Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rychlostní rekord SSC Tuatara padl na běžně dostupných pneumatikách

Ondřej Mára Ondřej Mára 24. 10. 2020 • 18:44
46
28
Zobrazit náhledy (46)
SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara

Kdo chce zdolávat rychlostní rekordy, ten potřebuje kromě pořádného výkonu a funkční aerodynamiky i hodně odolné pneumatiky.

Pneumatiky jsou mezi motoristy mnohdy opomíjenou záležitostí, zejména co se týče pravidelné kontroly a dohušťování. Pokud ale stavíte automobil, který má ambice bořit světové rekordy, jsou pro vás pneumatiky naprosto klíčovou záležitostí. Ostatně s asfaltem vás nespojuje nic jiného.

Během vysokých rychlostí přitom na pneumatiky působí až neuvěřitelné síly. To je krásně patrné například na krytce (čepičce) ventilku pneumatiky, která běžně váží okolo 2,5 gramu. Při jízdě rychlostí cca 420 km/h se však její hmotnost zvýší až na 7,26 kilogramu.

Pokud byste ale čekali, že nový rychlostní rekordman mezi produkčními vozy jezdí na speciálně vyráběných zakázkových pláštích v ceně Škody Superb, máme pro vás překvapení. Hypersport SSC Tuatara totiž překonal rychlostní rekord na standardních pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2.

V rozhovoru pro CarThrottle to prozradil sám Jerod Shelby, zakladatel značky SSC. Podle jeho vyjádření nejprve automobilky testovala pneumatiky na zátěž, která by na ně mohla působit při očekávané maximální rychlosti, než se je rozhodla při pokusu o zlomení rekordu použít.

video

Na dvě jízdy po nevadské státní silnici Route 160 přitom automobilka použila pouze jednu sedu pneumatik. Jedinou změnou oproti zvykům běžných motoristů byla výměna klasického vzduchu za dusík (což si ovšem dneska může dovolit každý motorista) a nafouknutí na vyšší tlak.

Testovací pilot Oliver Webb se pak za volantem Tuatary rozjel nejprve na maximální rychlost 484,54 km/h a následně až na rychlost 532,93 km/h v opačném směru. Podle jeho slov přitom auto stále dobře táhlo, což naznačuje, že by Tuatara teoreticky mohla dosáhnout ještě vyšších rychlostí.

Pod kapotou přitom ukrývá 5,9 litrovou V8 s dvojicí turbodmychadel, která je schopna při jízdě na palivo E85 generovat až 1.304 kW (cca 1.750 koní). Při jízdě na klasický benzín spadne výkon na hodnotu „pouze“ 1006 kW (cca 1.350 koní). Pohotovostní hmotnost je přitom pouze 1.247 kg, zatímco koeficient aerodynamického odporu má hodnotu 0,279.

Související články

Témata
Avatar - VDC
25. 10. 2020 11:51
Re: 500 km/h
Jaký eshop je nejbližší, když je to "e"?
Avatar - VDC
25. 10. 2020 11:50
Haha
Tak to pneumatikáři dobře podělali Bugatti. :D
Avatar - Hammunasakra
25. 10. 2020 10:30
Re: Zajimave
Tolik negativní energie = ve 2:50 v noci? A to bylo v těch prvních 2:50 nebo těch za hodinu? :-)

Viz já včera 10:16 = to nebyla ZŠ

TOHLE je ZŠ https://www.auto.cz/diskuse/77444/1#… sCHání

Tvá drsná pozdněnoční reakce na moje "nekecáš zas?" je správná kritika = moje chyba. A fajn že fostek furt jen nekecá = a tady měl pravdu. Moje blbost o https://www.autoforum.cz/…koncil-tragicky/ se moc nezajímám ani o to na čem tehdy i dnes ty auta jedou. Narozdíl od reálných aut = tehdy i dnes

Jestli si PAMATUJEŠ středoškolskou fyziku = ty víš jak to je s ventilkem? ;-)

K tomu VŠECH = nehádám se o fyzice a i ty pneu sem dal s otazníkem = ale hádám se o tom čemu rozumím https://www.auto.cz/diskuse/77572/1#…
Předpokládám že i ty bys tam opakoval ruské hoaxy a měl to za "vyplody"
Avatar - rosi007
25. 10. 2020 08:04
Re: čepička ventilku
Jo, to je pravda. Díky za vysvětlení.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud