Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Scania představuje hasičská vozidla

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Švédský výrobce prezentoval svá hasičská a záchranářská vozidla na letošním veletrhu Interschutz 2015.

Scania se v oblasti hasičských a záchranářských vozidel pohybuje více než 100 let a zákazníky má prakticky po celém světě.

Na Mezinárodním veletrhu záchranářských, požárních a bezpečnostních technologií Interschutz 2015, pořádaném v první polovině letošního června v Hannoveru, i proto švédský výrobce představil kompletní produktovou řadu.

Návštěvníci veletrhu měli možnost se mimo jiné seznámit s pěticí vozidel Scania, zastupujícími řadu P. Prvním z vystavených byl model P 360 CB6x4MSA CP16 s manuální převodovkou a nástavbou s žebříkem s maximální výškou 56 metrů. Tento zástupce švédské značky je určen především pro vývoz na Blízký východ.

Letištní zásahová speciál postavený na zakázku pro švédská letiště představuje Scania P 550 CB6x6HHZ CP28 s kabinou CrewCab, automatickou převodovkou Allison a nástavbou s nádržemi na 10.500 litrů vody a 650 litrů pěny.

Na speciálním podvozku s řiditelnou podpůrnou osou je postavena čtyřnápravová automobilová plošina Scania P 440 CB8x6*4HHZ CP16.

Standardní požární vozidlo pro britský trh představuje model P 280 DB4x2MNA CP28 s devítilitrovým motorem o výkonu 206 kW (280 k) automatickou převodovkou Allison a kabinou CrewCab.

Pro německý trh je určena Scania P 310 CB4x4HHZ CP31 s nízkou hmotností podvozku a pohonem předních i zadních kol prostřednictvím automatické převodovky Allison.

Scania je díky svému modulární systému schopná postavit těžká nákladní vozidla pro řadu aplikací. Základem je samozřejmě široká škála podvozků od relativně lehkých konfigurací 4x2 až po provedení 8x6 s jednou či více řiditelnými nápravami, na nichž lze postavit standardní hasičské vozidlo, letištní speciál nebo hasičský vůz pro průmyslové areály.

V nabídce je samozřejmě i široká škála kabin. Kromě obecně známého označení velikostí P, G a R jsou na výběr ještě posádkové kabiny CrewCab a modely se sníženým nástupem. Kabiny s nízkou a plochou střechou pak umožňují instalaci nástaveb s žebříky nebo plošinami, aniž by bylo třeba kabinu upravovat.

V souvislosti s bezpečností posádek Scania uvádí, že všechny kabiny, včetně verze CrewCab a modelů s nízkým nástupem, prošly testováním v souladu se standardem ECE R29. Všechna sedadla jsou vybavena bezpečnostními pásy, přitahovači pásů nebo airbagy.

V případě pohonných jednotek lze volit z objemů devět, třináct a šestnáct litrů s pěti, šesti nebo osmi válci. Momentálně Scania nabízí osmnáct různých modelů motorů Euro 6 s výkonem v rozmezí od 184 kW (250 k) do 537 kW (730 k).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
2. 7. 2015 14:23
top
ak by som kupoval hasicke vozidla tak urcite by to bola scania >:D :-!