně není. Přesto i jeden takový byl nalakován na růžovo a předán Allison Parks. Muscle cars byly tehdy na vrcholu popularity, což potvrdilo i auto pro další rok – Plymouth Barracuda Fastback. Ten obdržela Lisa Baker. Mimochodem byl to jediný případ, kdy dívka obdržela auto značky Plymouth, a tak se toho automobilka snažila využít. Vyrobeno bylo několik málo kusů Barracud v růžové barvě (pochopitelně v lehce jiném odstínu), které se prodávaly veřejnosti.

V roce 1968 se Playmate roku stala Victoria Vetri (vlastním jménem Angela Dorian, která obdržela zcela nové kupé AMC AMX, dvoumístný sporťák odvozený z modelu Javelin. Kvůli propagaci auta si tehdy automobilka AMC dokonce zamluvila devět klubů Playboy v USA a tam auto představila.

Míry místo výrobního čísla

Výrobce v letech 1968 až 1970 dával do kastlíku pořadové číslo každého vyrobeného AMX a ani Victoriino kupé nebylo výjimkou. Jenže rozdíl tu přeci jen byl, místo výrobního čísla auta se v růžovém exempláři objevily míry jeho majitelky v palcích: 36-24-35. Po "našem" to je 91-61-89. 

A nadílka amerických automobilových svalovců pokračovala i u Connie Kreski. Ta se mohla pochlubit velmi "macho" vozem, kterým Shelby Mustang GT500 Fastback rozhodně je. I tohle drsňácké kupé se 7litrovým motorem Cobra Jet V8 dostalo ale typický růžový lak.

Jen závidět jí mohla v roce 1970 Claudia Jennings. Ta totiž dostala Mercury Capri, tedy malé kupé, které se v Evropě prodávalo jako Ford Capri. Růžová barva s černými doplňky mu sice slušela, ale šlo do té doby o jedno z nejslabších aut dávaných Playmate roku.

Jak to bylo s falešným Lamborghini?

V roce 1971 přišel poprvé odklon od růžové barvy, navíc to byl také jediný rok, kdy dívka (konkrétně Sharon Clark) dostala motorový člun. Šlo o velmi rychlý Spectra Ski Boat. I když byl krásný, jistě se nedal v běžném životě tak využít jako auto. Proto Liv Lendeland o rok později měla opět něco na čtyřech kolech. A opět to bylo růžové. To něco bylo poprvé supersportem s motorem uprostřed, i když podle tradic šlo o americký osmiválec. Kdo hádá DeTomaso Pantera s motorem Ford, hádá správně.

Následující rok 1973 už byl ovlivněn úpadkem zájmu o silné vozy. Marilyn Cole se musela spokojit s Volvem P1800 ES. Ovšem Volvo v této verzi bylo jedním z nejkrásnějších aut, kterému se díky prosklení zadní části říkalo Sněhurčina rakev. A evropské stroje byly populární i nadále – Cyndi Wood dostala v roce 1974 Mercedes-Benz 450SL na růžových kolech a Marylin Lange o rok později Porsche 911S. Šlo mimochodem o první ze sedmi Porsche, které časopis dívkám rozdal. Norka Lillian Müller, která hrála v klipu Hot for Teacher od Van Halen, zase obdržela BMW 530i. Teprve Patti McGuire se opět dočkala amerického Dodge Midnight Charger.

Tradice výhry auta ale běžela dál, tentokrát už bez výrazné růžové, a dívky v dalších letech dostaly Datsun 280Z, Porsche 924 Turbo a třikrát i typ 928, Jaguar XJ6 dva Jaguary XJ-S, Toyotu MR2 a Chevrolet Corvette C4 Cabriolet.

Za zmínku rozhodně stojí auto Indie Allen, dívky z roku 1988. Na první pohled byste asi tipovali Lamborghini Countach. Jenže pak si všimnete, že jde o podezřele malý roadster, takže začnete tušit nějakou zradu. India totiž dostala auto California Countach, tedy jen repliku slavného italského auta. Zajímalo by nás, jestli je pod kopií karoserie schovaný Pontiac Fiero, jak tomu často bývalo. Zřejmě ano.

Došlo i na motorku

Další vozy byly střídavě zajímavé a nezajímavé, takže je vyjmenujeme jen stručně – Porsche 911 Cabriolet, dvakrát Eagle Talon TSi (u nás známý spíše jako Mitsubishi Eclipse) první a druhé generace, Lexus SC300, Jaguar XJS (ano, další), Jeep Wrangler a Porsche Boxster.

Výjimkou byl snad jen konec devadesátých let. Karen McDougal totiž získala v roce 1998 vzacný sporťák Shelby Series 1, který odkazoval na klasickou Cobru v moderním pojetí. Heather Kozar o rok později zase měla klíčky od Cobry CSX 4000 Series, což bylo navzdory retro karoserii původní Cobry jedno z nejrychlejších aut na tomto seznamu. Následující Chevrolet Corvette a Porsche Boxster opět nevybočují, ale Dalene Kurtis dostala v roce 2002 perfektně zrenovovaný pick-up Chevrolet z roku 1950. Jde tedy o nejstarší auto ze všech Playmate aut a zároveň asi poslední trochu výjimečný výběr.

V novém tisíciletí pak dívky dostaly například BMW 330Ci, Mazdu RX-8, Chevrolet Corvette, Dodge Charger SRT-8, Mini Cooper S Cabriolet, Cadillac CTS nebo Mazdu 6.

Hope Dworaczyk, dívka roku 2010, obdržela motorku BMW S1000RR.

Mimochodem, když už se bavíme o magazínu Playboy a autech, věděli jste, že jméno časopisu odkazuje na krátce fungující americkou automobilku Playboy Automobile Company? Ta v letech 1947 až 1951 vyrobila jen 97 vozů. 

Název magazínu navrhl Hughovi Hefnerovi, zakladateli časopisu, jeho kamarád, jehož matka pracovala ve zmíněné automobilce. Právě té se zdálo jméno Playboy pro zamýšlený časopis ideální.

A teď už zamiřte do galerie, kde najdete výběr vozů, které dívky roku dostaly. Samozřejmě i s jejich majitelkami...

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku