Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Saab 9-1 a 9-4X: blíží se příchod nové krve

Aleš Jungmann Aleš Jungmann 6. 12. 2007 • 02:42
9
Saab vidí ve svých přicházejících modelech 9-1 a 9-4X velkou budoucnost a slibuje si od nich vylepšení své finanční situace. Zatím to, podle mínění prognostiků, vypadá, že by se mohlo opravdu jednat o dosti úspěšné modely.

Nejmenší vůz švédské automobilky Saab, model 9-1, pomalu začíná dostávat pevné obrysy. Na londýnském autosalonu se nám příští rok představí jeho koncept, který by měl být věrným předobrazem finální verze. Do výroby se tento nový model dostane v roce 2010. Ještě dříve se ale fanoušci značky mohou těšit na crossover 9-4X, kterého čeká světová premiéra za měsíc na lednovém autosalonu v Detroitu. První sériové automobily Saab 9-4X by mohly být zákazníkům dodány zhruba za rok.

Pomocí modelů 9-4X a 9-1 by chtěl Saab ukořistit větší podíl na lukrativním evropském prémiovém trhu. Zcela nové generace řad 9-3 a 9-5 by měly oslovit stávající zákazníky a také ty, kteří už nevydrželi dlouhé čekání na zcela nové velké Saaby a přešli ke konkurenci. Jonsson říká, že Saab 9-4X bude crossover, který se velikostí zařadí mezi BMW X3 a BMW X5, bude orientován více na městské a příměstské pojížďky, než na výpravy po horských stezkách. “Crossover bude více osobním autem než typickým SUV. Bude mít samozřejmě větší výšku, bude mít drsnější vzhled a bude nabízet užitnou hodnotu SUV. Všechny tyto vlastnosti ale nebudou dovedeny do extrémů,” říká Jan-Ake Jonsson. “Pohon všech kol XWD bude zásadní součástí budoucího vývoje značky. Příští generace 9-5 bude mít také v programu XWD, ale jeho vylepšenou verzi.” Od letošního ledna začne Saab jako první nabízet pohon všech kol XWD pomocí spojky Haldex čtvrté generace ve svém modelu 9-3.

Saab 9-1 jej ovšem pravděpodobně nedostane. Technicky jde o řešitelnou položku, ale jak připouští výkonný ředitel automobilky, byl by systém zřejmě příliš drahý na to, aby jej zvolil dostatečný počet zákazníků. Tento vůz má totiž být přímým konkurentem vozům jako BMW 1, Volvo C30 či Audi A3.

Nové modely 9-4X a 9-1 budou sice také sdílet komponenty s ostatními vozy značek GM, ale pohledem by to neměl nikdo poznat. Crossover nasdílí platformu s novým Opelem Vectra a novým Saabem 9-3. Saab také potvrdil, že nový model 9-1 bude vycházet z platformy Delta 2 příštího Opelu Astra. Co je ale pro Saab a jeho rozvoj možná klíčové je informace, že s ním GM a vedení autombilky počítá jako s hybridním modelem. Prodáván bude totiž celosvětově a minimálně pro trhy v Severní Americe má být zájemcům nabízen hybridní pohon. Nový Saab 9-5 bude používat prodlouženou platformu řady 9-3, a stejně jako v případě ostatních nových modelů, jeho design najde inspiraci ve studii Aero X z roku 2006. I oni by, zdá se, mohli disponovat hybridními verzemi. Že by přicházela éra „turbohybridů“ z Trollhattanu?

Související články

Témata
6. 12. 2007 20:38
Re: A co Saab 9-5 ?
9-5 je uz hotova, len sa caka, kym sa predstavy Vectra /alebo Insignia???/
potom poslu von aj novu 9-5, ale to bude uz zasa neskoro...
Avatar - Ricardo
6. 12. 2007 18:50
Re: foto
nějak to nefunguje
6. 12. 2007 17:31
S tim crossoverem.....
...tak me napada,jestli to nebude takovy vzdaleny konkurent Nissanu,,kaskaj".Nekterym Saabistum se muze libit,spojeni takove to platformy,Saabovske exkluzivity.....Jen ty interiery--se mi moc neliby
:-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud