Šampionát WEC odhaluje nový safety car. Jak se toto Porsche 911 Turbo liší od sériovky?
Není to tak dávno, co jsme vám představili Mercedes-AMG GT R coby nový safety car šampionátu Formule 1. Jde o vůbec nejsilnější bezpečnostní vozidlo v historii sportu, které bude na startovní pole dohlížet v průběhu celého ročníku. Uplatnění našel již při prvním závodním víkendu v australském Melbourne.
Nyní se ve Stuttgartu odhalil kolega – Porsche 911 Turbo, které poslouží jako bezpečnostní vůz šampionátu FIA WEC. Na trati jej však neuvidíme pouze letos, jde o dlouhodobé partnerství, takže auto nejen při slavné čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans uvidíme minimálně následující tři roky.
Standardní model prošel drobnými úpravami, aby vyhovoval kritériím pro bezpečnostní auta. Vidíme majáky na střeše, blikající světla jsou navíc přidána vpředu i vzadu. Uvnitř nechybí vysílačka pro spojení s ředitelstvím závodu, jiné jsou sedačky a součástí kabiny je i monitor s informacemi o dění na závodní dráze. Lehkou úpravou prošla i technika. Odpružení a brzdy jsou nyní optimalizovány ještě více pro traťové výkony. To celé je pak zabaleno do matně černé karoserie s červenými pruhy.
Porsche však šampionátu vytrvalostních závodů neposkytuje jen safety car. Dodává celkem jedenáctku vozidel, kromě dvou safety carů jde i o kousky pro bezpečnostní personál, ale třeba i lékaře.
Srdcem automobilu je plochý šestiválec s objemem 3,8 litru s balíčkem Sport Chrono, jenž poskytuje výkon 402 kW a 710 N.m točivého momentu. To automobilu stačí na akceleraci z klidu na stovku za tři sekundy a maximální rychlost až 320 km/h. Bezpečnostní 911 Turbo obouvá pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 na 20" kolech.
Ještě dodejme, že sezona WEC odstartuje 5. května v belgickém Spa-Francorchamps, vrchol sezony v podobě závodu 24 hodin Le Mans se uskuteční 16. – 17. června.